Fandom

How to Cheat a Dragon's Curse

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Share

How to Cheat a Dragon's Curse
How-to-cheat-a-dragons-curse.jpg
Informacje
Autor Cressida Cowell
Rok wydania 2006
Liczba stron 256
Chronologia
Numer tomu 4
Poprzedni tom Jak mówić po smoczemu
Następny tom How to Twist a Dragon's Tale

How to Cheat a Dragon's Curse (z ang. Jak oszukać smoczą klątwę) — czwarty tom z cyklu książek Jak wytresować sobie smoka napisanych przez Cressidę Cowell, wydany w 2006 roku. Książka nie ukazała się w wersji polskiej.

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Opis

Czy Czkawka zdoła odnaleźć antidotum na śmiertelną Żmijaczkę i stawić czoła Klątwokłowi? Co powie mu topór Zakręconego Norberta? Czy chłopak zdoła ponownie udowodnić, że jest bohaterem?

opis z tylnej okładki książki

Streszczenie

Podczas wyprawy na polowanie z łuku i strzał Czkawka jest zaniepokojony dziwnym zachowaniem swojego przyjaciela, Śledzika. Widząc Histeryków - przerażających obłąkanych wikingów - chłopcy zaczynają ich atakować, po czym uciekają, a złowrogi klan rusza za nimi w pościg. Jednooki - smok, który przywiózł chłopców - odmawia posłuszeństwa. Ale Czkawka przekonuje go, by pomógł im wrócić do wioski, gdyż jeżeli zginie, Smark Świński Ryj (który wcześniej bardzo źle traktował Jednookiego) będzie wodzem plemienia. Przekonany smok zabiera chłopców do domu.

Czkawka ponownie jest zaniepokojony przyjacielem i zabiera go do Starego Dziada. Mężczyzna bada chłopaka i stwierdza, że cierpi na Żmijaczkę - chorobę spowodowaną przez użądlenie Żmijaka Jadowitka. Jedynym lekarstwem na tę chorobę jest ziemniak (Warzywo, Którego Imienia Nikt Nie Śmie Wypowiadać), który rośnie tylko w Ameryce. Czkawka mu nie wierzy, bo wszyscy wikingowie (oprócz Histeryków) wierzą, że świat jest płaski jak naleśnik i nie ma takiego miejsca jak Ameryka. Stary Dziad mówi wnukowi, że ojciec wodza Histeryków, Bigjob, był w tym kraju, zaprzyjaźnił się z tubylcami i przywiózł ziemniaki do Histerii. Jednak w czasie podróży został zaatakowany przez Klątwokła. Stary Dziad przewiduje, że ziemniak może być gdzieś na terytoriach Histeryków i mówi Czkawce, że musi przynieść antidotum przed dziesiątą rano, albo Śledzik umrze.

Czkawka zabiera Kamikazię i Oseska i wybiera się w drogę do Histerii na saniach , które ciągnie Jednooki. Przyjaciele podróżują przez zamarznięte morze i w końcu docierają na terytorium Histeryków. Tubylcy obchodzą właśnie swoje święto.

Czkawka i Kamikazia wchodzą na dach budynku, próbując z góry dostać się do pomieszczenia, ale chłopak wychylając się za bardzo, wpada do wnętrza pomieszczenia wprost do gigantycznej miski zupy cebulowej, gdzie zostaje wykryty przez całe zgromadzenie Histeryków, którym przewodzi Zakręcony Norbert . Na początku Norbert uważa, że Czkawka jest zabójcą nasłanym przez Wandali . Chłopak tłumaczy, że przybył tutaj w poszukiwaniu ziemniaka. Żeby poznać miejsce jego przechowywania prowokuje Wodza Histeryków mówiąc, że coś takiego nie istnieje, a uwierzy tylko wtedy gdy będzie miał dowód na jego istnienie. Norbert wreszcie pokazuje zamarznięte ciało swojego ojca, razem z ziemniakiem i utkniętą w nim strzałą. Pod zmarzliną widnieje napis: ,,Ten kto wyciągnie strzałę z tego warzywa, pozbędzie się na zawsze Klątwokieła i udowodni że jest prawdziwym bohaterem i wodzem wszystkich Wikingów". Czkawka proponuje aby rozmrozić ziemniaka, co ułatwi wyciągnięcie strzały, dzięki czemu będzie mógł zabrać warzywo i wyleczyć swojego przyjaciela. Wodza Histeryków rozwściecza propozycja i postanowił zabić Czkawkę. W tym celu rzuca swoim dwustronnym toporem w powietrze. Jeśli wyląduje na czarnej stronie, Czkawka umrze, ale jeśli wyląduje na białej stronie, będzie żył. Czkawka widząc, że siekiera ląduje na czarnej stronie, zatrzymuje ją. Norbert jest zły, że Czkawka oszukuje, i zamyka go w klatce.

Gdy Histerycy zasypiają, ku radości chłopaka zjawia się najpierw osesek, którego prosi o wzięcie klucza do klatki z kieszeni śpiącego Zakręconego Norberta. Na początku smok nie chciał współpracować, jednak po prośbach Czkawki udał się po klucz, jednak w drodze powrotnej przypadkowo go połknął, podpalając również leżącą na podłodze skórę niedźwiedzia strąconą świeczką ze stołu. Niedługo potem zjawia się Kamikazia, która wytrychem otwiera zamek.Następnie przy pomocy oseska, który roztapia lód próbuje zdobyć ziemniaka, ale przypadkowo aktywuje alarm, którymi są głośne smoki, Donosiciele. Wszyscy Histerycy budzą się.

Czkawka rzuca jedzeniem ze stołu w strażników, a Kamikazia oszałamia Norberta zamarzniętym ziemniakiem, po czym uciekają. W pościg za nimi udaje się ponownie Norbert. Wódz Histeryków dogania Czkawkę, jednak w tym momencie zostają zaatakowani przez gigantycznego smoka Klątwokieła , który mieszka pod zamarzniętym morzem o nazwie Gniew Thora. Bestia wydostaje się spod lodu i używa języka, aby zdobyć i zjeść ziemniaka (zostawiając jedynie znajdującą się w ziemniaku strzałę). Po pożarciu warzywa smok odpływa. Norbert uważa Czkawkę jako wybrańca, ponieważ tylko jemu udało się przegonić tą straszliwą bestię. W zamian za odpędzenie Klątwokieła daruje tym razem Czkawce życie. Chłopak uświadamia sobie, że smok również cierpiał na Żmijaczkę. 

Kiedy smutny Czkawka wraca do domu, zauważa, że Śledzik jest zdrowy, a Stary Dziad się pomylił. Słoick Wielgi (którego Czkawka okłamał mówiąc, że spędza noc w domu Smarka, ale zamiast tego udał się po ziemniaka) krzyczy na Starego Dziada za to, że kazał Czkawce iść tak naprawdę po nic i prawie został zabity przez Norberta.

Nagle Czkawka opada z sił, a jego ciało sztywnieje. Stary Dziad bada chłopca i mówi, że to on cierpi na Żmijaczkę. Śledzik, poproszony przez przyjaciela, wbija w jego stopę strzałę, która przez wiele dekad zdążyła nasiąknąć sokiem z ziemniaka. Śledzik ratuje Czkawkę w ostatniej minucie.

Uff, koniec spoilera.

Ciekawostki

  • W epilogu Czkawka zakopuje w ziemi strzałę, która ​​uratowała mu życie, tworząc nasiona ziemniaka, dzięki czemu nikt nigdy nie umrze już na Żmijaczkę.

Zobacz też

Inne Wiki

Losowa wiki