FANDOM

Jadowity Głuposmok (ang. Poisonous Piffleworm; nieoficjalne polskie tłumaczenie) — gatunek smoka należący do rodziny nanosmoków, który pojawia się jedynie w książkach Cressidy Cowell.

WyglądEdytuj

Jadowity Głuposmok to niewielkiej wielkości smok, występujący w barwie granatowej i ciemnozielonej. Porusza się na czterech łapach i posiada skrzydła oraz ogon zakończony "grotem".

Moce i umiejętnościEdytuj

Ukąszenie tego smoka jest tak groźne, że ofiara umiera w ułamku sekundy. Posiada neurotoksyczny ogon, którym atakuje bezpośrednio w szyję ofiary. Potrafią trysnąć jadem nawet na 30 stóp w górę. 

Do słabości smoka należy gwizdanie - słysząc je, smok zamiera w bezruchu. Oprócz tego lubi jeść papier, przez co często nazywany jest "książkowym robakiem".

HistoriaEdytuj

Jadowite Głuposmoki pojawiają się w książce A Hero's Guide to Deadly Dragons. Czkawka poskromił smoki dzięki gwizdaniu i dlatego uszedł z życiem ze spotkania z nimi. Dwa inne smoki z tego gatunku schowane były w książce Bohaterski przewodnik po zabójczych smokach napisanej przez Halibuta Straszliwą Czkawkę Drugiego.

Zobacz teżEdytuj