FANDOM

Jak wytresować smoka 3 (ang. How to Train Your Dragon 3) - finałowa część trylogii filmowej, kontynuacja filmów Jak wytresować smoka oraz Jak wytresować smoka 2. Ma ukazać się w 2019 roku.

Premierę przekładano kilkakrotnie. Pierwotny termin zapowiedziano na czerwiec 2016, przesunięto go jednak na 9 czerwca 2017 roku, ze względu na niższą niż przewidywana sprzedawalność filmu Jak wytresować smoka 2. Dodatkowe opóźnienie powoduje animacja. W artykule, który ukazał się w tygodniku Tele Tydzień (nr 24/2015), twórcy filmu wyjaśniają, że wyrysowanie Szczerbatka, jego złożonej mimiki oraz ruchów, jest pracochłonne i dodatkowo powoduje opóźnienie premiery. Kolejne przesunięcie terminu przewidziało premierę na 29 czerwca 2018 roku, a następnie na 17 maja 2018.[1] W chwili obecnej, data premiery przewidziana jest na 1 marca 2019 roku. Powodem tej ostatniej zmiany była zmiana właściciela DreamWorks Animation, którym został NBCUniversal.[2] Zgodnie z nową taktyką wytwórni, rocznie mają zostać oddawane dwa filmy zamiast trzech, jak miało to miejsce do tej pory. 

Pierwszy oficjalny plakat filmu został przedstawiony na imprezie Licensing Expo w Las Vegas.[3]

Zarys fabuły

Oficjalny zarys fabuły filmu. As Hiccup fulfills his dream of creating a peaceful dragon utopia, Toothless’s discovery of an untamed, elusive mate draws the Night Fury away. When danger mounts at home and Hiccup’s reign as village chief is tested, both dragon and rider must make impossible decisions to save their kind.[4]

W tłumaczeniu:

Gdy Czkawka realizuje swoje marzenie o tworzeniu pokojowej smoczej utopii, uwagę Szczerbatka przyciąga dzika, nieuchwytna smoczyca. Gdy nad wioskę nadciąga niebezpieczeństwo, a rola Czkawki jako wodza zostaje poddana próbie, zarówno chłopak, jak i jego smok, stają przed niemożliwymi do podjęcia decyzjami, by ocalić ich rasy.

Wizje fabuły

Dean DeBlois i Jay Baruchel w jednym z wywiadów[5], odnosząc się do serii książkowej przedstawili wizję zakończenia trylogii słowami "Istniały smoki, gdy byłem chłopcem." W wywiadzie z 2014 roku koncepcję tę potwierdzili zarówno reżyser, jak i autorka oryginalnej serii książek, Cressida Cowell.[6]

When I think about it, when I think about Hiccup as this grown Viking chief standing on a cliff surrounded by Astrid and everybody else and they’re now staring out over a horizon that’s no longer teeming with dragons. Over that, you hear the opening lines of Cressida’s first book:
"There were dragons when I was a boy."

W tłumaczeniu:

Kiedy o tym myślę, kiedy myślę o Czkawce jako dorosłym wodzu wikingów stojącym na klifie otoczonym przez Astrid i wszystkich innych, a oni teraz patrzą na horyzont, który już nie roi się od smoków. Nad tym słychać początkowe wersy pierwszej książki Cressidy:
"Istniały smoki, gdy byłem chłopcem."

W innym wywiadzie[7], Dean DeBlois zgodnie wyraził swoje zafascynowanie koncepcją, zgodnie z którą cała historia Jak wytresować smoka miałaby prowadzić do pokazania, dlaczego na świecie nie ma już smoków. Wypowiedzi te stały się źródłem wielu domysłów i dyskusji na temat fabuły trzeciej części filmu.

W wywiadzie z Collider, DeBlois zapowiedział, że fabuła filmu ma skupić się losach Szczerbatka. Dzięki temu będziemy mogli spojrzeć na wszystkie wydarzenia w większym stopniu ze smoczej perspektywy. W tym samym wywiadzie reżyser odniósł się do losów Drago Krwawdonia. Wspomniał, że zgodnie z pierwotnym założeniem bohater miał pojawić się dopiero w trzeciej części filmu, ponieważ jednak zadebiutował już w drugiej, w kolejnej kontynuacji ma być jeszcze bardziej złożoną i skomplikowaną postacią. Dodatkowo, Dean DeBlois potwierdził koncepcję trylogii i zapowiedział, że nie przewiduje kolejnych części filmu. Niewykluczone natomiast, że inni producenci będą zainteresowani stworzeniem spin-offów. [8]

W listopadzie 2017 roku[9] DreamWorks ogłosił, iż F. Murray Abraham udzieli głosu postaci o imieniu Grimmel the Grisly - jednocześnie oficjalnie potwierdzili, iż to on będzie głównym antagonistą w Jak wytresować smoka 3. Taki obrót spraw sugeruje, iż twórcy zrezygnowali z koncepcji powrotu Drago Krwawdonia, którego zastąpi zupełnie nowa postać. Informacja ta jest tym bardziej wiarygodna i pewna, gdyż Dean DeBlois opublikował na Twitterze[10] informację, iż nagrania głosu nowego bohatera już trwają. 

Bohaterowie i obsada

Uff, koniec spoilera.

Linki zewnętrzne

  1. How to Train Your Dragon 3 Takes LEGO Movie 2's Old Release Date
  2. NBCUniversal to Acquire DreamWorks Animation for 3.8$ Billion
  3. Licensing Expo - collider.com
  4. How to Train Your Dragon 3 Release Date Spring 2019
  5. Wywiad z Deanem DeBlois i Jay'emy Baruchel - craveonline.com
  6. Author Cressida Cowell Talks How to Train Your Dragon Sequels
  7. Wywiad z Deanem DeBlois - iamrogue.com
  8. Collider: How to Train Your Dragon 3 Story Spinoffs
  9. F. Murray Abraham To Get Evil For DreamWorks Animation’s ‘How To Train Your Dragon 3’
  10. Dean DeBlois - Just recorded F. Murray Abraham

Zobacz też

Uniwersum filmowe
Filmy Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014) • Jak wytresować smoka 3 (2019)
Krótkometrażówki Legenda o smoku Gnatochrupie (2010) • Prezent Nocnej Furii (2011) • Księga smoków (2011) • Świt jeźdźców smoków (2014)
Serial Jeźdźcy smoków (2012-2013) • Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk (2013-2014) • Jeźdźcy smoków: Na końcu świata (2015-)
Ścieżki dźwiękowe Jak wytresować smoka (2010) • Jak wytresować smoka 2 (2014)