Fandom

Koszmarny koszmar

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze18 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Odkrycia chodzą parami
Koszmarny koszmar Następny odcinek
Drużyna Astrid
Koszmarny Koszmar
Total Nightmare
Tytan wing.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 2 marca 2016
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 czerwca 2015
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków: Na końcu świata
Numer odcinka 13
Ogólny nr odcinka 53

Koszmarny Koszmar (ang.Total Nightmare) - trzynasty odcinek trzeciego sezonu serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera w USA odbyła się 26 czerwca 2016 roku na platformie internetowej Netflix, zaś w Polsce 2 marca 2016 roku na kanale Cartoon Network.

Opis

Hakokieł nigdy nie był zbyt posłusznym smokiem, ale nagle zupełnie przestaje słuchać Sączysmarka. Jeźdźcy podejrzewają, że odezwał się w nim zew natury i zdziczał, jednak prawda okazuje się zupełnie inna.

Fabuła

Na Smoczym Skraju Czkawka przeprowadza właśnie trening polegający na jak najszybszym pokonaniu wyznaczonej trasy i wydostaniu się z kopuły znajdującej się ma mecie przed jej zamknięciem. Sączysmark, który wcześniej nie wierzył że młody wódz zdoła tego dokonać stwierdza, ze podbije ten wynik, będąc głuchym na ostrzeżenia Śledzika, który zwraca mu uwagę, że nikt poza Czkawką jeszcze tego nie dokonał. Bliźniaki nadają temu wszystkiemu teatralnej dramaturgii rozmyślając co straci młody Jorgenson. Podczas lotu Hakokieł kilka razy nie reaguje na polecenia jeźdźca skupiając się na dziwnym dźwięku, który usłyszał, co po części doprowadza do przegranej Smarka. Po otwarciu kopuły jeźdźcy znajdują tylko obolałego Sączysmarka, który rusza na poszukiwania swojego smoka. Odnajduje Hakokła obok jaskini, który początkowo nie rozpoznając swojego jeźdźca przyjmuje agresywną postawę. Uspokajając sytuację Smark zabiera zawiedzionego Hakokła do Smoczego Skraju.

Podczas karmienia Koszmar Ponocnik nie zwraca uwagi na młodego Jorgensona rzucają w niego rybą i odrzucając ogonem. Reszta jeźdźców stwierdza ze u Hakokła to normalne podejście w stosunku do Sączysmarka, jednak ten uważa, że coś jest nie tak. Słuchając rady Czkawki zamyka go na noc w zagrodzie, jednakże nad ranem okazuje się, że Hakokieł uciekł. Podczas poszukiwań jeźdźcy ponownie słyszą dziwny dźwięk, który miał wcześniej taki wpływ na Hahokła. Lecąc w stronę źródła owego odgłosu znajdują nie tylko nocnego uciekiniera ale także powód, dla którego tak się zachowywał - dziką samicę Koszmara Ponocnika. Mimo ostrzeżeń chłopak próbuje podejść do swojego smoka co kończy się jego podpaleniem.

Podczas rozmowy w Smoczym Skraju Śledzik uświadamia Sączysmarkowi, że Hakokieł mógł poczuć "zew natury" i porzucić swojego jeźdźca na rzecz poznanej samicy i ponownego życia jako dziki smok. Smark nie zgadza się z tą teorią i wyrusza ściągnąć Hakokła z powrotem do bazy. Na miejscu Sączysmark próbuje przegonić samicę wykorzystując elektrycznego węgorza, jednak po interwencji Hakokła sam zostaje porażony prądem. Zdenerwowany jeździec stawia swojego smoka przed wyborem: on albo samica. Po chwili wahania Hakokieł oddala się w stronę swojej partnerki a zawiedziony Jorgenson powraca na Smoczy Skraj. Czkawka wypytuje przyjaciela jak mu poszło ze smokiem, ten jednak zrezygnowany odpowiada, ze się poddaje i nie będzie wtrącać się w szczęście swojego dawnego kompana. Sączysmark odchodzi do swojej chaty natomiast reszta jeźdźców postanawia pomóc mu wrócić na smocze siodło.

Następnego dnia piątka jeźdźców prezentuje Smarkowi trzy Koszmary Ponocniki sugerując, że powinien wybrać sobie nowego smoka. Ten jednak odmawia twierdząc, że nikt nie zastąpi Hakokła po czym informuje, że odchodzi od smoczych jeźdźców i wraca na Berk jak tylko pożegna się z Hakokłem.

Docierając do jaskini Sączysmark zauważa rannego Hakokła. Myśląc że jest to sprawka samicy rzuca się na nią z mieczem jednak przed walką powstrzymuje ich ryk samego Hakokła. Samica odchodzi a Smark odkrywa, że w jaskini znajdowały się smocze jaja. Po chwili nadlatuje wielki Koszmar Ponocnik zwany "Skrzydłoolbrzymem". Odrzuca Hakokła i szarżuje na Smarka i samicę jednak zostaje zaatakowany przez pozostałych jeźdźców, którzy przybyli z odsieczą. Okazuje się, że Hakokieł nie odpowiadał na zew natury tylko prośbę o pomoc skierowaną przez samicę. Po chwili Tytaniczne Skrzydło powraca, do walki z którym staje Sączysmark i Hakokieł. Postanawia zwabić go do kopuły i tam wykorzystać jego rozmiar przeciwko niemu. Po skończonej walce pokonany olbrzym odlatuje, zaś reszta powraca do jaskini, gdzie zostają poinformowani przez Śledzika, że młode smoki właśnie się wykluły. Widok ocalonych maluchów wywołuje łzy u Bliźniaków.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Jest to drugi odcinek, w którym bliźniaki wykazują się inteligencją. W trakcje całego odcinka posługiwali się dialogami charakterystycznymi dla teatru oraz wykazywali zachowania i gesty teatralne.
  • Szpadka powiedziała, że słyszała jak Wikingowie walczą ze sobą o kobiety, jednak sama nigdy się z tym nie spotkała.
    • Jest to najprawdopodobniej żart twórców w stosunku do wydarzeń z drugiej części filmu jak Sączysmark i Śledzik zalecali się do niej.

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki