FANDOM

Artykuł

Królowa Ognioglist (ang. Fireworm Queen) - wielki smok z gatunku Ognioglista, który pojawia się w sezonie Obrońcy Berk, w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty.

Wygląd

Fireworm queen
Jako królowa gniazda Ognioglist, samica jest największą poznaną przedstawicielką gatunku o tym statusie. Prócz drobnych zmian anatomicznych, takich jak większa ilość rogów na głowie, nie różni się za wiele od swoich smoczych braci.

Kolor również jest identyczny - jest to fluorescencyjna żółć.

Zachowanie

Matka żyje wraz z małymi Ognioglistami wewnątrz wulkanu znajdującego się na Wyspie Ognioglist, chociaż przez większość czasu pozostaje ukryta. Jest bardzo opiekuńcza wobec swoich młodych, bardzo pilnie ich strzeże. Atakuje każdego, kto naruszy jej gniazdo, zaciekle walczy w obronie jaj oraz młodych i nie porzuci żadnego z nich.

Chociaż z natury jest agresywna, dba nie tylko o swoje młode, lecz także o inne smocze gatunki. Ukłucie jej gorącego języka jest w stanie przywrócić zdolność do samozapłonu wszystkim smokom z klasy ognistej, posiadającym ową zdolność.

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Królowa pojawia się w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty?. Kiedy Hakokieł jest chory, przyjaciele spieszą mu z pomocą i poddają rozpalającej terapii Ognioglistami. Ponieważ jednak na Berk smoków tych jest mało, z ich pomocą trafiają na wyspę całkowicie zamieszkaną przez ten gatunek. Sączysmark zabiera jajo z młodymi Ognioglistami i w tym momencie atakuje go matka - królowa. Goni Sączysmarka i Czkawkę przez długi czas, póki nie wracają do Hakokła. Sączysmark daje mu do zjedzenia jajo, by ten powrócił do zdrowia, Hakokieł jednak odpycha jajo i oddaje je matce. W wyrazie wdzięczności królowa żądli go językiem, co powoduje rozgrzanie Hakokła jej jadem i jego szybki powrót do zdrowia.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Pozory mylą Królowa Ognioglist przylatuje na wyspę jeźdźców. Okazuje się, że w jej leżu grasuje niebezpieczny Jaskiniowy Rabuś, który chce pożreć jej jaja i młode. Jeźdźcy - a w szczególności Sączysmark wraz z Hakokłem, któremu królowa uratowała kiedyś życie - pomagają smoczycy przepędzić intruza z gniazda.

W grach

Rise of Berk

Wprowadzone w grze smoki sprawiają pewne kłopoty z klasyfikacją. W grze, jako gatunek pojawia się bowiem księżniczka Ognioglist, podczas gdy królowa jest konkretnym, legendarnym (i unikatowym) okazem tego gatunku. 

Królowa jest dostępna do kupienia lub znalezienia tylko podczas specjalnych okazji. Po raz pierwszy była dostępna do zdobycia w dniach 5-7 września 2014 roku.

School of Dragons

Królowa Ognioglist została dodana 19 grudnia i kosztuje 750 gemsów. Wykluwa się 12 godzin.

Posiada częściową animację Szczerbatka (latania).

Ciekawostki

Zobacz też