FANDOM

Strike class

Klasa uderzeniowa (ang. Strike Class) — jedna z kilku klasyfikacji smoków stworzonych i używanych przez Wandali do klasyfikacji smoków.

Charakterystyka

Klasa ta obejmuje gatunki głównie cechujące się stosunkowo niewielkimi rozmiarami, wyjątkową inteligencją i sprytem, jak również potrafiące rozwijać niezwykłą prędkością podczas lotu. Nie zieją zwykłym ogniem, lecz jego znacznie potężniejszym i niebezpieczniejszym odpowiednikiem, na przykład plazmą lub piorunami.

Gatunki należące do tej klasy są bardzo rzadkie i trudno je spotkać. Praktycznie zawsze są to samotne, bardzo terytorialne osobniki. Poznana oraz wytresowana została jedynie jedna Nocna Furia, nie wiadomo czy istnieją inni przedstawiciele tego gatunku. Podobnie w przypadku Wandersmoka, którego od czasu fabuły filmu do serialu i drugiej części filmu poznano tylko jednego.

Symbol

Symbolem tej klasy jest Nocna Furia ze zwiniętym ogonem i jest to jedyny symbol tak często używany przez Wandali - widnieje on między innymi nad wejściem do Smoczej Akademii czy na tarczy Czkawki.

Przynależne gatunki

Ciekawostki