Fandom

Johann Kupczy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij

Artykuł
Humans ico.png Johann Kupczy
RTTEJohann2.PNG
Podstawowe informacje
Płeć mężczyzna
Klan nieznany
Status żyje
Lokalizacja podróżuje po Archipelagu
Wygląd
Oczy niebieskie
Włosy brązowe
Pozostałe informacje
Głos ANG Michael Goldstrom
Dubbing PL Grzegorz Kwiecień
Debiut Smoczy kwiat

Johann Kupczy (ang. Trader Johann) - jedna z postaci pojawiających się w serialu Jeźdźcy smoków. Jest to żeglujący handlowiec, który odwiedza Berk od czasu do czasu, oferując mieszkańcom nowe produkty.

Wygląd

Johann jest wysokim i smukłym mężczyzną z ciemniejszą od innych karnacją. Ma ciemne oczy i czarne włosy. Posiada długie, bujne wąsy i brodę. Nosi na głowie turban oraz niebiesko-czerwoną tunikę z pasem, a także białe, luźne spodnie i brązowe buty.

Charakter

Niewiele jest wiadomo o charakterze Johanna. Jest sympatycznym, przyjacielskim i dyskretnym mężczyzną, a wszyscy na Berk z niecierpliwością oczekują jego przybycia. Jest bardzo oddany tej wyspie i jej mieszkańcom, którą uznaje za najulubieńszą. Zawsze zależy mu na czasie.

Mimo to Johann może być dość gwałtowny i wojowniczy. Stwierdził, że kiedyś walczył z olbrzymią kałamarnicą o jej tusz, a także był gotów zaatakować Sączysmarka, Mieczyka i Szpadkę za pozostawienie go na środku oceanu. Opowieści jednak kłócą się nieco z faktami, w odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 1) widać, że da się go zastraszyć i nie jest do końca pewien, w stosunku do kogo powinien pozostawać lojalny. Choć największą sympatią zdaje się darzyć Berk, jest skłonny nieświadomie zadziałać na ich szkodę, wyjawiając ich tajemnice komuś, kogo się boi. Jest przerażony, kiedy musi dosiąść Sztukamięs, by ratować Śledzika.

Wiadomo jednak, że bogactwa nie są jego podstawową wartością. Jest uczciwym człowiekiem i postrzega swoją pracę bardziej jako przysługiwanie się innym niż powiększanie własnych dóbr. Być może jego więź z jeźdźcami jest szczególna ze względu na to, że to właśnie oni spieszą mu z pomocą w razie kłopotów i wie, że bez względu na wszystko może na nich liczyć.

Historia

Johann zadebiutował w odcinku Smoczy kwiat. Był zaskoczony, że mieszkańcy Berk zawarli pokój ze smokami. Od niego Pleśniak zakupił niebieskie oleandry, które spowodowały chorobę smoków.

Jws351.png

Czkawka odnajduje dryfującego na desce Johanna

Pojawił się ponownie w odcinku Skręćkarcze Bagna, gdzie stracił swój statek podczas podróży przez torfowiska, na którego pokładzie miał prezent dla Czkawki. Sączysmark, Mieczyk i Szpadka mieli odnieść dryfującego po morzu Johanna na Berk, lecz zostawili go na małej wysepce po środku pustkowia. Kiedy Johann i jego statek w końcu dotarli na Berk, Stoick zapytał, czy jest coś, co może zrobić dla niego prócz naprawy statku. Johann gniewnie poprosił o pięć minut sam na sam z Sączysmarkiem i bliźniakami.

Johann powrócił w odcinku Jesteśmy rodziną (część 2). Stoick zobaczył jego statek, gdy poszukiwał Czkawki i poprosił go o pomoc, aby oszukać Łupieżców. Gdy jego statek dotarł do wybrzeży ich wyspy, Łupieżcy od razu weszli na pokład i rozpoczęli handel. Następnie Kupczy otwiera klapę swojego statku i spod pokładu wyłaniają się Stoick, Pyskacz i reszta młodych wikingów, którym udaje się pokonać wrogów.

Johann został na krótko wspomniany w odcinku Pięć drogowskazów. Stoick poinformował smoczych jeźdźców, że Johann podsłuchał rozmowę lidera Berserków, który mówił, że planuje wkrótce użyć swojej nowej broni do ataku. Jednak okazało się, że Dagur celowo podał te informacje, by przyciągnąć Czkawkę i Szczerbatka na wyspę.

W odcinku Wielki lód, Czkawka przynosi Johanna na Berk po tym jak jego statek utknął w lodzie. Kiedy wrócili, cała wieś była pusta po inwazji Szybkich Szpiców. Pomógł Śledzikowi i Czkawce przynieść sparaliżowaną Sztukamięs do zatoczki, gdzie ukrywało się całe plemię. Później, gdy morze zostało rozmrożone, Czkawka i Szczerbatek przetransportowali Johanna z powrotem na statek, a mężczyzna dał chłopakowi butelkę z atramentem kałamarnicy jako podziękowanie.

W odcinku Kto mgłą wojuje... Johann ponownie odwiedza mieszkańców Berk, z którymi prowadzi handel. M.in. Pyskacz kupił od niego złom, który okazał się być gniazdem młodych Zaduśnych Zdechów. Johann pojawia się również w Na końcu świata. W odcinku Smocze Oko pana tuczy (część 1) nieprzytomny handlarz zostaje wyłowiony z wody przez bliźniaki, które zabierają go na Berk. Gdy mężczyzna dochodzi do siebie informuje Stoicka że Dagur uciekł z więzienia i napadł na jego statek. Kieruje też jeźdźców do Cmentarzyska Statków, gdzie Dagur płynie po skarb należący do Johanna, który umożliwi mu odbudowanie swojej armady.

W odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 1), Johann sprzedaje Heatherze informacje o miejscu pobytu Dagura. Potem przekazuje te same informacje Czkawce, dzięki czemu może on uratować dziewczynę z opresji. Przybliża też Czkawce tragiczne losy wioski i rodziny Heat hery.

W kolejnym odcinku Heathera i Astrid przybywają do obozowiska Heathery, by spotkać się z kupcem. Ukrywa się on na wyspie, ale Astrid go odkrywa. Przekazuje on dziewczynom aktualne informacje o Dagurze w formie mapy. Dowiadujemy się wtedy, że Johann używa latającej poczty.

W grze School of Dragons

Johann game.png

Johann i jego sklep w grze

Johann Kupczy pojawia się również w grze School of Dragons. Podobnie jak w serialu, jego celem jest handel z graczem.

Można u niego kupić wiele ciekawych przedmiotów, a także, wykonując jego zadania, otrzymuje się pieniądze.

W grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk

W tej grze na Berk możemy znaleźć łódź Johanna, w której da się zakupić towary przydatne do kompletowania kolekcji. Co kilka godzin towary zmieniają się.

Ciekawostki

  • Ma długą bliznę pod lewym okiem.
  • Johann ma zwyczaj opowiadania długich i nudnych historii z podróży.
  • Po jego stroju można przypuszczać, że ma korzenie wschodnioeuropejskie lub z Bliskiego Wschodu.
  • Mimo, że jest zafascynowany tym, że na Berk trenuje się smoki, Johann nadal jest nerwowy, przebywając blisko nich.
  • Johann darzy Czkawkę dużym szacunkiem, gdyż zwraca się do niego ,,Mistrzu Czkawko". Podobnie jak i Sączysmarka ,,Mistrz Sączysmark" oraz Śledzika ,,Mistrz Śledzik".
  • Johann kupił pięć lunet od Czkawki.
  • Nieraz jest nieświadomie wykorzystywany przez Berserków (np. w odcinku "Kto mgłą wojuje", gdzie przez przypadek sprzedał Pyskaczowi gniazdo Zaduśnych Zdechów) i często pomaga jeźdźcom, co jednak czyni z własnej woli lub z konieczności.
  • Oprócz towarów, Johann handluje również informacjami.
  • Johann przechowywał swoje skarby na Cmentarzysku Statków.
  • Jeśli wierzyć jego opowieściom, dokonał wielu bohaterskich wyczynów i dopłynął do egzotycznych krajów, np. do Papui - Nowej Gwinei.
  • Jest jedną z niewielu postaci neutralnych, które nie opowiadają się po żadnej ze stron.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki