Fandom

Mapa

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij

Mapa Stoicka.jpg

Filmowa mapa Berk i okolic

Mapa - główne narzędzie nawigacyjne używane przez Wikingów. Zazwyczaj są one niedokładne, ponieważ sporządzane na podstawie obserwacji i niedokładnych obliczeń podczas podróży statkiem. Dzięki lataniu na smokach i obserwacji terenu z lotu ptaka pozwoliło na sporządzanie dokładniejszych map.

Jak wytresować smoka

Mapa Stoicka Ważkiego

Mapa stoicka.png
Pierwszą mapą, z jaką spotykamy się w filmie, jest mapa Stoicka Ważkiego, przedstawiająca wyspę Berk oraz znajdujące się na południowym zachodzie Smocze Leże. Wściekły wódz klanu Wandali wbił nóż w obraz przedstawiający lecącego smoka.

Później ta sama mapa pomogła flocie Stoicka kierować się w stronę Leża, choć wyprawa zakończyła się klęską. 

Mapa Berk Czkawki

T.jpg
Inną mapą pojawiającą się w pierwszej części filmu jest bardzo prosta mapa Czkawki, przedstawiająca główne miejsca wyspy Berk. Chłopak miał narysowaną ją w swoim podręcznym notesie i korzystał z niej podczas poszukiwań zestrzelonej Nocnej Furii. Kiedy po długich, bezowocnych poszukiwaniach powalonego smoka Czkawka wściekł się, zarysował całą mapę ołówkiem i zatrzasnął notes.

Jeźdźcy smoków

Mapa trasy wyścigu podczas Festiwalu Roztopów

Jws73.png
W odcinku serialu Jeźdźcy smoków zatytuowanym Festiwal Roztopów Pyskacz maluje na ścianie Areny mapę wyścigu na smokach, zaznaczając na niej trasę.

Mapa została narysowana prawdopodobnie kredą.

Mapa skarbu

Xdsx.jpg
Kiedy Czkawka poczuł się zbyt mały i zbyt słaby, by jego ojciec mógł uważać go za godnego następcę Wodza Klanu, chłopiec postanowił udowodnić, że również potrafi dokonać rzeczy szlachetnych. W Twierdzy, za jednym z obrazów, znajdowała się mapa wiodąca do skarbu, który oczywiście wszyscy jeźdźcy postanowili odkryć.

Na mapie, przy poszczególnych punktach podróży, znajdowały się także wskazówki odnośnie kolejnych punktów.

Pojawiła się także w odcinku Smarkaty smarkacz, jednak korzystający z niej Śledzik trzymał ją niezapisaną wcześniej stroną do siebie, co może oznaczać, że na jej odwrocie także jest wyrysowana mapa.

Mapa Wyspy Nocy

Jws511.png
W dziewiętnastym odcinku serialu Czkawka odnajduje w notatkach Borka Wielkiego wzmiankę o rzekomej Wyspie Nocy, która miała być zamieszkana przez Nocne Furie. Chłopak postanowił czym prędzej odnaleźć wyspę, której bardzo uproszczona mapa znajdowała się w owych notatkach.

Później, kiedy Czkawka dotarł do pewnego punktu swojej wyprawy, odkrył namalowaną na ścianie jaskini bardziej szczegółową mapę położenia Wyspy Nocy i przerysował ją do swojego notesu. Mapa namalowana była najprawdopodobniej kredą.

Mapa pułapek na Berk

Mapa.jpg
W odcinku Zębiróg w ogniu Pyskacz przedstawia młodym jeźdźcom mapę pułapek na smoki zastawionych na całej wyspie Berk. Mapa sporządzona jest na papierze. Lasy zaznaczone są kolorem zielonym, jednak barwnik, dzięki którym mapa została pomalowana, jest nieznany.

Mapa wysp Archipelagu

Mapa wysp.jpg
Kiedy na Berk przez długi czas istniało zagrożenie, że ogromny smok Krzykozgon powróci i zniszczy wioskę, przyjaciele sporządzili mapę Berk oraz otaczających ją wysp, z których każda oznaczona była innym kolorem. Przez pewien czas jeźdźcy przemieszczali się po każdej kolejnej wyspie i zaznaczali żyjące na nich smoki kolorem wyspy, na której mieszkały. Wkrótce odkryli inną zaskakującą rzecz - Krzykozgon porusza się określonym szlakiem, zatapiając każdą kolejną na swojej drodze wyspę, kierując się powoli w stronę Berk. Dzięki mapie mogli oszacować, kiedy mniej więcej smok przybędzie do nich.

Mapa Albrechta Perfidnego

Mapa1.jpg
W odcinku Albrecht i Łupieżcy, Albrecht używa jej, aby zaplanować atak na Berk. Jest podobna do mapy Stoicka Ważkiego

Mapa Śledzika

Mapa2.png

Pojawiła się w serialu, w odcinku Zemsta. Śledzik używał jej, próbując się dowiedzieć, dlaczego Marazmor przylatuje zawsze od strony Północnych Bagien.

Mapa Nieznanej Wyspy

Mapapiecdrogowskazow.png

Mapa po raz pierwszy pojawia się w odcinku Pięć Drogowskazów kiedy to Czkawka wraz z innymi jeźdźcami omawia strategię odnośnie Dagura. Nie wiadomo czy jest to mapa Berk czy Wyspy Berserków.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Mapa pułapek na Końcu Świata

Mapa race to the edge crushing it.png

Mapę widzimy w odcinku Co by tu schrupać. Kiedy Pyskacz zostaje złapany w sieci, Czkawka sprawdza położenie pułapek.

Jak wytresować smoka 2

Mapa Berk, okolic i żyjących tam smoków

Symbol.png Osobny artykuł: Mapa Czkawki
 Mapa sporządzona przez Czkawkę w filmie Jak wytresować smoka 2 prawdopodobnie jest jedną z najwierniejszych i nabjardziej szczegółowych. Składa się z wielu małych karteczek połączonych ze sobą, z których każda przedstawia jakieś konkretne miejsce. Sporządzona w kolorze mapa przedstawia nie tylko regiony Berk i jego okolic, lecz także gatunki smoków zamieszkujące dane tereny.

Inne Wiki

Losowa wiki