Fandom

Królestwo Ognioglist

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Komu Gustaw, komu
Królestwo Ognioglist Następny odcinek
Co by tu schrupać
Królestwo Ognioglist
Reign of Fireworms
Fireworms Race to the Edge.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 23 lutego 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 7
Ogólny nr odcinka 47

Królestwo Ognioglist (ang. Reign of Fireworms) - tytuł siódmego odcinka trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 23 lutego 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Koniec Świata zostaje zaatakowany przez Ognioglisty. Tymczasem okazuje się, że bliźniaki są prawowitymi właścicielami wyspy i rozpoczynają na niej swoje rządy. Niebezpieczeństwo jest coraz bliżej i tylko od nich zależy, czy uda się go uniknąć.

Fabuła

Śledzik patroluje Koniec Świata i przelicza wszystkie Nocne Koszmary. Wyciąga swoją listę, na której w pewnym momencie ląduje Ognioglista. Kartka staje w ogniu i Śledzik w panice wyrzuca ją za siebie, a po chwili w płomieniach staje także pobliski krzak, na którym wylądowała kolejna Ognioglista. Chłopak szybko zgłasza niebezpieczeństwo migrujących smoków pozostałym jeźdźcom, z którymi razem patroluje las. Sączysmark sugeruje, aby uciec z wyspy i oddać ją w ręce losu, Czkawka jednak zwraca uwagę, że zbyt wiele trudu włożyli w budowę bazy, żeby teraz tak po prostu ją opuścić.

W chatce spotkań przyjaciół Śledzik zwraca uwagę na to, że należy pomóc Koszmarom w ukryciu się przed ognistymi smokami. Chwali się, że znalazł idealną jaskinię, w której można je ukryć. Tymczasem powracają bliźniaki, którym Czkawka dał szereg zadań do wypełnienia. Mieczyk i Szpadka nie wywiązali się z żadnego z nich, za to oznajmiają, że znaleźli coś bardzo ciekawego. Zaprowadzają pozostałych jeźdźców nad klif, na którym stoi kamień. Okazuje się, że zapisany jest na nim testament Magmara Thorstona, wuja bliźniaków, zgodnie z którym wyspę powinni odziedziczyć właśnie oni. Jeźdźcy od razu buntują się przeciwko zapisowi, jednak jego autentyczność potwierdzają specjanie wezwani na wyspę Pyskacz i Stoick. Wódz Berk nadaje bliźniakom pełne prawa do rządzenia wyspą. Czkawka usiłuje przekonać ojca, że spowoduje to same problemy, ten jednak pozostaje słuszny prawu i poleca synowi podporządkować się jemu.

W tym samym momencie kolejne Ognioglisty lądują na wyspie, powodując kolejne podpalenia roślin.

W bazie jeźdźców Czkawka czyta Smoczy Podręcznik, gdy słyszy krzątających się niedaleko bliźniaków. Idzie sprawdzić, co się dzieje, i widzi Mieczyka i Szpadkę usiłujących zawiesić tabliczkę z napisem "Thorstonton" nad wejście do bazy. Wyjaśniają, że jest to oficjalna nazwa wyspy nadana przez nich jako właścicieli. Upuszczają jednak tablicę, która roztrzaskuje się o ziemię. Bliźniaki odchodzą, by dalej planować zmiany wprowadzane na wyspie.

Następnie wszyscy gromadzą się na arenie, aby wysłuchać przemówienia Mieczyka i Szpadki. Zgodnie z nim każdy z jeźdźców zyskuje własne zadanie do wykonywania na wyspie. I tak Śledzik zostaje oficjalnym piewcą wyspy Thorstonton, Astrid - sprzątaczką, Czkawka - stajennym, zaś Sączysmark - strażnikiem prawa oraz więzienia. Bliźniaki wprowadzają także własne zasady, między innymi zakaz używania litery "s" czy pobieranie opłat za lądowanie na smoku i wykonywanie wszelkich codziennych czynności i kłanianie się władcom. Mieczyk rozwija listę kolejnych zasad, jednak podpala ją kolejna Ognioglista.

Już wkrótce wszyscy zabierają się do swoich czynności. Czkawka czyści szyje Jota i Wyma, jednak bliźniaki nie są do końca zadowolone z efektów. Później odnajdują Astrid, żądając od niej kolejnych ryb w ramach opłaty za lądowanie, dziewczyna jednak nie ma już więcej ryb. Kiedy zaczyna otwarcie wygarniać bliźniakom, co o nich myśli, oni wzywają Sączysmarka i rozkazują mu zamknąć Astrid w więzieniu.

Wieczorem, gdy Mieczyk i Szpadka spożywają bogatą kolację, czas umila im Śledzik w roli piewcy . Mieczyk nie jest usatysfakcjonowany wierszem i znów każe Sączysmarkowi zabrać go do więzienia. Czkawka sprząta więzienie. Następnie Sączysmark wchodzi do lochu i zamyka w nim Astrid i Śledzika. Czkawka żartobliwie pyta się za co bliźniaki ich zamknęły. Wściekła Astrid pyta jak długo chłopak będzie się tak bawił. Czkawka obiecuje pogadać z bliżniakami.

Tymczasem nad wyspą gromadzi się coraz więcej Ognioglist, coraz poważniej zagrażając bezpieczeństwu Smoczego Skraju.

W nocy Mieczyk i Szpadka lecą nad lasem, obserwując płonące drzewa. Podlatuje do nich Czkawka, zwracając uwagę na poważny problem, jaki stwarzają Ognioglisty. Usiłuje przekonać ich do zmiany stosunku wobec jeźdźców i podjęciu wspólnego działania do przegonienia smoków. Bliźniaki prawie wydają się przekonane, jednak zauważają, że Szczerbatek leci równie szybko, co Jot i Wym, a to, według nowego prawa, jest niedopuszczalne. Po jakimś czasie do więzienia sam siebie wtrąca także Sączysmark. W ten sposób wszyscy jeźdźcy, prócz bliźniaków, trafiają do więzienia. Zastanawiają się nad rozwiązaniem problemu, jednak mają świadomość, że dopóki siedzą w więzieniu, nic nie mogą zrobić.

Tymczasem Mieczyk i Szpadka przechodzą kryzys prawa, które wspólnie stworzyli. Zaczynają dotkliwie odczuwać migrację Ognioglist, które podpalają wszystko dookoła i atakują nawet samych bliźniaków. Rodzeństwo przybiega do więzienia i błaga przyjaciół o pomoc, oferując nawet wyjście z więzienia - początkowo niechętnie, później jednak, gdy Ognioglista podpala ubranie Mieczyka, za wszelką cenę. Więźniowie z sarkazmem oznajmiają, że trzeba być wiernym prawu, lecz zrozpaczeni Mieczyk i Szpadka nie chcą ich słuchać. Czkawka proponuje jedno wyjście - zniesienie prawa Thorstonton, na co Mieczyk reaguje z oburzeniem. Nie ma jednak wyjścia i uwalnia wszystkich. 

Jeźdźcy natychmiast przystępują do ratowania wyspy. Obmyślają plan działania. Śledzik z przerażeniem zauważa, że wszystkie Nocne Koszmary gdzieś zniknęły. Niebawem przyjaciele zauważają, że z daleka nadlatuje królowa Ognioglist, jednak Sączysmark zwraca uwagę, że to nie królowa, lecz stado Koszmarów tworzących kształt dużego gada. Czkawka natychmiast leci, by zwrócić na siebie uwagę stada i pomóc im w odgonieniu Ognioglist. Nocne Koszmary podążają za Czkawką i Szczerbatkiem, którzy kierują je w stronę skalistej wyspy. Ognioglisty z kolei podążają za kształtem swojej królowej i osiadają na wysepce. Koniec Świata zostaje uratowany. 

Jeźdźcy oczekują od bliźniaków, że zniosą swoje zasady i że wszyscy będą mieli równe prawa na Smoczym Skraju. Mieczyk i Szpadka, choć niechętnie, zgadzają się na to. Sztukamięs zjada kamień, na którym zapisany był testament, i wypluwa go w postaci lawy. Przyjaciele świętują powrót do normalności.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Podczas spisu smoków Śledzik używa dokładnie takiej samej mapy, przedstawiającej Berk i okolice, co Stoick w filmie i Albrecht w serialu.
  • Angielski tutuł nawiązuje do filmu Władcy Ognia.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Królestwo Ognioglist

Inne Wiki

Losowa wiki