Fandom

Jagody

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij

Jagody2.png

Sączysmark zjada jagody

Jagody o nieznanej nazwie są niepozornymi, trującymi owocami rosnącymi na wyspie Łupieżców. Pojawiają się, w pierwszym sezonie serialu.

Istnieją dwa typy jagód. Jeden o nieokreślonej nazwie gatunkowej jest szkodliwy dla ludzi, zaś drugi, znany pod nazwą smoczych jagód, są znane za sprawą Gruchotnika. Ich zapach jest jedynym, których smok ten nie jest w stanie wyczuć.

Wygląd

Owoce na pierwszy rzut oka nie różnią się od zwyczajnych jagód, przez co bardzo łatwo można je pomylić. Są małe, koloru indygo i okrągłe. Rosną tuż przy ziemi.

Działanie

Jws319.png

obrzmienie języka po zjedzeniu jagód

Działanie jagód jest szkodliwe. Odkrył to Czkawka na wyspie Łupieżców, gdy został zmuszony awaryjnie lądować tam z Sączysmarkiem.

Roślina jest trująca. Bardzo łatwo pomylić ją ze zwykłymi, nieszkodliwymi jagodami. Powoduje obrzmienie języka i powiększenie go do nienaturalnych rozmiarów, co znacznie utrudnia mowę, a wymawiane słowa są niezrozumiałe. Język można uratować jedynie dzięki specjalnemu antidotum.

Antidotum

Istnieje lekarstwo na skutki działania rośliny, lecz nie są znane jej składniki. Jedynym poznanym jest ślina Nocnej Furii, w której trzeba moczyć język.

Pojawienie się

Jagody1.png

Sączysmark je jagody

Roślina jedyny raz pojawia się w pierwszym sezonie Jeźdźców smoków, w odcinku Smarkaty smarkacz. Czkawka i Sączysmark wpadają na grzbietach swoich smoków w trąbę powietrzną, która porywa Hakokła, a Szczerbatkowi niszczy ogon. Kompani są zmuszeni lądować awaryjnie na Wyspie Łupieżców. Nie mogą stamtąd odlecieć ze względu na uszkodzony ogon i chcąc go naprawić, zmierzają do kuźni Łupieżców. Po drodze Sączysmark robi się głodny i ignorując ostrzeżenia Czkawki zjada jagody, przez co puchnie mu język nie może wyraźnie mówić. 

Inne Wiki

Losowa wiki