FANDOM

Artykuł
Karty śledzika

karty Śledzika

Karty Śledzika — zestaw kart opisujących różne gatunki smoków, które chłopak zawsze nosi przy sobie. Po raz pierwszy pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 2.

Opis

Nie wiadomo ile dokładnie kart znajduje się w zestawie - prawdopodobnie jest ich tyle, ile poznanych gatunków smoków, czyli około trzydziestu lub więcej. Są wielkości tradycyjnych kart (takich, jak do gier). Na każdej z nich ogólnie opisany jest jeden gatunek - na górze widnieje nazwa oraz rysunek danego smoka, a poniżej krótki opis oraz kilka statystyk. Jest też tam wiadomości o smoku np.Jak go rozpoznać i po czym jest też jego klasa. Do smoków przedstawionych na kartach i zauważonych w filmie należą między innymi: Sidlarz, Czerwoną Śmierć i prawdopodobnie Hotburple i Ostrykieł.

Śledzik trzyma swoje karty w małej torebce zawieszonej na pasku. Karty stanowią swoistą lżejszą, podręczną wersję Smoczego Podręcznika.

Historia

Śledzik tworzy swoje karty w czasie przedstawionym w serialu Jeźdźcy smoków: Na końcu świata. W odcinku Pozory mylą jeźdźcy po raz pierwszy widzą je na oczy. Gdy trafiają do podziemnej jaskini i spotykają gatunek smoka, którego nie są w stanie zidentyfikować, Śledzik wyjmuje wówczas swoje karty i znajduje tę przedstawiającą wizerunek smoka, którym był Jaskiniowy Rabuś. Czkawka jest pod wrażeniem kart, a Śledzik tłumaczy, iż pracował nad nim miesiącami.

Karty pojawiają się w filmie Jak wytresować smoka 2, kiedy jeźdźcy odnajdują i przybywają do kryjówki Drago Krwawdonia. Tam zauważają wzburzoną wodę pomiędzy statkami należącymi do floty smoczego łowcy. Gdy Astrid zastanawia się, co tam jest, Śledzik wyjmuje swoje karty i przegląda je w poszukiwaniu smoka, którego umiejętności i charakterystyczne zjawiska zgadzałyby się z tym, co ujrzeli w morzu. Później, gdy jeźdźcy zostali zdradzeni i schwytani, Śledzik rozsypuje swoje karty. Nie wiadomo, czy później je odzyskuje.

Karty

Ciekawostki