Fandom

Koślawy Mruk

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze135 Udostępnij

Artykuł
Ognista klasa box.png Koślawy Mruk
Koslawy mruk png.png
Informacje podstawowe
Klasa Ognista klasa
Typ ognia wykrztuśny etan
Tresura tak
Wygląd
Barwa rozmaita
zależna od nastroju
Główne cechy wachlarz na głowie
niewielkie skrzydła
wachlarz na ogonie
Rozpiętość skrzydeł 20 metrów
Długość ciała 17 metrów
Waga 2 tony
Dsic2.png
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 18
Stats icon speed.png Szybkość 4
Stats icon armor.png Obrona 16
Stats icon fire.png Moc ognia 18
Stats icon shot.png Liczba splunięć 13
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 7
Stats icon stealth.png Spryt 5

Koślawy Mruk (ang. Hobblegrunt) — gatunek smoka po raz pierwszy pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do ognistej klasy. Wyróżniającą go umiejętnością jest zmiana koloru swojej skóry w zależności od nastroju. 

Wygląd

Koślawy Mruk na pierwszy rzut oka przypomina teropoda lub jaszczurkę. Jego skrzydła są średniej wielkości i umożliwiają latanie, nogi są niezbyt krępe, lecz silne, zaś z klatki piersiowej wyrasta para małych łapek, niczym u Tyranozaura. Głowa ma wydłużony kształt, dolna część paszczy jest wysunięta nieco do przodu. Końcówkę ogona stanowi pionowy wachlarz. Wachlarz wieńczy również głowę Koślawego Mruka i jest on elementem charakterystycznym dla tego gatunku.

Koślawy Mruk potrafi zmieniać kolor swojej skóry, jednak w przeciwieństwie do Zmiennoskrzydłego, nie potrafi stać się niewidzialnym. Skóra przybiera różne kolory w zależności od nastroju:

  • Żółty - gdy smok jest szczęśliwy,
  • Fioletowy - gdy jest czymś zaciekawiony,
  • Czerwony - gdy się zdenerwuje, wścieknie lub ma zamiar atakować.

Zachowanie

Koślawe Mruki z natury są wrażliwe, spokojne i pomocne, nawet wobec innych smoków. Okazują wdzięczność i przyjaźń, zwłaszcza po ocaleniu ich życia, a po wytresowaniu są oddane swoim właścicielom. Znany przedstawiciel gatunku o imieniu Gruff jest smokiem bardzo przyjaźnie nastawionym zarówno wobec smoków, jak i wobec ludzi. 

Tresura

Nie wiadomo, czy i w jaki sposób można wytresować Koślawego Mruka. Właścicielka jednego z nich - Valka - zdobyła jego zaufanie, ratując mu życie. Są także posłuszne Alfie, a tym samym człowiekowi panującemu nad Alfą, jak było w przypadku Drago Krwawdonia i jego Oszołomostracha.

Moce i umiejętności

Zmiana barw

Tumblr nf759v6YpY1sgf7tzo2 500.gif
Koślawy Mruk potrafi zmieniać kolor ciała (w zależności od nastroju), nie potrafi jednak stać się niewidzialny. Umiejętność ta nie ma na celu kamuflażu i nie stanowi mechanizmu obronnego. Zmiana kolorów służy przede wszystkim komunikacji między smokami, a także ludźmi. Nie jest kontrolowana przez smoka. Być może czasami ma na celu uspokojenie innych smoków lub przekazanie informacji o braku wrogich zamiarów, lub wręcz przeciwnie, ostrzeżenie, by się nie zbliżać. 

Smok jest w stanie wpływać na nastrój innych Koślawych Mruków znajdujących się w jego pobliżu. Jeśli człowiek zostanie nimi otoczony, wystarczy podrapać najbliższego smoka po brzuchu, a ten, zmieniając swoją barwę, uspokoi towarzyszy.

Wachlarz

Błona kołnierza znajdującego się z tyłu głowy Koślawego Mruka jest niezwykle wrażliwa. Umożliwia mu wyczuwanie cech otoczenia, głównie warunków atmosferycznych takich jak ciśnienie czy temperatura. Błona jest również bardzo wrażliwa na fale dźwiękowe, przez co pełni funkcję uszu. Co więcej, umożliwia też wyczuwanie emocji innych stworzeń znajdujących się w pobliżu. Wachlarz pomaga błyskawicznie reagować na zbliżające się zagrożenia i przeszkody. Jest również doskonałym narzędziem zmysłu, pomagającym smokowi orientować się w otoczeniu nawet, jeśli zostanie na przykład oślepiony.

Ogień

Ogniem smoka jest wykrztuśny, łatwopalny etan. Wygląda jak zwyczajne płomienie ognia. Smok potrafi zapalić go i utrzymywać go w swojej paszczy.

Etapy rozwoju

Jajo

Jajo Koślawego Mruka pojawia się wyłącznie w grach: Rise of Berk oraz School of Dragons. W obu tych grach jajo znacznie różni się wyglądem. 

Według Rise of Berk, jest ono owalne, nieco zwężone na górze. Barwa skorupy mieni się różnymi odcieniami zieleni. Jej struktura jest nieregularna i chropowata, zaś na bokach znajdują się ciemnozielone formy przypominające falbanki.

Natomiast w grze School of Dragons, powierzchnia jaja jest chropowata, a skorupa zdobiona jest jaśniejszymi i ciemniejszymi paskami, między którymi widoczne są pomarańczowe plamy. Jajo pozbawione jest "falbanek", lecz zwieńczone krótkimi wypustkami.

Pisklę

Pisklę Koślawego Mruka pojawia się tylko w grach. W grze Rise of Berk, jest bardzo podobne do dorosłego osobnika. Główną różnicą jest wielkość skrzydeł w stosunku do ciała, która u pisklęcia jest znacznie większa. Możliwe, że pisklę posiada już zdolnośc zmiany barw.

Tytan

Tytaniczny Koślawy Mruk pojawia się tylko w grach. W grze Rise of Berk, smok zmienia swoje barwy. Jego skóra nabiera głębokiego, niebieskiego odcienia. Na wachlarzu oraz na końcówce ogona wyrastają dodatkowe kolce. Na skrzydłach i wachlarzu z kolei pojawiają się koliste zdobienia.

Siedlisko

Nie wiadomo, jakie środowiska zamieszkują Koślawe Mruki. Jedyni znani przedstawiciele zamieszkiwali Smocze Sanktuarium, razem z mnóstwem innych smoków, zaś później przenieśli się na wyspę Berk.  

Według gry School of Dragons , Koślawe Mruki mają swoją własną wyspę , na której zakłądają gniazda i wychowują młode.

Słabości

  • Mimowolna zmiana barw może być niechcianym sygnałem i informacją o nastroju dla ludzi polujących na smoki.
  • Drapanie po brzuchu sprawia smokowi przyjemność i powoduje, że staje się niegroźny.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Koślawy Mruk pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Pierwsze osobniki pojawiają się podczas uprowadzenia Czkawki przez Valkę, gdy smoki transportują go do Smoczego Sanktuarium. Później chłopak ląduje w jaskini pełnej smoków, w której także pojawia się kilka Koślawych Mruków.

Wewnątrz smoczego schronienia pojawia się znacznie więcej przedstawicieli tego gatunku. Jednego z nich, okaleczonego przez Drago Krwawdonia, o imieniu Gruff, przedstawia swojemu synowi Valka. Kolejne smoki widać podczas bitwy pod Smoczym Sanktuarium, gdzie walczą z przeciwnikami, a później zostają zabrane przez Oszołomostracha Drago, nowego Alfę.

Pod koniec filmu Koślawe Mruki zostają uwolnione spod kontroli ogromnego smoka i sprowadzają się na wyspę Berk.

W grach

Rise of Berk

Hobblegrunt

HobbleRoB.png

200px-Hobblegrunt Titan.png

640px-Hobblegrunt egg.jpg

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 13
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Skullien Isle
Czas poszukiwania jaja godzina
Czas wyklucia 2 godziny i 30 minut
Cena RoB-runa.png 300
Opis z gry
More sensitive than most other Stoker Class Dragons, it changes color depending on its mood: Yellow means happy, purple means curious, and red means...RUN!
Tłumaczenie
Bardziej wrażliwy niż inne smoki Klasy Ognistej, zmienia kolor w zależności od nastroju: żółty oznacza szczęście, fiolet oznacza ciekawość, a czerwony oznacza... UCIEKAJ!

School of Dragons

Hobblegrunt

W0SOeSE.png

Mały Hobbel w sodzie.jpg

Jajo koślawego mruka.png

Sod-gra.png
Cena 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 5
Zwrotność 8.8
Góra-dół 3
Przyspieszenie 10
Siła ognia 9.1
Liczba splunięć 13

Smok pojawia się okazjonalnie:

  • 1 lipiec - 1 wrzesień 2014
  • 31 marca - 6 kwietnia 2015
  • 1 lipiec - 7 lipiec 2015

Obecnie można wylosować jego jajo w Mystery Dragon Egg Chest. Jego wygląd został zmieniony, ma dłuższą szyję i ogon oraz jest dużo większy od człowieka. Smok według graczy przypominał jednego z nieznanych smoków. Jego jajo wykluwa się 12 godzin. Posiada on animację Wrzeńca.

Ciekawostki

  • Mimo że amerykański magazyn Guide to the Dragons stwierdził, że Koślawy Mruk należy do kamiennej klasy, oficjalna strona ujawniła później, że został zaklasyfikowany do klasy ognistej.
  • Koślawy Mruk jest drugim podobnym do dinozaura smokiem - pierwszym jest występujący w serialu Szybki Szpic.
  • Koślawy Mruk zdolnością zmiany koloru w zależności od nastroju przypomina kameleona, filmowego Zmiennoskrzydłego lub pojawiającego się w powieściach Nastrojosmoka.
  • Według gry Rise of Berk żółty kolor skóry oznacza zadowolenie lub szczęście, fioletowy - ciekawość, natomiast czerwony wściekłość lub ostrzeżenie przed atakiem.
  • W School of Dragons Koślawy Mruk ma żółte oczy i posiada źrenice. Ponadto został zmieniony wygląd jego kołnierza, w grze jest zakończony okrągłymi wypustkami.
  • Smok potrafi utrzymać ogień w pysku.
  • Gruff został oślepiony przez pułapkę Drago Krwawdonia. 
  • Gniazda Mruków to dość głębokie dziury, w któych składają jajka, tak jak pewne gatunki dinozaurów .
  • Koślawy Mruk jest jednym ze smoków, które tworzono z użyciem wielu tych samych elementów, co przy tworzeniu innych nowych gatunków w filmie Jak wytresować smoka 2. Wśród nich są również m.in. KroplorwijWindstrikerThornridge czy Threadtail.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki