Fandom

Jak mówić po smoczemu (fikcyjna książka)

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Snaptrapper transparent.png
Ten artykuł dotyczy fikcyjnej książki. Zobacz też inne znaczenia tego wyrażenia.

Jak mówić po smoczemu (ang. How to Speak Dragonese) — osobista książka napisana przez Halibuta Straszliwego Czkawkę Trzeciego. Jest powieściowym odpowiednikiem filmowego Smoczego Podręcznika.

Treść

Jak mówić po smoczemu to zbiór wszystkich informacji, które zdobył Czkawka, gdy spędzał całe dnie na obserwowaniu fascynujących stworzeń, jakimi są smoki. W książce znajdują się głównie podstawy języka smokońskiego, lecz można również znaleźć opisy niektórych gatunków. 

Historia

Spędzając czas na obserwowaniu smoków, Czkawka stworzył tę książkę, jednak cały czas trzymał ją w tajemnicy i nikt o niej nie wiedział. Powodem tego była nietolerancja względem zamiłowania chłopaka do latających bestii.

W trzecim tomie cykluJak mówić po smoczemu - o książce dowiaduje się Alvin Przechera i udaje mu się ją ukraść. Przez chwilę toczą ze sobą walkę, gdyż chłopak nie chce nikomu ujawniać treści książki. Podczas tej szarpaniny książka została podarta, a jedna jej połowa trafiła w ręce Alvina. Dzięki niej mógł poznać tajniki tresowania smoków, a raczej rozmawiania z nimi, by stworzyć własną, potężną armię latających gadów. 

Podczas ostatecznego starcia Czkawki z Alvinem, chłopcu udaje się odzyskać drugą połowę swojej książki. Nie wiedział jednak, że Alvin zastawił pułapkę - umieścił między kartkami książki nanosmoka Żmijaka Jadowitka, który później zaatakował chłopca.

Ciekawostki

Inne Wiki

Losowa wiki