Fandom

Maruda

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze57 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Maruda
Grump JWS2.png
Podstawowe informacje
Imię Maruda
Gatunek Hotburple
Płeć Samiec
Treser Pyskacz Gbur
Przyjaciele Stoick Ważki, Czkawka
Status żyje
Lokalizacja Berk
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka 2

Maruda (ang. Grump) - leniwy, gapowaty smok z gatunku Hotburple, wytresowany przez Pyskacza Gbura. Po raz pierwszy pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2, występuje także w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd

Maruda jest na razie jedynym znanym przedstawicielem swojego gatunku, pojawiającym się w filmach. Na pierwszy rzut oka przypomina Gronkla, lecz jego ciało jest większe i bardziej płaskie, skrzydła są większe w stosunku do korpusu, zaś głowa jest wyraźnie spłaszczona. Nie posiada wystających zębów, a jego oczy znajdują się niżej, po obu stronach głowy. Jednak cechy, które niewątpliwie upodabniają go do Gronkiela, to posiadanie wielu grudowatych wypustek na całym ciele, segmentowane ciało i barwa łusek.

Jego ciało jest brązowe (miejscami fioletowe) i pokryte twardymi grudkami o tej samej barwie. Co ciekawe, w przeciwieństwie do większości smoków grzbiet jest jaśniejszy, natomiast brzuch ciemniejszy. Skrzydła zdobią plamy o barwie fioletu. Jego oczy są intensywnie żółte.

Zachowanie

Ciało Marudy jest ciężkie, co w połączeniu z jego lenistwem wygląda naprawdę zabawnie. Smok ten ląduje, opadając płasko na ziemię i niemal od razu zapadając w sen. Maksymalnie ogranicza swoje ruchy, zwykle ruszając tylko głową. Macha skrzydłami dość wolno, jednak wystarczająco, by móc latać. Z całą pewnością smok nie potrafi wykonywać wielu akrobacji powietrznych.

Według gry Rise of Berk, ten leniwy smok potrafi zapaść sen nawet podczas jedzenia czy lotu.

Charakter

Smok niemal cały czas spędza, śpiąc. Ma ciężkie cielsko, które trudno jest mu podnieść z ziemi i nie ułatwiają tego krótkie, dość chude łapy. Z tego powodu większość czasu leży płasko na podłożu. Zdarza mu się jeść podczas snu, a właściwie podjadać po kamieniu, jednocześnie mając zamknięte oczy i jakby chrapiąc. Maruda sprawia również wrażenie smoka niezwykle leniwego, z niechęcią spełnia nawet najprostsze prośby swojego właściciela.

Smok jest wrażliwy i bardzo szybko przywiązuje się do sympatycznych ludzi, a także lęka się tych, którzy traktują go źle, jest jednak wobec nich potulny i posłuszny.

Jego walka zwykle ogranicza się przelatywania nad wrogami i powalania ich twardym ogonem. Jeśli jednak jego jeździec znajdzie się w niebezpieczeństwie, Maruda, potrafi stać się niezwykle agresywny i szybki w walce, nie dając nieprzyjacielowi żadnych szans.

Umiejętności

  • Uderzenie ogonem - potrafi latać nisko, zaledwie dwa metry nad ziemią, i atakować ogonem ludzi stojących pod nim.
  • Waleczność - smok prawie nigdy nie przejawia zdolności bojowych. Jeśli jednak jego przyjaciel znajdzie się w niebezpieczeństwie, staje się bardzo szybkim, zwinnym i silnym przeciwnikiem. 
  • Siła - może nosić Pyskacza oraz różne ciężkie przedmioty na plecach bez oznak zmęczenia. Prawdopodobnie duży bagaż nie stanowi dla niego wielkiego problemu, ponieważ sam smok bardzo dużo waży. Również ze względu na swoją wagę, smok jest w stanie przenosić bardzo ciężkie obiekty, z którymi inne smoki nie dałyby sobie rady. Potrafi wyłamać kraty więzienne, których inne smoki nie zdołały roztopić ogniem. 
  • Strzał lawą - smok może strzelić potężnym pociskiem płynnej lawy. Pyskacz wykorzystuje ogień smoka w swojej kuźni do rozgrzewania pieca.

Historia

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Pyskacz maruda.png

Pierwsze spotkanie Pyskacza i Marudy

W serialu opowiedziana jest historia, w jaki sposób Maruda trafił w ręce Jeźdźców i został wytresowany. W odcinku Last Auction Hero, Sączysmark, w ramach podstępu przeciwko Łowcom, udaje bogacza i zostaje wysłany na Wyspę Łowców Smoków, gdzie miała odbyć się licytacja smoków tylko dla najbogatszych wikingów. Pyskacz zostaje wysłany razem z nim jako jego sługa. W przeddzień licytacji, Sączysmark i Pyskacz zakradają się pod namiot Viggo, by przeliczyć złoto. Obok namiotu leży Maruda, już wówczas ochrzczony tym imieniem przez Łowców. Smok ukrywa się przed Łowcami i podjada kamienie. Pyskacz zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia, ku dezaprobacie Sączysmarka. Gdy przychodzi Ryker, nazywa go "grubasem" i odkopuje na bok, zaś smok kuli uszy. Pyskacz jest zniesmaczony takim zachowaniem. 

Później, gdy spisek zostaje wykryty i wszyscy Jeźdźcy, trafiają do podziemnego więzienia, Pyskacz woła Marudę na pomoc. W tym momencie Maruda zachodzi strażników od tyłu, niezwykle agresywny, i powala ich na ziemię. Wyłamuje kratę celi Jeźdźców, tym samym uwalniając ich. Po przygodzie na Wysie, Pyskacz dosiada Marudę, który od tej pory jest jego wierzchowcem. 

Jak wytresować smoka 2

Pyskacz i Grump.gif

podpalenie Pieca

Po raz pierwszy spotykamy Marudę w kuźni Pyskacza, gdy Czkawka usiłuje porozmawiać ze swoim ojcem. Mijając śpiącego smoka, Stoick Ważki głaszcze go po nosie, w tym samym momencie Pyskacz wrzeszczy na Marudę, że znów nie dał do pieca. Jednym potężnym strzałem lawą smok podpala całe urządzenie, a wściekły

właściciel grozi mu oddaniem do adopcji.

Później Maruda kilkakrotnie pojawia się w czasie lotu. Ląduje na statku Ereta , gdy Pyskacz i pozostali jeźdźcy przybywają Czkawce na ratunek. Za poleceniem jeźdźca smok przygniata Ereta swoją głową, by nie mógł uciec.

Grumper.png

podczas walki pod Sanktuarium

Gdy Stoick Ważki, Czkawka i Pyskacz spędzają wspólne popołudnie z odnalezioną Valką, Maruda oczywiście śpi, czasem otwierając oko, gdy irytuje go śpiew jeźdźca. Podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium Maruda również walczył, zwalając z nóg łuczników strzelających w smoki. Później, razem z innymi smokami, Maruda został opanowany przez Oszołomostracha Drago i zmuszony przez niego do posłuszeństwa.

Pod koniec filmu, wraz z innymi smokami, Maruda wraca na Berk i spada na swojego właściciela, witając się z nim.

W grach

Rise of Berk

Grump

Grump-RoB.png

Grump-RoB.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 1 dzień 4 godziny
Cena RoB-runa.png 5 000
Opis z gry
A perfect match for Gobber… when awake Grump is so lazy, he falls asleep everywhere. In Gobber’s stall. While eating. While flying…
Tłumaczenie
Doskonały wybór dla Pyskacza... gdy nie śpi, Maruda jest tak leniwy, że zapada w sen wszędzie. Nawet w kuźni Pyskacza. Podczas jedzenia. Podczas latania...

Ciekawostki

  • Maruda jest pierwszym smokiem, który posiadał już imię, zanim został wytresowany przez Smoczego Jeźdźca. 
  • Jest podobny do kota Garfielda ze względu na lenistwo,

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki