FANDOM

Jak Młotogłowy (ang. Hammerhead Yak; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — specyficzny jak przypominający rekina młota. Pojawia się w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie.

Wygląd

Jak Młotogłowy przypomina jaka o brązowym futrze. Jest jednak od niego znacznie większy. Ze względu na wygląd swojej twarzy przyjął nazwę "młotogłowy", tak jak rekin młot.

Historia

Jak Młotogłowy pojawia się po raz pierwszy w krótkometrażówce Legenda o smoku Gnatochrupie. Występuje we wspomnieniach Pyskacza, gdzie, według mężczyzny, pożarł Gnatochrupa ścigającego go w dżungli, tym samym wyskakując z wulkanu. Okazało się jednak, że smok w jakiś sposób uciekł.

Później pojawia się ponownie, ujeżdżając Wieloryba Młota. Obaj zostają zesłani przez Thora, który cisnął swoim piorunem, by ponownie pomogli Pyskaczowi w walce z Gnatochrupem.

Ciekawostki

  • Obecnie nie wiadomo, czy Pyskacz rzeczywiście spotkał Jaka Młotogłowego, podobnie jak Wieloryba Młotogłowego.
  • Prawdopodobnie są oni magicznymi stworzeniami stworzonymi przez Thora.
  • Jak ten potrafi mówić, jednak nie odzywa się zbyt często. Zrobił to raz w obecności Pyskacza.
  • Z krótkometrażówki wynika, że Jak prawdopodobnie opanował sztuki walki. Widać to podczas jego drugiego spotkania z Gnatochrupem.