FANDOM

Artykuł

Miażdżytłuk Kafar (ang. Catastrophic Quaken) - przedstawiciel klasy kamiennej, po raz pierwszy pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Słynie ze swojej metody ataku polegającej na zwijaniu się w kulę i uderzaniu w ziemię.

Wygląd

Jego ciało jest grube i masywne, bez wyraźnego podziału na szyję, tułów i ogon. Ciało, a dokładnie jego ogon jest ostro zakończone szpicem, który przypomina żądło. Skóra ma brązową barwę, jest gruba i chropowata, pokryta licznymi, niewielkimi kolcami, stanowiącymi doskonały pancerz ochronny przed atakami innych smoków. Także jaśniejszy brzuch jest opancerzony.

Łapy smoka są krótkie i krępe, pozwalają na poruszanie się po lądzie. Smok posiada jedną parę stosunkowo niewielkich skrzydeł, umożliwiających latanie. 

Pysk smoka jest okrągły, dolna szczęka jest znacznie większa od górnej. Co ciekawe, dolna szczęka jest podwójna, więc gdy smok otworzy paszczę, wyraźnie widać, że jest ona trzyczęściowa, tak jak u Sidlarza. Jego język rozdwaja się jeszcze w gardle przez co wydaje się, że zwierzę posiada dwa języki. Zęby są dość krótkie i niezbyt ostre. Gatunek ten ma przodozgryz, oznacza to że gdy szczęki smoka są zaciśnięte, zęby żuchwy są przed zębami szczęki.

Zachowanie

Smoki z tego gatunku są wyjątkowo agresywne i terytorialne, a co z tym idzie, nie tolerują intruzów na swoim terenie. Tyczy się to zarówno smoków, jak i ludzi. Akceptują jednak innych przedstawicieli swojego gatunku oraz Gronkle, z którymi wspólnie zamieszkują Mroczną Głębię i żyją w symbiozie.

Są również bardzo drażliwe. Gdy ich spokój zostanie choć delikatnie zakłócony, podejmują atak na intruza.

Tresura

Żeby wytresować smoka, należy zdobyć jego szacunek pokazując, że nie okazuje się strachu. Zyskuje się wówczas szacunek Miażdżytłuka. Można również pomóc mu uwolnić się z opresji i udowodnić, że jest się godnym zaufania.

Moce i umiejętności

Metoda ataku

CQZwinięty

Miażdżytłuk Kafar zwinięty w kulę

Jego główną zdolnością jest zwijanie swojego ciała w kulę, w tej postaci toczy się on po ziemi niczym kamień - jest to taktyka ataku na przeciwnika. Miażdżytłuk Kafar potrafi również zaatakować przeciwnika w locie. Wzbija się wtedy w powietrze, następnie zwija się w kulę i spada z ogromną prędkością na ziemie. Powoduje to trzęsienie podłoża oraz silny podmuch powietrza, który wytrąca smoki z lotu, co powoduje upadek lub chwilową dezorientację.

Siedlisko

Gatunek ten zamieszkuje skaliste środowiska. a więc głównie góry. Zakłada swoje gniazda w jaskiniach, których pilnie strzeże.

Głównym siedliskiem Miażdżytłuków jest Mroczna Głębia, którą kiedyś licznie zamieszliwały Gronkiele. W wyniku nierównej rywalizacji między gatunkami, Miażdżytłuki wyparły mniejszych kuzynów z wyspy, jednak dzięki pomocy Śledzika i Sztukamięs udało się odkryć przyjazną stronę Kafarów. Samotne wcześniej smoki otworzyły się na inne osobniki, a wręcz stworzyły z nimi coś w rodzaju symbiozy - Gronkle gnieździły się na wyspie i dotrzymywały Miażdżytłukom towarzystwa, a te dbały o ich bezpieczeństwo i pożywienie (np. rozłupując wielkie skały na mniejsze części).

Dieta

Tak jak większość smoków z klasy kamiennej, żywi się głazami, które topi w swym brzuchu i pluje lawą.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Miażdżytłuk Kafar pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dobry Kafar nie jest zły. Śledzik odkrywa ich siedlisko, które kiedyś było odwiecznym siedliskiem Gronkieli. Chłopakowi, mimo niepokoju jego przyjaciół, udaje się uniknąć krzywdy ze strony Miażdżytłuka. Opiera się jego atakowi, tym samym zyskując szacunek smoka.

Po raz kolejny smok pojawia się w odcinku Między młotem a kowadłem. Jeźdźcy odkrywają tam kopalnię, w której Miażdżytłuki są zmuszane do niewolniczej pracy przy wydobyciu marmuru. Przyjaciele uwalniają dwa Miażdżytłuki, z ich pomocą niszczą kopalnię i uciekają. Śledzik tresuje je, dzięki czemu nie wyrządzają krzywdy jeźdźcom.

W odcinku Living on the Edge bliźniaki i Sączysmark udają się do Mrocznej Głębi, aby zwerbować żyjące tam stado Gronkli do produkcji gronklowego żelaza. Najpierw jednak muszą odciągnąć strzegące ich bezpieczeństwa Miażdżytłuki. Mieczyk i Szpadka podsuwają Jorgensonowi pomysł, by do zwrócenia uwagi smoków zastosował wibracje, podobnie jak swego czasu Łowcy w kopalni marmuru. Plan skutkuje, Thorstonowie zabierają Gronkle, a Sączysmark, pozostawiony sam sobie, jest zmuszony uciekać przed goniącymi go smokami. Miażdżytłuki ścigają intruza aż do Końca Świata, gdzie odnajdują zaginionych kuzynów, ratują ich przed potokiem gorącej lawy i przy okazji unieszkodliwiają wulkan.

Znane Miażdżytłuki Kafary

W grach

School of Dragons

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Stoker class Czerwona ŚmierćEgg BiterOgnisty KoszmarFlame WhipperGobsuckerHobgobblerKoszmar PonocnikKoślawy MrukMały CieńMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSkrzydłocieńSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerangThreadtail
Boulder clas EruptodonGrapple GrounderGroncicleGronkielKrzykozgonMiażdżytłuk KafarOgniołykOstrykiełSzeptozgonShovelhelmStrażnikThunderpede
Tracker class GruchotnikRockstomperSnifflehunchŚmiertnik ZębaczThunderclawWindgnasherWyrwiflak Szkarłatny
Sharp class BurzochlastDiabelski DerwiszDrzewokosHackatooKroplorwijShivertoothSmętny ZgrzytaczStingerSzponiakSzybki SzpicThornridgeWindstrikerZbiczatrzasł
Strike class Biała FuriaMroziczortNocna FuriaPotomstwo Szczerbatka i Białej FuriiPotrójny CiosŚmierciozaurWandersmokWoolly Howl
Krzyż Berk WilkoskrzydłyNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki