Fandom

Jak sobie wybrać smoka

1531stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Albrecht i Łupieżcy
Jak sobie wybrać smoka Następny odcinek
Krótka historia pewnego portretu
Jak sobie wybrać smoka
How to Pick Your Dragon
Tornado4.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 25 kwietnia 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 3 października 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 7
Ogólny nr odcinka 7

Jak sobie wybrać smoka (ang. How to Pick Your Dragon) — tytuł siódmego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 3 października 2012 roku w USA i 25 kwietnia 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Czkawka przekonuje ojca, by wytresował smoka. Jednak wodzowi żaden z gatunków nie odpowiada, dlatego wykorzystuje i męczy Szczerbatka. Syn nie chce, by wódz latał na jego smoku. Wkrótce muszą interweniować, bo statki Wandali niszczy tajemnicza bestia z otchłani morza.

Streszczenie

Gdy łodzie rybackie ponownie zostały zniszczone przez tajemniczą bestię, Stoick Ważki dochodzi do wniosku, że jako wódz powinien mieć własnego smoka, by patrolować okolice. Początkowo namawia syna, by ten uczył go jeździć na Szczerbatku, jednak Nocna Furia szybko ma dość rządzącego się wikinga i odmawia dalszej współpracy. Stoick postanawia znaleźć nowego smoka, równie dobrego co Szczerbatek. Astrid, Sączysmark, Mieczyk, Szpadka i Śledzik pokazują mu zalety swoich smoków, jednak wódz nie może się na żadnego zdecydować.

W pewnym momencie do Stoicka ponownie dociera wieść, że statek, którym wypłynięto na połów ryb, został zaatakowany. Wódz wraz z Czkawką wsiadają na Szczerbatka i lecą na wskazane miejsce. Odrywają, że spustoszenie na wodach sieje Gromogrzmot, groźny morski smok. Po walce z nim Stoick już wie, że jest to smok, którego poszukuje, więc łapie go i zabiera do Smoczej Akademii.

Z pomocą Czkawki mężczyzna próbuje oswoić Gromogrzmota, lecz bez skutku, gdyż okazuje się, wódz nie rozumie, jak tresować smoki bez użycia siły, a także nie potrafi zaufać smokowi. Niedługo później bestia ucieka, a Stoick za wszelką cenę postanawia go odnaleźć. Znajduje go w jaskini, gdzie odkrywa, że kradł on ryby dla swojego rannego przyjaciela. Smoka zaczynają atakować dziki, które Stoick pomaga odpędzić i w końcu udaje mu się oswoić wodnego gada, którego później nazywa Thornado.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Jak sobie wybrać smoka (scenariusz)

Ciekawostki

  • W tym odcinku Pyskacz wspomina Albrechta.
  • Okazuje się, że Stoick często nie słucha Czkawki.
  • W tym odcinku Czkawka ironicznie mówi o ojcu, że ten waży 200 kg.

Link do odcinka

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki