Fandom

Korona

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Korona (ang. Crown) — jedno z dziesięciu insygniów Władcy Zachodniej Dziczy. Termin pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Wygląd

Insygnium ma wygląd zwyczajnej korony. Na jej bokach poumieszczane są okrągłe klejnoty, a górna krawędź korony kształtem przypomina morskie fale. 

Historia

Panowanie Siwobrodego Upiora

Korona należała niegdyś do Siwobrodego Upiora, który posiadał wszystkie dziesięć insygniów. Dzięki temu posiadał ogromną moc, która doprowadziła do zaostrzenia konfliktu między rasą smoków i ludzi. Kiedy władca zrozumiał swoje błędy, zwrócił się do smoka o imieniu Kieł Wodena, by ukrył koronę i pilnował, by nie dostała się w niewłaściwe ręce, gdyś człowiek posiadający wszystkie insygnia posiada ogromną moc.

How to Steal a Dragon's Sword

Smok pilnował skarbu przez kilkadziesiąt lat w podziemiach Szkoły Bystrzaka, póki nie dotarł tam Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci i nie poprosił o koronę. Kieł Wodena opowiedział mu jej historię i zapytał, dlaczego miałby powierzyć ją w ręce chłopaka. Odrzekł, że pragnie pogodzić rasy smoków i ludzi. To ostatecznie przekonało smoka i pozwolił zabrać koronę Czkawce, sam również wydostał się z nim na powierzchnię.

Pod koniec powieści, kiedy Czkawka zostaje ogłoszony nowym władcą i chwilę później zdemaskowany jako niewolnik, korona została przejęta przez Alvina Przecherę.

Inne Wiki

Losowa wiki