FANDOM

Junior Mieczyk Junior (ang. Junior Tuffnut Junior) - smok, przedstawiciel gatunku Gronkiel, który pojawia się w Jeźdźcy smoków: Na końcu świata, w odcinku Dobry Kafar nie jest zły.

Wygląd

Smok ten, rozmiarem i budową ciała nie różni się od pozostałych przedstawicieli swojego gatunku. Jego skóra ma niebieską barwę z domieszką koloru żółtego między innymi na wypustkach, posiada również jaśniejsze podbrzusze i spód pyska.

Historia

Smok pojawia się w Na końcu świata, w odcinku Dobry Kafar nie jest zły , kiedy to Czkawka wraz z Śledzikiem udaje się do Mrocznej Głębi. Gdzie w skalnej rozpadlinie odkrywają kilka Gronkieli, jednym z nich jest właśnie Junior Mieczyk Junior. Zwierzęta jednak zachowują się dziwnie nieprzyjaźnie. Po chwili rozpadliną zaczyna toczyć się olbrzymi głaz, którego tylko szczęśliwym trafem unikają jeźdźcy i smoki, jednak głaz wraca tocząc się pod górę. Okazuje się, że jest to wielki i agresywny smok klasy kamiennej - Miażdżytłuk Kafar. Szczęśliwie jeźdźcom udaje się wydostać i uciec z wyspy, zabierając ze sobą Gronkiele.

Po powrocie na Koniec Świata okazuje się, że wszystkie smoki z Mrocznej Głębi przyleciały właśnie tam i nie dają się kontrolować.

Na szczęście ostatecznie okazało się, że możliwe jest porozumienie z dzikim smokiem, co Śledzik odkrył przypadkiem. Smok okazał się być jedynie samotny i zaakceptował towarzystwo innych smoków, dzięki czemu Junior Mieczyk Junior wraz z innymi Gronkielami mógł wrócić na swoją wyspę.