Fandom

Jak wytresować smoka 3 (film)

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze255 Udostępnij

Jak wytresować smoka 3
How to Train Your Dragon 3
Httyd3.png
Informacje
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png ?
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 1 marca 2019
Kraj produkcji USA
Twórcy
Reżyseria Dean DeBlois
Chris Sanders
Muzyka John Powell
Studio DreamWorks
Chronologia wydania
Poprzedni ?
Następny ?
Chronologia wydarzeń
Poprzedni Jeźdźcy smoków (sezon 4)
Następny ?

Jak wytresować smoka 3 (ang. How to Train Your Dragon 3) - trzecia część trylogii filmowej, właściwie kontynuacja filmu Jak wytresować smoka oraz Jak wytresować smoka 2. Ma ukazać się w 2019 roku.

Pierwotnie premiera zaplanowana była na rok 2016, jednak film Jak wytresować smoka 2 nie okazał się tak mocno sprzedający, jak się tego spodziewano. To zapewne spowodowało opóźnienie produkcji trzeciej części tej popularnej, animowanej serii.

Dodatkowe opóźnienie powoduje animacja. W artykule, który ukazał się w tygodniku Tele Tydzień (nr 24/2015), twórcy filmu wyjaśniają, że wyrysowanie Szczerbatka, jego złożonej mimiki oraz ruchów, jest pracochłonne i dodatkowo powoduje opóźnienie premiery.

Na początku premiera była przesuwana dwa razy - najpierw z czerwca 2016 roku została przełożona na 9 czerwca 2017 roku, zaś później na 29 czerwca 2018 roku. Ostatecznie premierę przesunięto na 18 maja 2018 roku.

Jak na razie wiadomo tylko, że w angielskiej wersji głosu Czkawce ponownie udzieli Jay Baruchel, Astrid America Ferrera , Valce Cate Blanchett, Szpadce Kristen Wigg, Stoikowi Gerard Butler, Sączysmarkowi Jonah Hill, Mieczykowi T.J. Miller, Drago Djimon Hounsou, Śledzikowi Christopher Mintz-Plasse, Pyskaczowi Craig Ferguson.

Pierwszy oficjalny plakat filmu został przedstawiony na imprezie Licensing Expo w Las Vegas. [1]

W związku ze zmianą właściciela DreamWorks Animation Studio, premiera filmu została przełożona o kolejny rok, na 1 marca 2019r. Powód nie został podany.

Fabuła

Dean DeBlois i Jay Baruchel w jednym z wywiadów [2] odnosząc się do serii książkowej przedstawili wizję zakończenia trylogii słowami "Istniały smoki, gdy byłem chłopcem":

When I think about it, when I think about Hiccup as this grown Viking chief standing on a cliff surrounded by Astrid and everybody else and they’re now staring out over a horizon that’s no longer teeming with dragons. Over that, you hear the opening lines of Cressida’s first book:

- "There were dragons when I was a boy."

W tłumaczeniu:

- Kiedy o tym myślę, kiedy myślę o Czkawce jako dorosłym wodzu wikingów stojącym na klifie otoczonym przez Astrid i wszystkich innych, a oni teraz patrzą na horyzont, który już nie roi się od smoków. Nad tym słychać początkowe wersy pierwszej książki Cressidy:

- "Istniały smoki, gdy byłem chłopcem."

W innym wywiadzie [3] Dean DeBlois także wyraził swoje zafascynowanie koncepcją, gdzie cała historia Jak wytresować smoka miałaby prowadzić do pokazania, dlaczego na świecie nie ma już smoków. Wypowiedzi te stały się źródłem wielu domysłów i dyskusji na temat fabuły trzeciej części filmu.

Na jednej z gali Dean oświadczył natomiast, że w 3 części ma skupić się na losach Drago Krwawdonia. Najprawdopodobniej oznacza to, że główny czarny charakter z poprzedniej części filmu przeżył.

Uff, koniec spoilera.

Linki zewnętrzne

  1. Licensing Expo - collider.com
  2. Wywiad z Deanem DeBlois i Jay'emy Baruchel - craveonline.com
  3. Wywiad z Deanem DeBlois - iamrogue.com

Zobacz też

Uniwersum filmowe
Filmy Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014) • Jak wytresować smoka 3 (2018)
Krótkometrażówki Legenda o smoku Gnatochrupie (2010) • Prezent Nocnej Furii (2011) • Księga smoków (2011) • Świt jeźdźców smoków (2014)
Serial Jeźdźcy smoków (2012-)
Ścieżki dźwiękowe Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014)

Inne Wiki

Losowa wiki