FANDOM

Tracker class

Klasa strachu (ang. Fear Class) — jedna z kilku klasyfikacji smoków stworzonych przez Wandali.

W 3 sezonie serialu, w odcinku Co by tu schrupać, klasa ta została zastąpiona klasą tropicieli (ang. Tracker Class).

Charakterystyka

Smoki z klasy strachu charakteryzowały się tym, że były przerażające, podstępne i często miały wiele głów. Siały postrach i zniszczenie oraz nie ziały zwykłym ogniem, przez co prawdopodobnie były tak straszne.

Symbol

Symbolem klasy strachu, a obecnie klasy tropicieli, były dwie smocze głowy, najprawdopodobniej Zębiroga Zamkogłowego. Jednak paszcze przedstawionego w symbolu stworzenia przypominały bardziej pyski jadowitych żmij, niż dwugłowego, pospolitego smoka. Obie paszcze były szeroko rozwarte, zaś za jedną z głów znajdowało się smocze skrzydło.

Przynależne gatunki

Ciekawostki

  • Na symbolu klasy strachu widnieje Zębiróg Zamkogłowy.
  • W filmie Jak wytresować smoka smoki z tej klasy określane są jako "smoki grozy".
  • Do tej klasy należały tylko dwa gatunki smoków i to tylko takie, które posiadały więcej niż jedną głowę. Tak więc prawdopodobnie kiedyś przydzielano tu gatunki nie tylko bardziej przerażające od innych, ale także posiadające większą ilość głów.