Fandom

Legenda o smoku Gnatochrupie

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze37 Udostępnij

Artykuł
Legenda o smoku Gnatochrupie
Legend of the Boneknapper Dragon
LotBD.png
Informacje
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 7 lutego 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 14 października 2010
Kraj produkcji Stany Zjednoczone
Długość 16 minut
Twórcy
Scenariusz Peter Steinfeld
Reżyseria John Puglisi
Producent Bruce Seifert
Muzyka John Powell
Studio DreamWorks Animation
Chronologia wydania
Poprzedni Jak wytresować smoka
Następny Prezent Nocnej Furii
Chronologia wydarzeń
Poprzedni Jak wytresować smoka
Następny Prezent Nocnej Furii

Legenda o smoku Gnatochrupie (ang. Legend of the Boneknapper Dragon) — angielski film krótkometrażowy stworzony komputerowo przez studio DreamWorks Animation, będący kontynuacją fabuły filmu Jak wytresować smoka.

Krótkometrażówka została wyemitowana w telewizji 14 października 2010 r. na amerykańskim Cartoon Network. Dzień później ukazała się na DVD i Blu-ray, tylko w wersji anglojęzycznej, razem z oryginalnym filmem.

Polska premiera miała miejsce 7 lutego 2016 roku na Polsacie o 11:25.

Streszczenie

Kiedy dom Pyskacza zostaje spalony, stary wiking twierdzi, że to sprawka legendarnego Gnatochrupa. Jednak mieszkańcy wioski mu nie wierzą, ponieważ oprócz niego nikt nigdy nie widział tego gada. W końcu Pyskacz postanawia upolować prześladującą go bestię, a Czkawka i przyjaciele wyruszają z nim, by dopilnować jego bezpiecznego powrotu. Podczas morskiej podróży, Pyskacz opowiada nastolatkom historię swojej rywalizacji ze smokiem, która z każdą chwilą robi się coraz bardziej nieprawdopodobna. Gdy rozbijają się na smoczej wyspie, wychodzi na jaw prawda o legendarnym smoku.

Opis fabuły

W domu Pyskacza wybucha pożar, przez co w wiosce panuje straszliwy ruch - wikingowie z pomocą smoków próbują ugasić ogień. Mężczyzna ma podejrzenia co do sprawcy ataku. Czkawka, zaciekawiony, pyta, co miał na myśli. Ten mówi o legendarnym Gnatochrupie, z którym miał już kiedyś do czynienia. Wikingowie nie wierzą jednak w jego opowiadania, a załamany Pyskacz chce udowodnić wszystkim, że smok istnieje.

Mężczyzna, wraz z Czkawką, Śledzikiem, Astrid, Sączysmarkiem, Mieczykiem, Szpadką i swoją owcą o imieniu Filip wyrusza na poszukiwania bestii. W trakcie rejsu Pyskacz opowiada im historię o spotkaniu z Gnatochrupem:

Kiedyś, będąc na wycieczce z rodzicami, Pyskacz znalazł zamrożonych w wielkim lodowcu wikingów. W ręku jednego z nich dostrzegł złotą skrzynkę ze skarbem, który mężczyzna sobie przywłaszczył. W tym momencie zaatakował go Gnatochrup, który chciał zdobyć ten skarb, ale Pyskaczowi udało się uciec.

W końcu załoga dociera na wyspę Gnatochrupa, gdzie na plaży leżą kości zmarłych smoków. Tymczasem Pyskacz kontynuuje swoją historię:

Mężczyzna ukrył się na bardzo małej wysepce, mając nadzieję, że tu Gnatochrup go nie znajdzie. Kiedy jednak ten go dopadł, Pyskacz zaczął uciekać. W czasie pogoni za wikingiem, smoka pożarł wieloryb. Gnatochrupowi udało się uciec.
Kilka lat później smok ponownie dopadł Pyskacza, tym razem w dżungli. Wiking uciekł na szczyt wulkanu, z którego wyłonił się wielki jak i również pożarł Gnatochrupa. Ale gad ponownie uciekł.
Pyskacz ustawił pułapki na Gnatochrupa, jednak w końcu prześladowca go dopadł. Wiking zaczął się modlić do Thora, który go wysłuchał i zesłał jaka ujeżdżającego wieloryba. Wybawcy rozprawili się z Gnatochrupem.

Zakończywszy swoją historię, w którą towarzysze mu nie uwierzyli, Pyskacz poprosił ich o pomoc w zwabieniu i złapaniu Gnatochrupa. Kiedy smok się pojawia, Czkawka uświadamia sobie, że w klatce piersiowej smoka, ułożonej w kilku płyt, brakuje jednego elementu... był nim "skarb" kowala, który okazał się małą kostką. Czkawka przekonuje Pyskacza, aby ten oddał smokowi brakujący element. Dzięki temu Gnatochrup staje się potulnym i przyjaznym smokiem, który odprowadza wikingów do domu.

Uff, koniec spoilera.

Obsada i postacie

Bohaterowie

Smoki

Ciekawostki

  • Owca Pyskacza - Filip - zostaje wprowadzona do filmu.
  • Jak pokazano w filmie, Gnatochrup staje się wierzchowcem Pyskacza, jednak nie pojawia się później w żadnym innym filmie.
  • Podczas gdy obraz został stworzony w postaci CGI, retrospekcje Pyskacza są wykonane w stylu 2D.

Błędy

  • Gdy Czkawka, Astrid, Sączysmark, Mieczyk, Szpadka i Śledzik są na statku, maszt jest obecny. Później, kiedy wikingowie nasłuchują Gnatochrupa, masztu nie ma.
  • Kiedy Pyskacz daje Gnatochrupowi kość, smok ryczy, mimo że nie ma jeszcze włożonej kości.
  • Kiedy Czkawka przybywa na wyspę, ma na sobie futrzaną kamizelkę, ale kiedy leci na Gnatochrupie, jego kamizelka jest inna.

Linki zewnętrzne

Zobacz też

Uniwersum filmowe
Filmy Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014) • Jak wytresować smoka 3 (2018)
Krótkometrażówki Legenda o smoku Gnatochrupie (2010) • Prezent Nocnej Furii (2011) • Księga smoków (2011) • Świt jeźdźców smoków (2014)
Serial Jeźdźcy smoków (2012-)
Ścieżki dźwiękowe Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014)

Inne Wiki

Losowa wiki