FANDOM

Artykuł
Matka Płomienia (ang. Torch's Mother) - przedstawicielka gatunku Tajfumerang, matka małego Płomienia i dwójki jego rodzeństwa, znalezionego przez Czkawkę w lesie. Smoczyca pojawia się w serialu Jeźdźcy smoków i w grze Rise of Berk.

Wygląd

Jest to w pełni dojrzały, dorosły przedstawiciel gatunku Tajfumerang. Ma czerwoną skórę z przebłyskiem różu, białe krawędzie skrzydeł, brzuch oraz koniuszek ogona, małą głowę oraz wyrastające z niej grube, szare rogi.

Charakter

Matka Płomienia jest agresywna, jeśli jej dzieciom zagraża niebezpieczeństwo. Atakuje zarówno ludzi, jak i smoki, gdy zauważy brak chociaż jednego. To wskazuje na fakt, iż jest troskliwą matką. Miała troje piskląt (które obecnie są już dorosłe):

Historia

Jeźdźcy smoków

Smoczyca pojawia się w czwartym odcinku pierwszego sezonu Jeźdźców Smoków pt. Okrutna parka. Kiedy zauważa brak jednego ze swoich trzech piskląt (Płomienia), podpala las i rozpoczyna gorączkowe poszukiwania. Podświadomie jej obecność na wyspie i gniew wyczuwa Szczerbatek. Smok usiłuje ostrzec Czkawkę, który przygarnął Płomienia i zaopiekował się nim. 

Tymczasem matka przez cały czas szuka zagubionego synka, z wściekłości wypalając sporą część lasu i terroryzując wyspę Berk. Zostawia charakterystyczne wypalone spiralne znaki na ziemi.

Nierozumiany przez Czkawkę Szczerbatek samodzielnie udaje się do lasu, by zbadać niebezpieczeństwo. W nocy odnajduje matkę, którą dyskretnie obserwuje zza drzewa, i przerażony znów usiłuje przekazać to Czkawce. Jednak uparty chłopak leci z nim do Zatoczki i tam go zostawia, w obawie o niepokojące zachowanie smoka. 

W końcu to Mieczyk i Szpadka informują resztę jeźdźców o wypalonych w lesie znakach, podobnych do tych zostawianych przez małego Płomienia. Wszyscy lecą to sprawdzić i stają oko w oko z rozwścieczoną smoczycą. Widząc swojego syna w rękach Czkawki, rozpoczyna pościg za chłopakiem. Czkawka jednak nie może pozbyć się Płomienia, który ciągle leciał za nim. Chłopak wskakuje do Zatoczki i z powrotem zasiada na grzbiecie Szczerbatka, przepraszając go za swą ślepotę. Uciekają przed matką Płomienia i wykorzystują jej słabą zwrotność, podrywając się tuż przy ziemi. Smoczyca nie potrafi się poderwać i ląduje na ziemi, gdzie przestraszony Płomień wraca do matki. Cała rodzina, także rodzeństwo pisklaka, wraca do domu.

W grach

Rise of Berk

Matka Płomienia (ang. Torch's Mother) jest unikalnym, legendarnym smokiem, dostępnym wyłącznie podczas specjalnych promocji. Smoka można kupić za runy lub znaleźć podczas eksploracji.

Ciekawostki

  • Matka Płomienia jest pierwszym, dorosłym Tajfumerangiem, którego możemy zobaczyć w serialu.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier