Fandom

How to Train Your Viking

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

How to Train Your Viking
Httyv.jpg
Informacje
Autor Cressida Cowell
Rok wydania 2006
Wydawca Hodder's Children's Books
Liczba stron 75

How to Train Your Viking (Jak wytresować sobie Wikinga) - tytuł książki napisanej przez Oseska (Cressidę Cowell), jako uzupełnienie cyklu Jak wytresować sobie smoka. Książka nie została przetłumaczona na język polski, mimo że wydana została po ukazaniu się pierwszych trzech tomów, czyli jedynych, które zostały przełożone na polski. 

Opis fabuły

Osesek jest smokiem ponadprzeciętnego Bohatera o imieniu Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci. Czkawka napisał już swoje trzy książki, a teraz Osesek ma również coś do opowiedzenia. Tutaj znajdziecie porady Oseska, jak wytresować swojego Wikinga!

- opis z tylnej okładki książki (tłumaczenie z języka angielskiego)

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Fabuła

Akcja książki rozgrywa się kilka tygodni po złapaniu i początku tresury smoków przez młodych adeptów Smoczej Inicjacji. Pisana jest z perspektywy Oseska.

Uczniowie biorą udział w konkursie, czyj smok złapie największą ilość ryb. Ponieważ już zmierzcha, część konkursu odbędzie się w ciemnościach.

Ognista Glista oraz Morski Bałwan wyśmiewają się z biednego Oseska, który jest najmniejszym ze wszystkich wytresowanych przez młodzież smoków. Osesek zapytany przez Glistę, dlaczego nic nie jadł przez ostatnie kilka godzin, odpowiedział, że chce mieć pusty brzuch, by zjeść więcej ryb. Smoczyca jednak kusi go, by zjadł przepyszne Nanosmoki i w końcu Osesek jej ulega.

Smoczek staje się tak ciężki i najedzony, że nie jest w stanie unieść się w powietrze i wziąć udziału w konkursie. Czkawka jest na niego wściekły, bo wie, że po raz kolejny przegrają konkurs i po raz kolejny będą poniżani. W końcu wypływają na ocean, z Oseskiem leżącym na brzegu łodzi. 

Gdy zapada zmierzch, Osesek zaczyna świecić. Okazuje się, że nanosmokami, które zjadł, były Świecące Robale. Na początku Czkawka i Śledzik są przerażeni, jednak światło przyciąga żyjące w wodzie ryby, które już po chwili zapełniają łódź. Przyjaciele są szczęśliwi, bo mają szansę zwyciężyć - po raz pierwszy.

Niestety, światło przyciąga nie tylko ryby. Po chwili z głębin oceanu wypływa ogromny Głębodech, który ma zamiar ich pożreć. Czkawka jednak próbuje go przekonać i gdy już wydaje mu się, że odniósł zwycięstwo, potwór rzeczywiście wraca do oceanu. Niepokoi ich jednak przedłużająca się cisza, i słusznie - po kilkunastu minutach smok wraca i pochłania swoją paszczą cały statek. Jednak maszt łodzi wbija się w podniebienie smoka i przebija głowę, jednocześnie przebijając mózg (mieli niesamowite szczęście, bowiem mózg smoka jest niezwykle maleńki). 

Przyjaciele przypływają na plażę w paszczy smoka, strasząc Pyskacza i pozostałych Wikingów. Oczywiście, wygrywają konkurs. Początkowo Pyskacz darzy naprawdę ogromnym respektem Czkawkę, jednak już na następnych zajęciach wraca do swojego normalnego tonu.

Uff, koniec spoilera.

Ciekawostki

  • Pyskacz boi się duchów.
  • Osesek w tej książce ma około siedmiu lat.
  • Incydent ze świecącym smokiem został wykorzystany w odcinku Zemsta.

Inne Wiki

Losowa wiki