Fandom

Jak się zakłada Smoczą Akademię

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze9 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
brak
Jak się zakłada Smoczą Akademię Następny odcinek
Wiking do wynajęcia
Jak się zakłada Smoczą Akademię
How to Start a Dragon Academy
Jak się zakłada Smoczą Akademię.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 14 marca 2013
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 7 sierpnia 2012
Szczegóły
Sezon Jeźdźcy smoków
Numer odcinka 1
Ogólny nr odcinka 1

Jak się zakłada Smoczą Akademię (ang. How to Start a Dragon Academy) — tytuł pierwszego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 7 sierpnia 2012 roku w USA i 14 marca 2013 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Smoki, mimo iż zaprzyjaźnione z Wikingami, sprawiają problemy mieszkańcom Berk. Nie odpowiada im to, lecz najbardziej niezadowolony jest stary Pleśniak. Mieszkańcy domagają się zamknięcia smoków. Stoick powoli chce przystać na tę propozycję, lecz Czkawka stara się rozwiązać problem tak, aby smoki na tym nie ucierpiały. Chce jakoś pomóc. Niestety za pierwszym razem nie udaje mu się opanować zachowania pupili, więc postanowił wytresować je w miejscu, gdzie kiedyś z nimi walczył. Niestety Pleśniak nadal próbuje zmusić wodza do podjęcia niemiłej decyzji w związku ze smokami.

Streszczenie

Po wytresowaniu smoków Wikingowie wraz ze swoimi zwierzakami żyją w pokoju. Czkawka, Astrid, Śledzik, Sączysmark oraz bliźniaki Mieczyk i Szpadka organizują zawody na najlepsze triki powietrzne na swoich smokach. Jak zwykle, najlepsi okazują się Czkawka ze Szczerbatkiem, a reszta jeźdźców podziwia ich triki.

Jednak w Berk zaczyna się robić niespokojnie. Mieszkańcy wioski Berk skarżą się na smoki, które - mimo że oswojone - nie dają ludziom spokoju. Kradną jedzenie, jedzą uprawy, sieją spustoszenie, straszą zwierzęta i nie pozwalają w nocy spać.

Najbardziej wściekły na smoki jest Pleśniak, Wiking odizolowany od świata, który budzi się w nocy, kiedy jego dom gwałtownie drży za sprawą śpiącego na dachu Gronkiela. Kiedy wychodzi na zewnątrz, widzi, że całe jego pola kapusty zostały pochłonięte przez niewielkie stado Gronkieli. Pleśniak wścieka się i udaje się ze skargą do Stoicka, wodza plemienia. Żąda od niego pozbycia się wszystkich smoków z wyspy, a jego zażalenia popiera duża grupa Wikingów. Stoick nie ma wyboru. Wtedy Czkawka zgłasza się, że spróbuje opanować wszystkie smoki. Mówi, że nie ma złych smoków - są tylko takie, które nie zostały wytresowane. Przyjaciele rozpoczynają oswajanie bestii.

Czkawka już od następnego dnia bierze się za naprawę stosunków między smokami i Wikingami. Powstrzymuje je od jedzenia zapasów, od włamań do mieszkań Wikingów, jednak jego wysiłki jednak nie dają owocu - smoki wciąż sieją spustoszenie i jest ich zbyt dużo, by jeden Czkawka, nawet z pomocą przyjaciół, mógł nad nimi zapanować. W dodatku okazuje się, że wśród grasujących po Berk i wyjadających zapasy smoków znajdują się Hakokieł, Wichura, a nawet Szczerbatek

Stoick widzi, że sytuacja nie uległa zmianie, i za coraz głośniejszymi protestami Pleśniaka i innych Wikingów zarządza zamknięcie smoków w klatkach na arenie, by następnego dnia wszystkie je wypędzić. Smutni przyjaciele siedzą i rozmawiają w Twierdzy, zastanawiając się, co dalej. Nie mają jednak wyboru i udają się na arenę zamknąć swoje smoki. zamykają swoje smoki w klatkach areny. Kiedy Czkawka siedzi jeszcze w Twierdzy razem ze Szczerbatkiem podchodzi do niego Pleśniak. Mówi, że działania smoków są uwarunkowane przez naturę, której nie można ani zmienić, ani tolerować, ponieważ zawsze zwycięży. Kiedy Pleśniak odchodzi, a Szczerbatek zapala swoim ogniem palenisko, Czkawka uświadamia sobie, że Pleśniak ma rację, a naturę smoków można wykorzystywać.

Tymczasem pozostali jeźdźcy zamykają swoje smoki. W pewnym momencie powstrzymuje ich Czkawka, mówiąc, że ma plan - by wykorzystywać moce i nawyki smoków do różnych celów. Wbrew poleceniom Stoicka uwalniają więc smoki i zaczynają działać. Sączysmark z pomocą Hakokła płoszy ryby w morzu, dzięki czemu zwiększyły się połowy. Czkawka ze Szczerbatkiem, Astrid z Wichurą oraz Śledzik ze Sztukamięs pomagają nawet w zasiewach Pleśniaka.

Stoick odkrywa, że Czkawka i pozostali jeźdźcy nie zastosowali się do jego poleceń. Wzywa ich wszystkich na arenę. Przyjaciele spodziewają się nagany, jednak Pyskacz uprzedza słowa Stoicka i mówi, że zamiast ich karać, daje im prezent - zakłada na arenie Smoczą Akademię i mianuje Czkawkę jej prowadzącym. 

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Jak się zakłada Smoczą Akademię (scenariusz)

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy odcinek serialu.
  • Odcinek wprowadza kilka istotnych postaci, pojawiających się później w większości odcinków. Są to Pleśniak, Gruby oraz Wiadro.
  • Po raz pierwszy pokazane zostaje nieposłuszeństwo Hakokła wobec Sączysmarka.
  • W tym odcinku zostaje założona Smocza Akademia, pełniąca nadrzędną rolę we wszystkich odcinkach.

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki