Fandom

Kroplorwij

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze85 Udostępnij

Artykuł
Ostra klasa box.png Kroplowij
RaincutterTradingCard.png
Informacje podstawowe
Klasa Ostra klasa
Typ ognia nieznany
Tresura tak
Sposób tresury nieznany
Wygląd
Barwa fioletowy, brązowy, zielony
Główne cechy żagiel na plecach,
grzebień na głowie,
długi pysk, szyja i ogon
Rozpiętość skrzydeł 18,29 metra
Waga 1 tona
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 8
Stats icon speed.png Szybkość 8
Stats icon armor.png Obrona 6
Stats icon fire.png Moc ognia 12
Stats icon shot.png Liczba splunięć 10
Stats icon venom.png Trucizna 6
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 5
Stats icon stealth.png Spryt 14

Kroplowij (ang. Raincutter) — gatunek smoka, po raz pierwszy pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2, obecny też jest w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk oraz School of Dragons. Należy do ostrej klasy.

Wygląd

Smok jest dość duży i posiada podłużne ciało. Charakteryzuje je długa szyja i spłaszczony ogon, a także wyraźnie szerszy tułów. Skrzydła smoka są stosunkowo duże i umożliwiają smokowi swobodny lot. Cztery łapy są dość krótkie i krępe, z całą pewnością nie pozwalają smokowi na szybkie poruszanie się po lądzie. Charakterystyczną cechą smoka jest żagiel na grzbiecie, upodabniający go do Thunderclawa. Podobna błona wyrasta z głowy.

Barwa ciała może być różna, lecz najczęściej jest szarawa. Znane osobniki miały zielonkawy, brązowy oraz fioletowy kolor. Skrzydła ozdabiają czerwone kropki. 

Głowa Kroplowija jest wydłużona i przypomina nieco głowę Szybkiego Szpica. Dolna szczęka jest wyraźnie przesunięta do przodu. Paszcza wyposażona jest w liczne krótkie, lecz ostre zęby. Małe żółte oczy są osadzone blisko nosa. Spomiędzy nozdrzy wyrasta krótki róg.

Siedlisko

Nie wiadomo, jakie naturalne środowisko zamieszkują Kroplowije. Smok ten lubi obszary deszczowe, więc z pewnością zasiedla klimat wilgotny, a także tereny podmokłe. Jedyni poznani przedstawiciele tego gatunku mieszkali w Smoczym Sanktuarium, a później przenieśli się na wyspę Berk

Według gry Rise of Berk, jaja tego smoka można znaleźć w Zniszczonym Pustkowiu oraz na Klifie Wieczności.

Dieta

Kroplowije uwielbiają deszcz, podczas którego mogą polować na dżdżownice i inne robaki, stanowiące ulubione pożywienie tego smoka. Prawdopodobnie jak większość innych gatunków, Kroplowij żywi się praktycznie wszystkim, głównie rybami i innymi typami mięsa.

Zachowanie i tresura

Niewiele wiadomo na temat zachowania Kroplowija. Chcąc okazać komuś szczególny szacunek, przyjaźń lub względy, dzieli się swoimi łupami z partnerem lub innym bliskim towarzyszem. 

Nie wiadomo, w jaki sposób można wytresować smoka z tego gatunku. Valka zdobyła jego zaufanie, ratując mu życie. Oswojony z człowiekiem smok jest ufny, spokojny i wrażliwy, a także przyjaźnie nastawiony wobec nowych smoków i ludzi.

Moce i umiejętności

Nie wiadomo, jakimi mocami i umiejętnościami dysponuje Kroplowij. Jako, że należy do ostrej klasy, z pewnością posiada mnóstwo ostrych kolców i innych fragmentów ciała, dzięki którym skutecznie potrafi się bronić i zaciekle atakować.

Liczne płetwy wyrastające z ciała zwiększają aerodynamiczność podczas lotu. Podobną płetwę jak tę na jego grzbiecie skonstruował w swoim kostiumie Czkawka, by stabilizować lot. 

Długa szyja smoka, a także wydłużona paszcza i gęsto rozmieszczone zęby, pozwalają smokowi wybierać robaki podczas deszczu.

Ogień

RCsFire.gif

Ogień Kroplowija według School of Dragons

Nieznany jest ogień Kroplowija. Prawdopodobnie, tak jak w przypadku innych gatunków, smok potrafi ziać pomarańczowymi płomieniami ognia. Może również przetrzymywać ogień w pysku i używać jako źródło światła.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Kroplowija po raz pierwszy pojawia się w grze Rise of Berk, zakupić je można również w School of Dragons.

Jest bardzo nietypowe i na pierwszy rzut oka przypomina jajo smoka należącego do wodnej klasy. Ma ono owalny kształt, jego powierzchnię pokrywają maleńkie "kratery", a także charakterystyczne zgrubienia, przypominające pęcherze. Barwa jaja może być różna, w zależności od barwy skóry osobnika, który się z niego wykluje.

Pisklę

Mały Kroplowij pojawia się tylko i wyłącznie w grach, zarówno w DreamWorks Dragons: Rise of Berk, jak i School of Dragons. Od dorosłego osobnika nie różni się za wiele, proporcje są niemal identyczne w obu przypadkach. Młodemu smokowi brak jedynie pręcików pod szczęką.

Tytan

Tytaniczny Kroplowij wyróżnia się pośród innych barwą oraz powiększeniem niektórych elementów ciała, takich jak kolce na grzbiecie czy pręciki pod szczęką. Posiada o wiele jaskrawsze barwy graniczące w bieli i turkusie. Końce skrzydeł, obu wacharzy i kolce przybierają różowy kolor.

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Kroplowije debiutują w filmie Jak wytresować smoka 2. Jednego z tych smoków, a konkretnie smoczycę o imieniu Thump, przedstawia Czkawce Valka, gdy opowiada o pułapkach Drago. Jedna z tych pułapek ucięła smoczycy kawałek skrzydła.

Kroplowije pojawiają się także podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie ulegają rozkazom Oszołomostracha Drago i lecą z nim na Berk. Gdy Alfa zostaje pokonany, prawdopodobnie przedstawiciele tego gatunku sprowadzają się na Berk.

W grach

School of Dragons

Raincutter

Ktoplasdaw.png

BabyRnCuttr.gif

Jajoas.png

Kroplowijubwariwnei.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 6.3
Zwrotność 7.5
Góra-dół 7
Przyspieszenie 5.2
Siła ognia 6.0
Liczba splunięć 10

Smoka można kupić w sklepie za 750 diamentów (gemsów). Jak każde jajo, wykluwa się 12 godzin. Smok posiada animację Wrzeńca (Koślawego Mruka). Posiada własną skórkę "wyścigową" dostępną do kupienia za gemsy.

Rise of Berk

Raincutter

KroploRoB.png

Raincutter Titan.png

Jajkoo.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 31
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Sundering Wastes
Czas poszukiwania jaja 5 godzin
Czas wyklucia 1 dzień 4 godziny
Cena RoB-runa.png 1 000
Opis z gry
This long-necked Sharp Class Dragon LOVES rainy days. The wetter, the better! That’s when it does its best huntingand foraging… for wiggly worms. Yuck!
Tłumaczenie
Ten długoszyi smok z Klasy Ostrej KOCHA deszczowe dni. Im wilgotniej, tym lepiej! Wtedy właśnie najchętniej poszukuje i poluje na... dżdżownice. Fuj!

Ciekawostki

  • Smoki te posiadają "żagiel" na plecach, podobnie jak Spinozaury (dinozaury żyjące w okresie środkowej kredy).
  • Tak samo jak Sidlarz kocha deszcz. Podczas niego smok poluje na dżdżownice i inne robaki, wychodzące na powierzchnię ziemi podczas wilgoci.
  • Nie cierpi słońca i upalnych dni ponieważ oznacza to koniec karmienia się dżdżownicami.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki