FANDOM

Artykuł

Księga smoków (ang. Book of Dragons) — film krótkometrażowy, stworzony komputerowo w grafice 3D przez studio DreamWorks Animation, będący kontynuacją fabuły filmu Jak wytresować smoka.

Film został wydany w postaci DVD i Blu-ray, tylko w wersji anglojęzycznej, razem z inną krótkometrażówką - Prezent Nocnej Furii. W Polsce wyemitowała go telewizja Polsat.

Czkawka, Astrid, Śledzik oraz Pyskacz przeglądają Smoczy Podręcznik i zastanawiają się nad smoczymi tajemnicami. Pyskacz opowiada im o losach Borka Pechowca, który jako pierwszy opisał smoki i zebrał informacje o nich do jednej księgi, którą sam napisał - Smoczego Podręcznika.

Przyjaciele po kolei omawiają wszystkie klasy smoków oraz podstawowe gatunki do nich należące: ognista klasa(Straszliwiec Straszliwy i Koszmar Ponocnik), kamienna klasa (Gronkiel i Szeptozgon), klasa strachu (Zębiróg Zamkogłowy i Sidlarz), ostra klasa (Śmiertnik Zębacz i Drzewokos), wodna klasa (Wrzeniec i Gromogrzmot), tajemnicza klasa (Zmiennoskrzydły i Gnatochrup) oraz klasa uderzeniowa (Wandersmok i Nocna Furia).

Obsada i postacie

Ciekawostki

  • W filmie zostaje omówione 14 gatunków smoków, po dwa na daną klasę.
  • Jest to jedyna krótkometrażówka, w którym nie pojawiają się Sączysmark, Szpadka i Mieczyk.
  • W krótkometrażówce Czkawka i Pyskacz opisują historie pierwszych znanych smoków.

Scenariusz

Symbol Osobny artykuł: Księga Smoków (scenariusz)

Linki zewnętrzne

Zobacz też

Uniwersum filmowe
Filmy Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014) • Jak wytresować smoka 3 (2019)
Krótkometrażówki Legenda o smoku Gnatochrupie (2010) • Prezent Nocnej Furii (2011) • Księga smoków (2011) • Świt jeźdźców smoków (2014)
Serial Jeźdźcy smoków (2012-2013) • Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk (2013-2014) • Jeźdźcy smoków: Na końcu świata (2015-)
Ścieżki dźwiękowe Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014)