FANDOM

Poprzedni odcinek
Dziwnobarwny klejnot
Jesteśmy rodziną (część 1) Następny odcinek
Jesteśmy rodziną (część 2)
Artykuł
Jesteśmy rodziną (część 1) (ang. We Are Family (Part 1)) — tytuł dziewiętnastego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 13 marca 2013 roku w USA i 10 października 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Zbliża się Tydzień Borka. W tym roku Czkawce powierzono zapiski i dzienniki twórcy Smoczej Księgi. Wśród nich chłopiec odnajduje tajemniczą mapę wyspy, na której mieszkają Nocne Furie. Czkawka próbuje odnaleźć wyspę i rodzinę Szczerbatka.

Fabuła

Mieszkańcy Berk przygotowują się do obchodów corocznego święta - Tygodnia Borka - ku czci pierwszego wikinga , który opisał smoki. Po raz pierwszy święto ma być obchodzone razem z wytresowanymi gadami. Pyskacz z pomocą innych mieszkańców wioski stawia pomnik Borka przed Twierdzą i życzy wszystkim szczęśliwego obchodu świąt. Po chwili przychodzi Pleśniak, który uważa, że nie jest to żaden powód do świętowania, zwłaszcza ze smokami. 
Jws488

Przygotowania do Parady Smoków z okazji Tygodnia Borka

Poza wioską Czkawka i inni studenci Smoczej Akademii trenują przyzywanie smoków na zbliżającą się paradę z okazji Tygodnia Borka. Śledzik wzywa mnóstwo Gronkieli do towarzystwa dla Sztukamięs, natomiast Astrid zwołuje przyjaciół dla Wichury. Czkawka uświadamia sobie, że jego smok, Szczerbatek, jest samotny. 

Tymczasem Pyskacz poszukuje w swojej pracowni szkatułki z zapiskami Borka. Jest zaskoczony, gdy przychodzi Pleśniak i prosi go o pomoc, gdyż jego wóz z kapustą uległ zniszczeniu. Pyskacz ulega błaganiom starca i obiecuje naprawić wóz i pozbierać warzywa. Stawia szkatułkę na stole, bez opieki, po czym wychodzi. Widząc to, w głowie Pleśniaka rodzi się plan.

Jakiś czas później Czkawka zostaje wezwany przez swojego ojca, Stoicka, do Twierdzy. Okazuje się, że z okazji święta Borka wódz postanowił przekazać swojemu synowi, szefowi Smoczej Akademii, dziedzictwo pozostałe po twórcy Smoczej Księgi. Stoick wręcza mu szkatułkę odnalezioną przez Pyskacza. Mówi synowi, że od teraz w jego rękach spoczywa przeszłość i przyszłość wikingów, a wszystko, co związane z Borkiem i smokami, należy się właśnie jemu.

Wieczorem, zaciekawiony notatkami Borka, Czkawka przegląda je. Jest zdumiony ilością wiedzy w niej zgromadzonej. Nagle zauważa plik notatek dotyczący Nocnych Furii. Bork wspomina w nich, że istnieje wyspa, na której żyją same Nocne Furie, a wyspa ta nosi nazwę Wyspy Nocy. Czkawka i Szczerbatek są szczęśliwi, postanawiają odnaleźć wyspę.

Następnego dnia wszyscy jeźdźcy udają się pod wodzą Czkawki do jaskini, w której pod koniec życia przebywał Bork. Chłopak ma nadzieję znaleźć w niej jakieś wskazówki dotyczące Wyspy Nocy. Ląduje na skalistej wyspie i zaczyna szukać w jaskini, w której mógł mieszkać Bork.

Mieczyk i Szpadka udają ryk Zmiennoskrzydłego. Śledzik, rozczarowany ich wyciem, odtwarza wierniejszy ryk smoka, a następnie pokazuje im wycie Gromogrzmota. Podczas poszukiwań jaskini jeźdźców atakuje nieświadomie wezwany przez Śledzika Gromogrzmot. Czkawka natychmiast każe im wszystkim rozdzielić oraz szukać jaskini Mieczykowi i Szpadce, sam zaś chce odpędzić smoka. Po chwili przylatuje także wezwany Zmiennoskrzydły, który porywa Sączysmarka.

Podczas gdy Zmiennoskrzydły "bawi się" z Sączysmarkiem, Śledzik ucieka przed Gromogrzmotem, a Astrid odpędza wodnego smoka. Czkawka w tym czasie odnajduje jaskinię. Szczerbatek rozpala w środku ogień, a jego jeździec zauważa na ścianie malowidło, które jest mapą prowadzącą na Wyspę Nocy. Gdy zaczyna ją przerysowywać, czuje wstrząsy w jaskini. Po chwili ściana z malowidłem pęka, a Czkawka i Szczerbatek rozpoczynają ucieczkę. Gdy wylatują już z jaskini, odpędzają Zmiennoskrzydłego oraz Gromogrzmota i wracają na Berk. 
Jws511

Mapa Wyspy Nocy

Wieczorem Czkawka i Szczerbatek postanawiają sami wyruszyć na Wyspę Nocy. Z notatek Borka dowiadują się bowiem, że Nocne Furie są gniewnie nastawione do innych smoków. Pod osłoną nocy bohaterowie wymykają się z wioski.

Następnego ranka pozostali jeźdźcy zastanawiają się, gdzie jest Czkawka. Szybko domyślają się, gdzie poleciał, i postanawiają odnaleźć i dołączyć do chłopaka. Do Akademii przybywa Stoick i pyta, co stało się z jego synem. Przestraszony Śledzik zdradza tajemnicę. Wszyscy wyruszają na poszukiwania.

Tymczasem Pyskacz chce dostać się do domu Pleśniaka z naprawionym wozem, jednak nie zastaje go.

Na Wyspie Nocy Czkawka i Szczerbatek zauważają czarny kształt w oddali oraz krzyk Nocnej Furii. Ucieszony Szczerbatek, zachęcony przez Czkawkę, jednak trochę przestraszony, biegnie na spotkanie swojej rodziny. Po chwili zostaje schwytany.
Jws522

Łupieżcy złapali Czkawkę i Szczerbatka

Okazuje się, że Wyspa Nocy była zasadzką stworzoną przez Albrechta za pośrednictwem Pleśniaka, który włamał się do szkatułki z notatkami Borka i podłożył wskazówki dotyczące dostania się do pułapki. Czkawka zostaje porwany przez Łupieżców i zabrany na ich wyspę.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Ciekawostki

  • Śledzikowi udało się wezwać Gromogrzmota i Zmiennoskrzydłego przy użyciu ich ryku.
  • Jest to drugi odcinek w pierwszym sezonie, który nie ma w narracji Czkawki w końcówce odcinka. Pierwszy odcinek to Słodka Heathera (część 1).

Link do odcinka

Zobacz też