Fandom

Kto pod kim dołki kopie (część 1)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze30 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Dobry Kafar nie jest zły
Kto pod kim dołki kopie (część 1) Następny odcinek
Kto pod kim dołki kopie (część 2)
Kto pod kim dołki kopie (część 1)
Have Dragon Will Travel, Part 1
Great having Heather back.jpg
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 26 lutego 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 10
Ogólny nr odcinka 50

Kto pod kim dołki kopie (część 1) (ang. Have Dragon Will Travel (Part 1)) - dziesiąty odcinek trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 26 lutego 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Zamaskowany smoczy jeździec niszczy okręt. Czkawka i przyjaciele muszą się dowiedzieć, o co w tym wszystkim chodzi. Ku swojemu zdumieniu, odnajdują dawną przyjaciółkę.

Fabuła

Gdy Wiadro i Gruby łowią ryby, zauważają nieznanego im smoka. Ku ich zdumieniu dosiada go zamaskowany jeździec, który atakuje przepływający w pobliżu statek handlowy. Obaj rybacy wracają czym prędzej na Berk, by zawiadomić wodza.

Na Berk przebywają aktualnie smoczy jeźdźcy, uzupełniając potrzebne im na Końcu Świata zapasy. Początkowo, wódz oskarża jeźdźców o atak na okręt, ale po wytłumaczeniach, że to nie byłoby możliwe wszyscy orientują się, że mają do czynienia z nieznanym, wrogim jeźdźcem.

Członkowie Akademii udają się w miejce, gdzie dryfuje napadnięty statek i badają go. Podczas badań bliźnięta znajdują kolec, wystrzelony przez smoka.

Po powrocie na Berk Czkawka i Śledzik przesłuchują Wiadro, sporządzając portret pamięciowy smoka. Odkrywają jego opis dopiero w Smoczym Oku, równocześnie dowiadując się, że Zbiczatrzasł uwielbia morskie ślimaki, dzięki czemu można go będzie znaleźć.

Po zbadaniu kilku wysp jeźdźcy trafiają wreszcie na obozowisko tajemniczego jeźdźca. Ten jednak, wykorzystując atuty swego smoka i znajomość terenu oraz zwyczajów smoków po kolei pokonuje jeźdźców. Dopiero Czkawce na Szczerbatku udaje się uniknąć ataków i zestrzelić smoka. Przyparty do muru jeździec decyduje się ujawnić tożsamość - okazuje się że jest to Heathera, która chciała ich zniechęcić do śledztwa.

Po wyjaśnieniu sytuacji Heathera zgadza się polecieć z jeźdźcami na Smoczy Skraj. Nie chce jednak wyjaśnić, czemu napada na okręty. Nocą czarnowłosa dziewczyna zamyka smoki jeźdźców i wymyka się z bazy, jednak Czkawka spodziewał się takiego obrotu spraw i poleciał za nią. Okazało się, że Heathera spotkała się z Johannem Kupczym. Czkawka po odlocie dziewczyny przycisnął Johanna, który wyjawił, że Heathera chce zemścić się na Dagurze za zniszczenie jej wioski i śmierć rodziców, a napadanie na statki jest redystrybucją dóbr, zabranych okradzionym - dziewczyna oddaje łupy jako zadośćuczynienie.

Znając cel Heathery, Czkawka leci za nią i dociera na miejsce, gdzie dziewczyna właśnie zostaje złapana przez flotę Dagura.
Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki:

  • Podczas rozmowy Czkawki z Johannem Czkawka nazywa swojego ojca wodzem Chuliganów a nie Wandali co może być nawiązaniem twórców serialu do cyklu książek "Jak wytresować sobie smoka", bądź zwykłym błędem w tłumaczeniu.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki