FANDOM

Artykuł

Miażdżytłuk Kafar (ang. Catastrophic Quaken) - przedstawiciel klasy kamiennej, po raz pierwszy pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Słynie ze swojej metody ataku polegającej na zwijaniu się w kulę i uderzaniu w ziemię.

Wygląd

Jego ciało jest grube i masywne, bez wyraźnego podziału na szyję, tułów i ogon. Ciało, a dokładnie jego ogon jest ostro zakończone czymś, co przypomina żądło. Skóra ma brązową barwę, jest gruba i chropowata, pokryta licznymi, niewielkimi kolcami, stanowiącymi doskonały pancerz ochronny przed atakami innych smoków. Także jaśniejszy brzuch jest opancerzony.

Łapy smoka są krótkie i krępe, pozwalają na poruszanie się po lądzie. Smok posiada jedną parę stosunkowo niewielkich skrzydeł, umożliwiających latanie. 

Pysk smoka jest okrągły, dolna szczęka jest znacznie większa od górnej. Co ciekawe, dolna szczęka jest podwójna, więc gdy smok otworzy paszczę, wyraźnie widać, że jest ona trzyczęściowa, tak jak u Sidlarza. Jego język rozdwaja się jeszcze w gardle przez co wydaje się, że zwierzę posiada dwa języki. Zęby są dość krótkie i niezbyt ostre. Gatunek ten ma przodozgryz, oznacza to że gdy szczęki smoka są zaciśnięte, zęby żuchwy są przed zębami szczęki.

Zachowanie

Smoki z tego gatunku są wyjątkowo agresywne i terytorialne, a co z tym idzie, nie tolerują intruzów na swoim terenie. Tyczy się to zarówno smoków, jak i ludzi. Nie wiadomo jednak, czy akceptują innych przedstawicieli swojego gatunku.

Są również bardzo drażliwe. Gdy ich spokój zostanie choć delikatnie zakłócony, podejmuje atak na intruza.

Tresura

Żeby wytresować smoka, należy zdobyć jego szacunek pokazując że nie okazujemy strachu. Zyskujemy wówczas szacunek Miażdżytłuka. Można również pomóc mu uwolnić się z opresji i udowodnić, że jesteśmy godni zaufania.

Moce i umiejętności

Metoda ataku

CQZwinięty

Miażdżytłuk Kafar zwinięty w kule.

Jego główną zdolnością jest zwijanie swojego ciała w kulę, w tej postaci toczy się on po ziemi niczym kamień - jest to taktyka ataku na przeciwnika. Miażdżytłuk Kafar potrafi również zaatakować przeciwnika w locie. Wzbija się wtedy w powietrze, następnie zwija się w kulę i spada z ogromną prędkością na ziemie. Powoduje to trzęsienie podłoża oraz silny podmuch powietrza, który wytrąca smoki z lotu, co powoduje upadek lub chwilową dezorientację.

Siedlisko

Gatunek ten zamieszkuje skaliste środowiska. a więc głównie góry. Zakłada swoje gniazda w jaskiniach, których pilnie strzeże.

Głównym siedliskiem Miażdżytłuków jest Mroczna Głębia, którą kiedyś licznie zamieszliwały Gronkiele. W wyniku nierównej rywalizacji między gatunkami, Miażdżytłuki wyparły mniejszych kuzynów z wyspy, którą teraz zamieszkują samotnie.

Dieta

Tak jak większość smoków z klasy kamiennej, żywi się głazami, które topi w swym brzuchu i pluje lawą.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Miażdżytłuk Kafar pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dobry Kafar nie jest zły. Śledzik odkrywa ich siedlisko, które kiedyś było odwiecznym siedliskiem Gronkieli. Chłopakowi, mimo niepokoju jego przyjaciół, udaje się uniknąć krzywdy ze strony Miażdżytłuka, którego atakowi się opiera. Zyskuje szacunek smoka.

Po raz kolejny smok pojawia się w odcinku Między młotem a kowadłem. Jeźdźcy odkrywają tam kopalnie, w której smoki, w tym Miażdżytłuki, są zmuszane do niewolniczej pracy przy wydobyciu Marmuru. Przyjaciele uwalniają dwa Miażdżytłuki i z ich pomocą niszczą kopalnię i uciekają. Śledzik tresuje je, dzięki czemu nie wyrządzają krzywdy jeźdźcom.

Znane Miażdżytłuki Kafary

W grach

School of Dragons

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki