Fandom

Królowa Ognioglist

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze109 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Ta strona dotyczy królowej. Jeśli szukasz smoka z gry Rise of Berk, zobacz księżniczka Ognioglist.
Artykuł
Ognista klasa box.png Królowa Ognioglist
Królowa ognioglist png.png
Informacje podstawowe
Klasa ognista klasa
Typ ognia łatwopalny żel
Tresura nie wiadomo
Wygląd
Barwa fluorescencyjny żółty
Główne cechy świecące ciało;
pięć par nóg;
korona z kolców na głowie
Rozpiętość skrzydeł 24 metry
Długość ciała 27 metrów
Fireworm queen.png
Ryk
Królowa.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 16
Stats icon speed.png Szybkość 12
Stats icon armor.png Obrona 15
Stats icon fire.png Moc ognia 30
Stats icon shot.png Liczba splunięć 6
Stats icon venom.png Trucizna 14
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 3
Stats icon stealth.png Spryt 10

Królowa Ognioglist (ang. Fireworm Queen)- wielki smok z gatunku Ognioglista, który pojawia się w sezonie Obrońcy Berk, w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty.

Wygląd

Posiada purpurowe oczy, wyrostki w kształcie korony na głowie oraz skrzydła. Ma pięć par nóg, podobnie jak u innych Ognioglist. Tak samo jak zwykłe Ognioglisty, królowa ma barwę żółtą, fluorescencyjną. Analogicznie do małych smoków, barwa ciała, gdy nie świeci, jest pomarańczowo-brązowa. Smok jest nieco większy od Koszmara Ponocnika i osiąga dosyć sporą prędkość. Wyglądem bardzo przypomina gatunek o nazwie Hackatoo, jednak podstawową różnicą jest inna liczba nóg.

Zachowanie

Matka żyje wraz z małymi Ognioglistami wewnątrz wulkanu znajdującego się na Wyspie Ognioglist, chociaż przez większość czasu pozostaje ukryta. Jest bardzo opiekuńcza wobec swoich młodych, bardzo pilnie ich strzeże. Atakuje każdego, kto naruszy jej gniazdo, zaciekle walczy w obronie jaj i młodych, nie porzuci ani jednego jaja.

Chociaż z natury jest agresywna, dba nie tylko o swoje młode, lecz także o inne smocze gatunki. Ukłucie jej gorącego języka jest w stanie przywrócić zdolność do samozapłonu wszystkim smokom z klasy ognistej, posiadającym ową zdolność.

Ogień

Ogniem królowej Ognioglist jest łatwopalny żel, który wydostając się z paszczy wygląda jak fajerwerki. Smoczyca ma także ognisty język, który posiada zdolność przywracania zdolności samozapłonu wszystkim smokom z klasy ognistej.

Moce i umiejętności

Ogień

Królowa Ognioglist zieje ogniem przypominającym fajerwerki, przy czym mocno i intensywnie świeci. Potrafi uleczyć chore ogniste smoki przez użądlenie, co zrobiła w przypadku Hakokła. Wiadomo też, że jest ona jedynym znanym smokiem, który umie żądlić za pomocą języka.

Królowa

Będąc królową wydaje się, że ma w swoim posiadaniu wiele Ognioglist, które są na każde jej żądanie. Królowa składa tysiące jaj i buduje ogromne gniazdo wykonane z łatwopalnego żelu znanego jako ognisty miód, by tam rozwijały się jej młode.

Inne umiejętności

Królowa może uleczyć Koszmara Ponocnika który stracił moc samozapłonu.

Smok ten ma chwytny ogon, którym może podnieść nawet duże ciężary np. Koszmara Ponocnika, bez żadnego wysiłku.

Siedlisko

Królowa razem ze swoimi podopiecznymi nie mają stałego siedliska, ponieważ Ognioglisty są smokami emigrującymi czego można się dowiedzieć w 3 sezonie serialu jednakże poznaliśmy jedną z wysp którą zamieszkują (Wyspę Ognioglist).

Naturalnym wrogiem Ognioglisty jest Cavern Crasher, podobnie jak ona żyjący w podziemnych jaskiniach.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Jajo

Jajo-królowej-ognioglist.jpg

jajo księżniczki w grze Rise of Berk

Jajo królowej Ognioglist zostało pokazane tylko w grze Rise of Berk. Ma kształt jaja kurzego, jednak jest znacznie większe. Skorupa ma chropowatą strukturę przypominającą smocze łuski. Wyrastają z niej liczne kolce, niektóre krótkie, a inne długie i zagięte.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Królowa pojawia się w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty?. Kiedy Hakokieł jest chory, przyjaciele spieszą mu z pomocą i poddają rozpalającej terapii Ognioglistami. Ponieważ jednak na Berk smoków tych jest mało, z ich pomocą trafiają na wyspę całkowicie zamieszkaną przez ten gatunek. Sączysmark zabiera jajo z młodymi Ognioglistami i w tym momencie atakuje go matka - królowa. Goni Sączysmarka i Czkawkę przez długi czas, póki nie wracają do Hakokła. Sączysmark daje mu do zjedzenia jajo, by ten powrócił do zdrowia, Hakokieł jednak odpycha jajo i oddaje je matce. W wyrazie wdzięczności królowa żądli go językiem, co powoduje rozgrzanie Hakokła jej jadem i jego szybki powrót do zdrowia.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Crash Course Królowa Ognioglist przylatuje na wyspę jeźdźców. Okazuje się, że w jej leżu grasuje niebezpieczny Cavern Crasher i chce wyżreć jej jaja. Jeźdźcy pomagają smoczycy przepędzić smoka.

W grach

Rise of Berk

Wprowadzone w grze smoki sprawiają pewne kłopoty z klasyfikacją. W grze, jako gatunek pojawia się bowiem księżniczka Ognioglist, podczas gdy królowa jest konkretnym, legendarnym (i unikatowym) okazem tego gatunku. 

Królowa jest dostępna do kupienia lub znalezienia tylko podczas specjalnych okazji. Po raz pierwszy była dostępna do zdobycia w dniach 5-7 września 2014 roku.

Fireworm Queen

Fireworm Queen-NQ.png

Fireworm Queen-NQ.png

Fireworm Queen Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka 60
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 5 dni
Cena RoB-runa.png 8000
Opis z gry
Each Fireworm colony holds only one female, the Queen! Althought rare, when a new female is born, she sets out to establish her own colony. Talk about family drama!
Tłumaczenie
Każda kolonia Ognioglist posiada tylko jedną samicę, Królową! Mimo rzadkości tego zjawiska, gdy się urodzi wyrusza w celu założenia swojej własnej kolonii. Prawdziwy dramat rodzinny!

School of Dragons

Fireworm Queen

AlutFQ.gif

Giphy (2).gif

KRÓLAOWA.png

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 6.7
Zwrotność 5
Góra-dół 3.8
Przyspieszenie 3.2
Siła ognia 10.3
Liczba splunięć 6

Królowa Ognioglist została dodana 19 grudnia i kosztuje 750 gemsów. Wykluwa się 12 godzin.

Posiada animację Szczerbatka.

Ciekawostki

  • Prawdopodobnie potrafi mocno parzyć, tak jak zwykła Ognioglista.
  • Świeci w podobny fluorescencyjny sposób co Marazmor.
  • Królowa z wyspy Ognioglist uleczyła Hakokła.
  • W grze Rise of Berk pojawia się rozbieżność nazw. Księżniczka Ognioglist (ang. Fireworm Princess) występuje tam jako dostępny cały czas gatunek smoka, podczas gdy królowa (ang. Fireworm Queen) jest konkretnym, unikatowym przedstawicielem gatunku.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki