Fandom

Krótka historia pewnego portretu

1531stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Jak sobie wybrać smoka
Krótka historia pewnego portretu Następny odcinek
Smoczy kwiat
Krótka historia pewnego portretu
Portrait of Hiccup as a Buff Man
Portret Stoicka i Czkawki.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 2 maja 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 10 października 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 8
Ogólny nr odcinka 8

Krótka historia pewnego portretu (ang. Portrait of Hiccup as a Buff Man) — tytuł ósmego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 10 października 2012 roku w USA i 2 maja 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Wiadro okazuje się być plemiennym artystą. Tym razem ma za zadanie wykonać portret Stoicka i jego syna. Jednak na owym portrecie Czkawka jest rosłym chłopcem.  Jeździec postanawia odnaleźć skarb Bernardyna I.

Streszczenie

Wiadro, plemienny malarz, sporządza właśnie portret Stoicka Ważkiego, wodza klanu z jego synem, Czkawką. Podczas ceremonii ukazania obrazu okazuje się, że wiking namalował obu z nich jako potężnych, umięśnionych mężczyzn. Czkawka jest oburzony, ponieważ wcale tak nie wygląda, i zdaje sobie sprawę z tego, że musi udowodnić ojcu swoją siłę.

Przypadkowo, za jednym z portretów, młodzi wikingowie odnajduje zwój, na którym znajduje się mapa prowadząca do skarbu Bernardyna I. Mimo ostrzeżeń Pyskacza, Czkawka postanawia odnaleźć skarb, uzmysławiając sobie, że dzięki temu może zaimponować swojemu ojcu. Przyjaciele przez chwilę kłócą się, kto powinien poprowadzić wyprawę po skarb, ale ostatecznie przywódcą zostaje Czkawka.

Mapa wskazuje miejsca, w których ukryte są części skarbu - metalowe przedmioty przypominające puzzle. Po odnalezieniu dwóch pierwszych kawałków, przyjaciele trafiają do zamkniętej jaskini, lecz nie wiedzą, jak ją otworzyć. Wskazówkę daje mapa. Z pomocą smoków otwierają grotę.

Wewnątrz niej odnajdują ogromne stado Ognioglist. Po przedostaniu się przez smoki, przyjaciele docierają w końcu do kolejnego wskazanego przez mapę punktu. Nagle ziemia w grocie zawaliła się, a do dziury wpadli Czkawka i Szczerbatek. Przyjaciele chcieli ich uratować, ale ponieważ cała jaskinia groziła zawaleniem, uciekli. Tymczasem pojawiają się Stoick i Pyskacz.

W czasie pobytu pod ziemią Czkawka dokończył swoją misję i odnalazł "skarb" - portret swojego poprzednika. Kiedy wraca z nim do swojego ojca, Stoick jest szczęśliwy, gdy dowiaduje się, że jego syn żyje, a także ujawnia, że jest z niego bardzo dumny. Później Wiadro maluje nowy portret rodzinny, tym razem Czkawkę w jego prawdziwej postaci.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Krótka historia pewnego portretu (scenariusz)

Ciekawostki

  • Pyskacz chce jeszcze raz pójść po skarb mówiąc, że za wcześnie zrezygnowali, ponieważ stracili po parę palców, a widać, że mają wszystkie.
  • Podobnie jak Czkawka, ojciec Stoicka również stracił przynajmniej część lewej nogi.
  • Okazuje się, że rozpiętość skrzydeł Nocnej Furii wynosi 48 stóp (14 metrów).

Błędy

Kiedy Stoik i Czkawka pozują do portretu Stoik trzyma miecz, na portrecie jednak namalowany jest z młotem, a nie z mieczem.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki