Fandom

Jesteśmy rodziną (część 1)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Artykuł
Poprzedni odcinek
Dziwnobarwny klejnot
Jesteśmy rodziną (część 1) Następny odcinek
Jesteśmy rodziną (część 2)
Jesteśmy rodziną (część 1)
We Are Family (Part 1)
Jajko Nocnej Furii.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 10 października 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 13 marca 2013
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 19
Ogólny nr odcinka 19

Jesteśmy rodziną (część 1) (ang. We Are Family (Part 1)) — tytuł dziewiętnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 13 marca 2013 roku w USA i 10 października 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Zbliża się Tydzień Borka. W tym roku Czkawce powierzono zapiski i dzienniki twórcy Smoczej Księgi. Wśród nich chłopiec odnajduje tajemniczą mapę wyspy, na której mieszkają Nocne Furie. Czkawka próbuje odnaleźć wyspę i rodzinę Szczerbatka.

Streszczenie

Mieszkańcy Berk przygotowują się do obchodów corocznego święta - Tygodnia Borka - ku czci pierwszego wikinga , który opisał smoki. Po raz pierwszy święto ma być obchodzone razem z wytresowanymi gadami. Pyskacz z pomocą innych mieszkańców wioski stawia pomnik Borka przed Twierdzą i życzy wszystkim szczęśliwego obchodu świąt. Po chwili przychodzi Pleśniak, który uważa, że nie jest to żaden powód do świętowania, zwłaszcza ze smokami. 
Jws488.png

Przygotowania do Parady Smoków z okazji Tygodnia Borka

Poza wioską Czkawka i inni studenci Smoczej Akademii trenują przyzywanie smoków na zbliżającą się paradę z okazji Tygodnia Borka. Śledzik wzywa mnóstwo Gronkieli do towarzystwa dla Sztukamięs, natomiast Astrid zwołuje przyjaciół dla Wichury. Czkawka uświadamia sobie, że jego smok, Szczerbatek, jest samotny. 

Tymczasem Pyskacz poszukuje w swojej pracowni szkatułki z zapiskami Borka. Jest zaskoczony, gdy przychodzi Pleśniak i prosi go o pomoc, gdyż jego wóz z kapustą uległ zniszczeniu. Pyskacz ulega błaganiom starca i obiecuje naprawić wóz i pozbierać warzywa. Stawia szkatułkę na stole, bez opieki, po czym wychodzi. Widząc to, w głowie Pleśniaka rodzi się plan.

Jakiś czas później Czkawka zostaje wezwany przez swojego ojca, Stoicka, do Twierdzy. Okazuje się, że z okazji święta Borka wódz postanowił przekazać swojemu synowi, szefowi Smoczej Akademii, dziedzictwo pozostałe po twórcy Smoczej Księgi. Stoick wręcza mu szkatułkę odnalezioną przez Pyskacza. Mówi synowi, że od teraz w jego rękach spoczywa przeszłość i przyszłość wikingów, a wszystko, co związane z Borkiem i smokami, należy się właśnie jemu.

Wieczorem, zaciekawiony notatkami Borka, Czkawka przegląda je. Jest zdumiony ilością wiedzy w niej zgromadzonej. Nagle zauważa plik notatek dotyczący Nocnych Furii. Bork wspomina w nich, że istnieje wyspa, na której żyją same Nocne Furie, a wyspa ta nosi nazwę Wyspy Nocy. Czkawka i Szczerbatek są szczęśliwi, postanawiają odnaleźć wyspę.

Następnego dnia wszyscy jeźdźcy udają się pod wodzą Czkawki do jaskini, w której pod koniec życia przebywał Bork. Chłopak ma nadzieję znaleźć w niej jakieś wskazówki dotyczące Wyspy Nocy. Ląduje na skalistej wyspie i zaczyna szukać w jaskini, w której mógł mieszkać Bork.

Mieczyk i Szpadka udają ryk Zmiennoskrzydłego. Śledzik, rozczarowany ich wyciem, odtwarza wierniejszy ryk smoka, a następnie pokazuje im wycie Gromogrzmota. Podczas poszukiwań jaskini jeźdźców atakuje nieświadomie wezwany przez Śledzika Gromogrzmot. Czkawka natychmiast każe im wszystkim rozdzielić oraz szukać jaskini Mieczykowi i Szpadce, sam zaś chce odpędzić smoka. Po chwili przylatuje także wezwany Zmiennoskrzydły, który porywa Sączysmarka.

Podczas gdy Zmiennoskrzydły "bawi się" z Sączysmarkiem, Śledzik ucieka przed Gromogrzmotem, a Astrid odpędza wodnego smoka. Czkawka w tym czasie odnajduje jaskinię. Szczerbatek rozpala w środku ogień, a jego jeździec zauważa na ścianie malowidło, które jest mapą prowadzącą na Wyspę Nocy. Gdy zaczyna ją przerysowywać, czuje wstrząsy w jaskini. Po chwili ściana z malowidłem pęka, a Czkawka i Szczerbatek rozpoczynają ucieczkę. Gdy wylatują już z jaskini, odpędzają Zmiennoskrzydłego oraz Gromogrzmota i wracają na Berk. 
Jws511.png

Mapa Wyspy Nocy

Wieczorem Czkawka i Szczerbatek postanawiają sami wyruszyć na Wyspę Nocy. Z notatek Borka dowiadują się bowiem, że Nocne Furie są gniewnie nastawione do innych smoków. Pod osłoną nocy bohaterowie wymykają się z wioski.

Następnego ranka pozostali jeźdźcy zastanawiają się, gdzie jest Czkawka. Szybko domyślają się, gdzie poleciał, i postanawiają odnaleźć i dołączyć do chłopaka. Do Akademii przybywa Stoick i pyta, co stało się z jego synem. Przestraszony Śledzik zdradza tajemnicę. Wszyscy wyruszają na poszukiwania.

Tymczasem Pyskacz chce dostać się do domu Pleśniaka z naprawionym wozem, jednak nie zastaje go.

Na Wyspie Nocy Czkawka i Szczerbatek zauważają czarny kształt w oddali oraz krzyk Nocnej Furii. Ucieszony Szczerbatek, zachęcony przez Czkawkę, jednak trochę przestraszony, biegnie na spotkanie swojej rodziny. Po chwili zostaje schwytany.
Jws522.png

Łupieżcy złapali Czkawkę i Szczerbatka

Okazuje się, że Wyspa Nocy była zasadzką stworzoną przez Albrechta za pośrednictwem Pleśniaka, który włamał się do szkatułki z notatkami Borka i podłożył wskazówki dotyczące dostania się do pułapki. Czkawka zostaje porwany przez Łupieżców i zabrany na ich wyspę.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Jesteśmy rodziną (część 1) (scenariusz)

Ciekawostki

  • Śledzikowi udało się wezwać Gromogrzmota i Zmiennoskrzydłego przy użyciu ich ryku.
  • Jest to drugi odcinek w pierwszym sezonie, który nie ma w narracji Czkawki w końcówce odcinka. Pierwszy odcinek to Słodka Heathera (część 1).

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki