FANDOM

Tracker class

Klasa tropicieli (ang. Tracker Class) — jedna z kilku klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali, wprowadzona w ósmym odcinku Jeźdźców smoków: Na końcu świata. Zastąpiła ona klasę strachu.

Charakterystyka

Smoki z klasy tropicieli charakteryzują się tym, że są niezwykle wrażliwe na zapachy i mają bardzo wyostrzony zmysł powonienia. Często używa się ich w celu tropienia lub szukania zaginionych osób lub przedmiotów.

Symbol

Symbolem klasy tropicieli, a dawniej także klasy strachu, są dwie smocze głowy, najprawdopodobniej Zębiroga Zamkogłowego. Jednak paszcze przedstawionego w symbolu stworzenia przypominają bardziej pyski jadowitych żmij, niż dwugłowego, pospolitego smoka. Obie paszcze są szeroko rozwarte, zaś za jedną z głów znajduje się smocze skrzydło. 

Przynależne gatunki

Powstanie

Klasa tropicieli została stworzona przez Czkawkę i Śledzika w serialu Na końcu świata, w odcinku Co by tu schrupać. Jeźdźcy postanowili stworzyć ją specjalnie dla smoków wyróżniających się szczególnym węchem i sprytem, a bezpośrednią inspiracją dla jej utworzenia był dziki Gruchotnik (później wytresowany przez Stoicka i nazwany Czaszkochrupem), który grasował po Końcu Świata.

Ciekawostki