Wikia

Marazmor

Komentarze171
843strony na
tej wiki
Artykuł
Tajemnicza klasa box.png Marazmor
Fig 01.png
Informacje podstawowe
Klasa
Typ ognia
Upiorny niebieski płomień
Tresura
Nie wiadomo
Wygląd
Barwa
Fluorescencyjny niebieski
Główne cechy
Podwójny ogon, świecenie
Wielkość
1.78 metra
Flightmare.rozmiar.png
Statystyki
Stats icon attack.png Atak
5
Stats icon speed.png Szybkość
8
Stats icon armor.png Obrona
4
Stats icon fire.png Moc ognia
7
Stats icon shot.png Liczba splunięć
4
Stats icon venom.png Trucizna
10
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk
4
Stats icon stealth.png Spryt
7

Marazmor (ang. Flightmare) — świecący smok, przedstawiciel tajemniczej klasy (dawniej klasy uderzeniowej). Debiutuje w odcinku Zemsta.

WyglądEdytuj

Smok ma smukłe, podłużne ciało o jasnej barwie skóry. Wzdłuż grzbietu ciągnie się rząd długich, prawdopodobnie wcale nie ostrych szpikulców, zaś ogon jest na końcu podwójnie rozwidlony. Łapy smoka są krótkie, lecz Marazmor rzadko ich używa, bowiem większość czasu spędza w powietrzu. Głowa jest trójkątna, zaś paszcza potrafi dość szeroko się rozwierać. Od dolnej szczęki odchodzą czułki.

Charakterystyczną cechą tego gatunku jest zdolność świecenia, która czyni Marazmora rozpoznawalnym z dużej odległości. Jego ciało emituje jasnoniebieskie światło, którego intensywność zależy od ilości zjedzonych świecących alg, a także od pory ostatniego posiłku.

Marazmor wydaje również bardzo charakterystyczny dźwięk, niespotykany u innych gatunków. Dźwięk ten przypomina żałosne zawodzenie.

Siedlisko i dietaEdytuj

Nie wiadomo dokładnie, jakie miejsca zamieszkuje Marazmor. Prawdopodobnie wędruje po świecie wzdłuż rzek, w których płyną świecące algi - jego pożywienie. Raz na 10 lat pojawia się na wyspie Berk.

Marazmor to roślinożerny smok. Żywi się algami, dzięki którym świeci.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Marazmor jest smokiem - wędrownikiem. Podąża za swoim pożywieniem. Potrafi o nie zaciekle walczyć - widzi w wikingach zagrożenie dla świecących alg, przez co ich atakuje.

Gatunek ten jest niezwykle terytorialny, jednak słabo walczy. Gdy zaatakowany zostanie przez stado smoków, nie ma praktycznie żadnych szans. Jego zdolności nie służą walce, a jedynie obronie siebie i swojej ziemi, a także żyjących w słodkich wodach świecących alg, umożliwiających mu samemu świecenie. Kiedy bowiem utraci do nich dostęp, staje się bezbronny.

Marazmor nie został dokładnie zbadany i odkryty, więc nie wiadomo, czy można go wytresować.

Moce i umiejętnościEdytuj

Astrid sparaliżowana przez Marazmora

Dzięki jedzeniu świecących glonów, ciało Marazmora świeci na niebieski fluorescencyjny kolor. Prawdopodobnie przywykło ono do tego pożywienia na tyle, że nie "gaśnie", gdy zabraknie mu jedzenia, w przeciwieństwie do innych smoków. Gdy się denerwuje, zaczyna mocniej świecić.

Marazmor nie potrafi zionąć zwykłym ogniem. Zamiast tego wytwarza upiorny niebieski płomień przypominający mgłę lub ciekłą plazmę. Dzięki niej smok może sparaliżować ofiarę na 1 - 2 minuty, by skutecznie się z nią rozprawić bądź bezpiecznie uciec.

SłabościEdytuj

Dokładnie nie wiadomo, jakie słabości ma Marazmor. Prawdopodobnie, jak większość smoków, obezwładnia go zapach smoczymiętki, prawdopodobnie może być kontrolowany przez Oszołomostracha a także boi się węgorzy. Smok widząc że obcy smoka spożywa, lub przebywa w pobliżu jego jedzenia - alg, wpada w furię i atakuje go czym można go odciągnąć od jakiegoś miejsca.

HistoriaEdytuj

Dziesięć lat przed wydarzeniami z odcinka Zemsta, wujek Astrid - Finn Hofferson - został zaatakowany przez Marazmora i sparaliżowany jego oddechem, przez co rodzina Astrid została nazwana tchórzami. Wikingowie nie wiedzieli, że smok potrafi paraliżować i uważali, że Hofferson po prostu przestraszył się bestii.

Wandale przekonani byli, że smok pojawia się po to, by ich zaatakować i zabić. Nie zdawali sobie jednak sprawy, że tak naprawdę smok lata w poszukiwaniu świecących alg, których siedliska nieustannie przemieszczają się, zaś Wikingów atakuje tylko wówczas, gdy czuje zagrożenie.

Po dziesięciu latach Marazmor powraca. Mieszkańcy wyspy nie wiedzą jednak, że jego ataki są spowodowane tym, że świecące algi, którymi się żywi, płyną do wioski rzeką. Smok widzi w wikingach zagrożenie dla swojego pożywienia, przez co ich atakuje. Dopiero Czkawka wraz z przyjaciółmi wpada na pewien pomysł - zmieniają oni bieg rzeki tak, by algi omijały wioskę, przez co ratują ją przed atakami smoka.

Znane MarazmoryEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W filmie Jak wytresować smoka, gdy Czkawka przegląda Smoczy Podręcznik, na stronie obok informacji o Sidlarze pojawia się prawdopodobnie Marazmor. Widać jedynie jego skrzydła.
  • Płyta DVD (1 część Obrońców Berk) ujawnia, że Marazmor należy do klasy uderzeniowej.
  • Marazmor potrafi świecić w ciemności dzięki bioluminescencji.
  • Jego angielska nazwa (Flightmare) to gra słowna - "Nightmare" oznacza koszmar, zaś "Flight" - lot.
  • Marazmor jest jedynym smokiem, który pojawia się raz na 10 lat.
  • Marazmor jest pierwszym roślinożernym smokiem, który żywi się tylko algami.
  • Marazmor został przepędzony z Berk przez Czkawkę, Śledzika i Astrid.
  • Wygląd smoka jest bardzo podobny do ryby o nazwie połykacz, prawdopodobnie jest na niej bazowany.
  • Jest to jedyny, prócz Ognioglisty, gatunek smoka, który potrafi świecić. Co ciekawe, mechanizm emitowania światła jest zupełnie inny u obu tych gatunków.
  • Marazmor wydaje dźwięki zjawy.

Zobacz teżEdytuj

Gatunki smoków
[[Plik:{{{Grafika1}}}|100x150px]]

Z książek: Bezmózgi Pozbawiacz NógBłyskokiełBiały SmokCuchniakCzaszkowiecCzerwony Gorący SwądorobalDiabelski DerwiszDmuchacz ZębaczDonosicielDusicielEksterminatorElektrobalElektrokleikGelfinGłębodechGniewostrzałHorrorIgielnikJadowity StrzelecJęzokrętaczJęzoraptorKlątwokiełKłapouchy OpiekunKoszmar PonocnikLewiathorganŁamignatMoczarnik TygrysiMorderczy SmokMorskosmokus Gigantikus MaksimusMózgozbieraczNadder ZabójczyNanosmokNastrojosmokNawijaczNiuchaczObdzieraczOgniodechOgnisty SmokOgrodowiec PospolityOsesek DzieńdoberekOspiakOstroskrzydłyOśmionogi RozpruwaczPodstępny SmokPolarny WążPonurakPrująca StrzałaReptorRozrywaczSmok KukułkaSmok PrzestworzySrebrny UpiórStraszakStudechSzablozębny Smok JeździeckiŚlizgojastrząbŚwiecący RobalTłuszczoskrzydłyToksyczny CieńTrujący BzdurobakWampirekWampirzy SzpiegWędrowiecWielki PszczołojadWieprzakWilkokiełWiertłosmokWiewiórowąż KrótkoskrzydłyWodny SmokZwykły BrunatnyŻarłokŻmijak Jadowitek
Z filmów: CloudcutterCzerwona ŚmierćDrzewokosFogcutterGnatochrupGrapple GrounderGromogrzmotGronkielHotburpleKoszmar PonocnikKoślawy MrukKroplorwijKrzykozgonMarazmorNocna FuriaOgnioglista (królowa) • OstrykiełOszołomostrachRumblehornSeashockerSidlarzStormcutterStraszliwiec StraszliwySzeptozgonSzponiakSzybki SzpicŚmiertnik ZębaczTajfumerangWandersmokWindgnasherWrzeniecZaduśny ZdechZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydłyNieznane smoki z JWS 2

[[Plik:{{{Grafika2}}}|100x150px]]

Więcej od Wikii

Losowa wiki