Fandom

Jak zostać piratem

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Jak zostać piratem
Jak zostac piratem.jpg
Informacje
Autor Cressida Cowell
Rok wydania 2004
Liczba stron 192
Chronologia
Numer tomu 2
Poprzedni tom Jak wytresować sobie smoka
Następny tom Jak mówić po smoczemu

Jak zostać piratem (ang. How to Be a Pirate) — drugi tom z cyklu książek Jak wytresować sobie smoka napisanych przez Cressidę Cowell, wydany w 2004 roku. Za tłumaczenie książki odpowiedzialny jest Krzysztof Malinowski.

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Opis

Czy Czkawka zdoła odnaleźć skarb Siwobrodego Upiora, zanim Alvin Przechera położy na nim swoje ręce? Jeśli otworzy skrzynkę z napisem NIE OTWIERAĆ, czy przeżyje, by opowiedzieć historię?

opis z tylnej okładki książki

Streszczenie

Podczas lekcji walki na miecze na morzu, Czkawka staje do walki z jednym z wikingów i zostaje pokonany. Podczas burzy łodzie młodych rekrutów zostają wywrócone, zaś łódka Czkawki i Śledzika tonie. Na szczęście, w oceanie obok nich dryfuje drewniana skrzynia, na której wracają na Głuplandię. Na plaży chłopcy odkrywają, że jest to trumna Siwobrodego Upiora, największego pirata wszech czasów i wielkiego pradziadka Czkawki. Gdy otwierają ją, odnajdują w niej żywego człowieka, imieniem Alvin Przechera, który ukrywa swoją prawdziwą tożsamość jako Alvin-Farmer-Biedny-Ale-Uczciwy.

Alvin mówi wikingom, że został zamknięty w trumnie i wysłany w morze przez "kilku bardzo nieprzyjemnych ludzi". Twierdzi, że odkrył trumnę w Poczciwym Kraju, a po otwarciu jej aktywował mini-pułapkę, który odcięła mu prawą rękę. Mówi także, że w trumnie znalazł zagadkę, która mówi, gdzie znaleźć skarb Siwobrodego Upiora i mapę, która pokazuje wyspę, gdzie ten skarb jest pochowany.

Kudłaci Chuligani dowiadują się, że skarb ukryty został na Wyspie Czacha, wyspie zamieszkałej przez niewidome, nielotne i głuche smoki zwane Czaszkowcami, które są bardzo wrażliwe na zapach. Według zagadki, tylko smok dziedzica plemienia może wywęszyć skarb.

Wikingowie podróżują na Wyspę Czaszkowców, gdzie Smark Świński Ryj i jego Ognista Glista odnajdują skarb. Jednak Upiór zaminował skrzynię zapachem, który obudził wszystkie smoki na wyspie, przez co te zaczęły atakować intruzów. Po zabiciu kilku Czaszkowców wikingowie uciekają ze skarbem. W czasie powrotu na Głuplandię zostają zaatakowani przez grupę wikingów znanych jako Wygnańcy. Okazuje się, że Alvin jest ich szefem. W czasie walki statek Chuliganów zostaje zatopiony, a Chuliganie przenoszą się na statek Wygnańców, gdzie kontynuowana jest bitwa. Czkawka, Śledzik, Osesek i Alvin zostają jednak uwięzieni we wraku zatopionego statku.

Pod wodą Osesek znajduje pieczarę wypełnioną powietrzem. Grupa zaczyna badać jaskinię, w której znajdują złoto i klejnoty - prawdziwy skarb Siwobrodego Upiora. Nagle Alvin postanawia zabić Czkawkę. W walce na miecze chłopiec odkrywa, że ​​jest w rzeczywistości leworęczny, przez co dowiaduje się, czemu nigdy wcześniej nie był w tym dobry. W środku walki Alvin wchodzi na stos skarbu, gdzie ukryty jest Dusiciel - ogromne stworzenie, które zostało umieszczone przez Upiora, by strzegło skarbu. Potwór zjada Alvina. Gdy przychodzi kolej na Czkawkę, chłopak dezorientuje bestię tak, że przypadkowo sama sobie wstrzykuje truciznę. Układ nerwowy stwora zostaje zniszczony, a Czkawka i Śledzik uciekają, zostawiając skarb.

Wkrótce, przy pomocy Oseska, chłopcy wracają na powierzchnię. W wiosce dowiadują się, że Chuligani przeżyli i wygrali bitwę z Wygnańcami.

Uff, koniec spoilera.

Ciekawostki

  • Jest to jedyna książka, której tytuł nie ma związku ze smokami.
  • W epilogu Czkawka mówi o mieczu, którego użył do walki z Alvinem. Znalazł go razem z testamentem Upiora w podwodnej jaskini.
    • Okazuje się również, że miecz był ulubionym orężem Siwobrodego Upiora.

Zobacz też

Inne Wiki

Losowa wiki