Fandom

Kurczak

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Kurczaki.png

Kury

Kurczak lub Kura (ang. Chicken) — rodzaj niewielkiego zwierzęcia hodowlanego wikingów, który żyje wraz z nimi na Berk.

Korzyści

Wikingowie hodują kury dla ich jaj oraz drobiowego mięsa.

Historia

Wikingowie od dawna hodują kurczaki. Przed wydarzeniami z filmu Jak wytresować smoka starali się chronić je przede wszystkim przed głodnymi smokami, dla których były pożywieniem. Później okazało się, że gady porywały zwierzęta dla Czerwonej Śmierci. Po pokonaniu bestii smoki przestały je porywać.

W odcinku Folwark zwierzęcy okazuje się, że kury, a także inne zwierzęta nadal straszliwie boją się smoków, mimo że te przestały je porywać i jeść. Ostatecznie jednak, dzięki interwencji Czkawki i jego przyjaciół, zawarły one pokój ze smokami i zaufały im. Dowiadujemy się również, że wikingowie bardzo dbają o zwierzęta i chronią je również przed burzami śniegowymi.

Kury pojawiają się bardzo często, jednak nie odgrywają znaczącej roli. Są zwykle przedstawiane w kurnikach.

Ciekawostki

  • Wikingowie często nazywają swoje kury "kokoszki".
  • Wydaje się, że Gruby i Wiadro posiadają kury.
  • Pieczony kurczak podnosi szybkość Wichury.
  • W filmie widać, że wikingowie jedzą kurczaka częściej niż ryby. Jedynie Czkawka woli ryby od kurczaka.
  • Kurczaki pojawiają się również w grze School of Dragons. Można hodować je na swojej farmie i pozyskiwać od nich jajka.
  • Martwa kura (a właściwie martwy ptak) jest jednym z pięciu znaków, które świadczą o tym, że ktoś niedługo umrze i trafi do Walhalli.

Inne Wiki

Losowa wiki