Fandom

Kiełohak

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Kiełohak
Fnghook8.PNG
Podstawowe informacje
Imię Kiełohak
Gatunek Koszmar Ponocnik
Płeć samiec
Treser Gustaw Larsen
Status żyje
Pozostałe informacje
Debiut Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Kiełohak (ang. Fanghook) - Koszmar Ponocnik, wytresowany przez Gustawa Larsena. Pojawia się w serialu i grze Rise of Berk.

Imię

Gustaw, który miał przejąć stanowisko smoczego tresera po swoim kuzynie Sączysmarku, uważał, iż podobnie jak on powinien mieć Koszmara Ponocnika, by jak najbardziej upodobnić się do swego poprzednika. Swemu smokowi nadał imię Kiełohak, które jest odwróconym imieniem Hakokła.

Wygląd

Kiełohak jest dorosłym przedstawicielem gatunku Koszmar Ponocnik. Barwy jego ciała są ciepłe i po części przypominają barwy Hakokła. Jest to pomarańcz pomieszany z jasną czerwienią, przechodzącą w róż. Według gry Rise of Berk, smok jest pomarańczowo-fioletowy.

Charakter

Chociaż Kiełohak z założenia miał być "kopią" Hakokła, swoim charakterem znacznie różni się od niego. Przede wszystkim jest o wiele łagodniejszy, a prócz tego jest silnie przywiązany do właściciela. Rzadko bywa wobec niego złośliwy, raczej jest mu posłuszny i zachowuje się jak bliski, prawdziwy przyjaciel.

Historia

Obrońcy Berk

Smok pojawił się w odcinku Pięć drogowskazów, dwunastym odcinku drugiego sezonu Jeźdźców smoków. Tak samo jak Hakokieł lubił płatać figle swemu jeźdźcowi - Gustawowi.

Gdy Sączysmark sądzi, że umrze, pragnie przekazać swoje stanowisko tresera młodszemu kuzynowi, Gustavowi. Ten z entuzjazmem przyjmuje nową rolę i, chcąc upodobnić się do Sączysmarka, tresuje własnego Koszmara Ponocnika.

Fanghook.JPG

Gustav zaprzyjaźnia się z Kiełohakiem

Smok na początku nie jest pozytywnie nastawiony do Gustawa i nie słucha go, ale po pewnym czasie staje się jego przyjacielem. Czkawka i inni jeźdźcy chcą, by Sączysmark zmądrzał, jednocześnie wyraźnie dając do zrozumienia Gustawowi, że nie zasługuje jeszcze na miano tresera. Nie chcą przy tym, by Gustaw tresował własnego smoka. Chłopak zdaje się ich słuchać, jednak jeźdźcy nie wiedzą, że Gustaw trenuje Kiełohaka w tajemnicy. Gdy Czkawka i reszta jeźdźców odkrywają prawdę, chłopiec jest zmuszony pozbyć się swojego smoka. Pozoruje pożegnanie się z nim, jednak gdy jeźdźcy odchodzą do domu i nikt już nie widzi, smok powraca do Gustawa.

Na końcu świata

Fnghook9.PNG

Kiełohak schwytany przez Dagura

Kiełohak i jego jeździec powracają w szóstym odcinku trzeciego sezonu. Gustaw czuje się już gotowy, aby przyłączyć się do grupy smoczych jeźdźców i stać się jednym z nich. Odwiedza więc ich siedzibę na Końcu Świata, chcąc udowodnić swoją wartość, i od razu daje się jeźdźcom we znaki. Kiełohak także jest uczestnikiem licznych gaf swojego jeźdźca, na przykład podpalając ogony Szczerbatka w chatce Czkawki. Wkrótce Kiełohak i Gustaw zostają porwani przez DaguraCzkawka wyrusza im na pomoc, jednak w zamian za parę przyjaciół Dagur żąda oddania Smoczego Oka. Tymczasem Gustaw zdradza jeźdźców i wspólnie z Kiełohakiem świętują przyłączenie się do klanu, który traktuje ich znacznie lepiej, niż jeźdźcy. Później jednak Gustaw nawraca się i wraz z Kiełohakiem pomagają wykraść Smocze Oko i zwrócić je jeźdźcom. Młodzież wciąż nie chce przyjąć ich do swojego grona, ale są wdzięczni za okazanie wierności.

W grach

Rise of Berk

Fanghook

Fanghook-NQ.png

Fanghook-NQ.png

Fanghook egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 3 dni
Cena RoB-runa.png 750
Opis z gry
Named after Hookfang (but gentler and more compassionate), this Monstrous Nightmare and his trainer often meet in the forest to train together. (Shhh! It's a secret.)
Tłumaczenie
Nazwany po Hakokle (lecz łagodniejszy i bardziej litościwy), ten Koszmar Ponocnik i jego treser często spotykają się w lesie, by razem trenować. (Ciii! to sekret.)

Ciekawostki

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki