Fandom

Kurczak Mieczyka

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Kurczak Mieczyka
Kurczak mieczyka.png
Podstawowe informacje
Tytuły Kurczak
Płeć kura
Przyjaciele Mieczyk
Przynależność Smoczy Jeźdźcy (towarzysz)
Status żyje
Lokalizacja Koniec Świata
Pozostałe informacje
Debiut Pod osłoną nocy

Kurczak Mieczyka (ang. Tuffnut's Chicken) — zwierzę, bezimienna kura zaprzyjaźniona z Mieczykiem, pojawiająca się w sezonie Jeźdźcy smoków: Na końcu świata.

Wygląd

W przeciwieństwie do innych, poznanych dotychczas kurczaków, jego pióra są barwy brązowej, szarej oraz białej, podczas gdy większość zwierząt tego gatunku posiada upierzenie tylko w jednym kolorze. Dodatkowo ma również charakterystyczny dla kurczaków, duży, czerwony grzebień na głowie. Dość duży ogon jest trochę zbyt wielki jak na samicę, lecz jednocześnie zbyt mały na to, by być ogonem kogucim.

Charakter

Kurczak jest bardzo przyjacielski i spokojny. Bardzo inteligentny, rozumie ludzką mowę i swoim gdakaniem niejednokrotnie wyraża swoją aprobatę bądź dezaprobatę wobec tematów omawianych przez jeźdźców smoków. Ma poczucie humoru, a jego dziób zawsze wygląda tak, jakby zwierzę się uśmiechało. Jako samica, ma bardzo silny instynkt macierzyński, który przejawia się w chęci wysiadywania jaj, nawet nie kurzych, lecz smoczych. Jest opiekuńcza wobec piskląt, niezależnie od tego, jak ją traktują. Zdarza się również, iż kura bierze udział w walkach przeciwko Łowcom Smoków, gdzie wykazuje się odwagą.

Historia

Zwierzę żyje na Końcu Świata samotnie i nie wiadomo, skąd się tam wzięło.

W odcinku Pod osłoną nocy po raz pierwszy pokazuje się Mieczykowi, który zerwał się w środku nocy przekonany, że słyszy ryk dzikiej bestii. Po chwili niepewności z krzaków wyłania się kurczak, którego Mieczyk przygarnia pod swoje skrzydła.

Później kurczak wielokrotnie pojawia się, gdy Mieczyk ma kłopoty, komentując gdakaniem jego zmagania. W odcinku W cieniu księżyca to właśnie on towarzyszy Mieczykowi, gdy ten już ma się przemieniać w smoka, który rzekomo go ukąsił. Kurczak jest więc przyjcielem i pomocnikiem Mieczyka, chłopak wielokrotnie też zasięga jego rad i zawsze jest w stanie coś wywnioskować z gdakania kury.

W odcinku A Grim Retreat Pyskacz jest przekonany, że kurczaka pożarł Czaszkochrup, zaś Stoick podejrzewa, że to Pyskacz przez pomyłkę zjadł go na obiad. Obaj mężczyźni próbują znaleźć zastępstwo, tak aby Mieczyk nie zorientował się w braku jego przyjaciela. 

W odcinku Tone Death kura wysiaduje jajo Śmiercipieśnia. Odezwał się w niej instynkt macierzyński i mimo, że jajo nie było kurze, zwierzę i tak poczuwało się do opieki nad nim. Później wyklute z niego pisklę, Garffiiljorg, wielokrotnie polowało na kurę i usiłowało ją pożreć, lecz mimo to ptak specjalnie nie zraził się do pisklęcia.

W grach

Rise of Berk

Chicken

Chicken.png

Chicken.png

Chicken Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność zawsze
Główne siedlisko zestawy kart
Czas poszukiwania jaja 6 godzin
Czas wyklucia 0 h
Cena RoB-runa.png nie dotyczy
Opis z gry
Tuffnut first met Chicken on Dragon's Edge when its calming presence helped him through some rough times. The two have been best friends ever since.
Tłumaczenie
Mieczyk po raz pierwszy spotkał Kurczaka na Końcu Świata, a jego spokojny charakter pomógł mu w trudnych chwilach. Od tej pory są najbliższymi przyjaciółmi.

Relacje

Mieczyk

Kura jest głęboko zżyta z Mieczykiem, który przygarnął ją do bazy Jeźdźców. Jest jego bliską i zaufaną towarzyszką, często towarzyszącą mu zwłaszcza w kryzysowych sytuacjach. Rozumieją się bez słów, choć teoretycznie dużo rozmawiają ze sobą - on ludzką mową, ona gdakaniem. W jakiś sposób wzajemnie rozumieją nawzajem swoją mowę.

Ciekawostki

  • Początkowo niejasna była płeć kurczaka, do momentu gdy w jednym z odcinków zaczęła ona wysiadywać smocze jajko.
  • Mieczyk uczył się z nią latać.
  • Kiedy Mieczyk miał halucynacje, wydawało mu się, że kura mówi.
  • Kura je sześć razy dziennie.
  • Mieczyk czyta jej książki, opowiada historie i masuje.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki