Fandom

Miażdżytłuk Kafar

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze88 Udostępnij

Artykuł
Kamienna klasa box.png Miażdżytłuk Kafar
Catastrophic png.png
Informacje podstawowe
Klasa kamienna klasa
Typ ognia lawowa ślina
Tresura tak
Sposób tresury zdobycie zaufania
postawienie się
pomoc
Wygląd
Barwa jasnobrązowa
Główne cechy masywne ciało,
krótkie łapy,
ostro zakończony ogon,
potrójna szczęka
Ryk
Catastrophicquaken ryk.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 12
Stats icon speed.png Szybkość 14
Stats icon armor.png Obrona 35
Stats icon fire.png Moc ognia 10
Stats icon shot.png Liczba splunięć 6
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 20
Stats icon stealth.png Spryt 3

Miażdżytłuk Kafar (ang. Catastrophic Quaken) - przedstawiciel klasy kamiennej, po raz pierwszy pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. Słynie ze swojej metody ataku polegającej na zwijaniu się w kulę i uderzaniu w ziemię.

Wygląd

Jego ciało jest grube i masywne, bez wyraźnego podziału na szyję, tułów i ogon. Ciało jest ostro zakończone czymś, co przypomina żądło. Skóra ma brązową barwę, jest gruba i chropowata, pokryta licznymi, niewielkimi kolcami, stanowiącymi doskonały pancerz ochronny przed atakami innych smoków. Także jaśniejszy brzuch jest opancerzony.

Łapy smoka są krótkie i krępe, pozwalają na poruszanie się po lądzie. Smok posiada jedną parę stosunkowo niewielkich skrzydeł, umożliwiających latanie. 

Pysk smoka jest okrągły, dolna szczęka jest znacznie większa od górnej. Co ciekawe, dolna szczęka jest podwójna, więc gdy smok otworzy paszczę, wyraźnie widać, że jest ona trzyczęściowa, tak jak u Sidlarza. Jego język rozdwaja się jeszcze w gardle przez co wydaje się, że zwierzę posiada dwa języki. Zęby są dość krótkie i niezbyt ostre. Gatunek ten ma przodozgryz, oznacza to że gdy szczęki smoka są zaciśnięte, zęby żuchwy są przed zębami szczęki.

Zachowanie

Smoki z tego gatunku są wyjątkowo agresywne i terytorialne, a co z tym idzie, nie tolerują intruzów na swoim terenie. Tyczy się to zarówno smoków, jak i ludzi. Nie wiadomo jednak, czy akceptują innych przedstawicieli swojego gatunku.

Są również bardzo drażliwe. Gdy ich spokój zostanie choć delikatnie zakłócony, podejmuje atak na intruza.

Tresura

Żeby wytresować smoka, należy zdobyć jego szacunek pokazując że nie okazujemy strachu. Zyskujemy wówczas szacunek Miażdżytłuka. Można również pomóc mu uwolnić się z opresji i udowodnić, że jesteśmy godni zaufania.

Moce i umiejętności

Metoda ataku

CQZwinięty.png

Miażdżytłuk Kafar zwinięty w kule.

Jego główną zdolnością jest zwijanie swojego ciała w kulę, w tej postaci toczy się on po ziemi niczym kamień - jest to taktyka ataku na przeciwnika. Miażdżytłuk Kafar potrafi również zaatakować przeciwnika w locie. Wzbija się wtedy w powietrze, następnie zwija się w kulę i spada z ogromną prędkością na ziemie. Powoduje to trzęsienie podłoża oraz silny podmuch powietrza, który wytrąca smoki z lotu, co powoduje upadek lub chwilową dezorientację.

Siedlisko

Gatunek ten zamieszkuje skaliste środowiska. a więc głównie góry. Zakłada swoje gniazda w jaskiniach, których pilnie strzeże.

Głównym siedliskiem Miażdżytłuków jest Mroczna Głębia, którą kiedyś licznie zamieszliwały Gronkiele. W wyniku nierównej rywalizacji między gatunkami, Miażdżytłuki wyparły mniejszych kuzynów z wyspy, którą teraz zamieszkują samotnie.

Dieta

Tak jak większość smoków z klasy kamiennej, żywi się głazami, które topi w swym brzuchu i pluje lawą.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Miażdżytłuk Kafar pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dobry Kafar nie jest zły. Śledzik odkrywa ich siedlisko, które kiedyś było odwiecznym siedliskiem Gronkieli. Chłopakowi, mimo niepokoju jego przyjaciół, udaje się uniknąć krzywdy ze strony Miażdżytłuka, którego atakowi się opiera. Zyskuje szacunek smoka.

Po raz kolejny smok pojawia się w odcinku Between a Rock and a Hard Place. Jeźdźcy odkrywają tam kopalnie, w której smoki, w tym Miażdżytłuki, są zmuszane do niewolniczej pracy przy wydobyciu Marmuru. Przyjaciele uwalniają dwa Miażdżytłuki i z ich pomocą niszczą kopalnię i uciekają. Śledzik tresuje je, dzięki czemu nie wyrządzają krzywdy jeźdźcom.

Znane Miażdżytłuki Kafary

W grach

School of Dragons

Miażdżytłuk Kafar

CQ smok.png

BabyCQ.gif

CQ jajo.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12 h
Szybkość 7.1
Zwrotność 9.4
Góra-dół 2.0
Przyspieszenie 6.5
Siła ognia ?
Liczba splunięć ?

DreamWorks Dragons: Rise of Berk

Miażdżytłuk Kafar

Catastrophic Quaken - NBG.png

Catastrophic Quaken Titan - FB.png

Catastrophic Quaken Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 91
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Trembing Faults
Czas poszukiwania jaja 1 dzień i 4 h
Czas wyklucia 5 dni
Cena RoB-runa.png 2750
Opis z gry
Catastrophic Quakens are known for their cruel attitudes. They don't let anyone get in their wat, and they'll go out of their way to wreak havoc on their target.
Tłumaczenie
Kafary znane są ze swoich okrutnych postaw. Nie pozwól, aby ktokolwiek stał na ich drodze, bo uderzą w ciebie by siać spustoszenie.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki