Fandom

How to Break a Dragon's Heart

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

How to Break a Dragon's Heart
250px-How to Break a Dragon's Heart.jpg
Informacje
Autor Cressida Cowell
Rok wydania 2009
Liczba stron 213
Chronologia
Numer tomu 8
Poprzedni tom How to Ride a Dragon's Storm
Następny tom How to Steal a Dragon's Sword

How to Break a Dragon's Heart (z ang. Jak złamać smocze serce) — ósmy tom z cyklu książek Jak wytresować sobie smoka napisanych przez Cressidę Cowell, wydany w 2009 roku. Książka nie ukazała się w wersji polskiej.

Bohaterowie i smoki

Główni bohaterowie:

Pozostali bohaterowie:

Gatunki smoków:

Opis

Czy Czkawka ukończy Niemożliwą Misję, pokona Szaleńców, ocali Śledzika przed głodną Bestią oraz odkryje sekret zaginionego tronu? Co zrobiłby na jego miejscu bohater?

opis z tylnej okładki książki

Streszczenie

Powieść rozpoczyna się, gdy na Archipelagu Barbarzyńskim jest straszliwa burza, w której Kamikazia zaginęła na oceanie. Włamywaczki i Kudłaci Chuligani szukają jej niebezpiecznym i nieprzyjaznym Wschodnim Archipelagu - miejscu, w którym znajduje się wiele nawiedzonych plaż i szalonych plemion. Niestety, ich statek przypadkowo rozbija się na skale i tonie w płytkich wodach Plaży Złamanego Serca - nawiedzonej plaży należącej do złych piratów Oprychów. Wikingowie postanowili znaleźć miejsce na nocleg.

W środku nocy, wódz Oprychów, Op Oprych, razem ze swoimi ludźmi znajduje wikingów i budzi ich. Mężczyzna mówi, że nie chce ich zabić, ale chce z nimi rozmawiać o dziwnym przypadku: informuje przybyszów o listach miłosnych wysyłanych jego córce, Księżniczce Tantrum, które, jak podejrzewa, pisze ktoś z klanu Chuliganów.

Śledzik w tajemnicy przyznaje się do pisania listów miłosnych Czkawce, który, chcąc chronić przyjaciela, postanawia przyznać się do czynu. Zgodnie z tradycją, wiking zalecający się do Księżniczki Oprychów ma zostać zabity lub wziąć udział w Niemożliwej Misji - jeśli powróci z niej żywy, może poślubić dziewczynę. Czkawka zostaje wyśmiany między innymi przez Smarka oraz Burka Głąba.

Czkawka zgadza się wykonać Niemożliwą Misję. Op każe mu przynieść pięć beczek miodu pszczelego z wyspy Berserk - wyspy zamieszkałej przez szalonych wariatów, którzy lubią karmić ludźmi smoka imieniem "Bestia" - i wrócić w dniu Przesilenia Letniego o piątej rano.

Słoick Wielgi wraca na Głuplandię i przekonuje innych Chuliganów, by pomóc Czkawce zbierać miód. Tymczasem Śledzik zaczyna mieć podejrzenia dotyczące swojego pochodzenia - jest przekonany, że pochodzi z klanu Szaleńców i udaje się na ich wyspie na Ospiaku, by spotkać się ze swoją potencjalną rodziną, poznać prawdę, a przy okazji naprawić swój błąd. Czkawka, dostawszy od przyjaciela list, natychmiast udaje się na wyspę, by go ratować.

Na wyspie Szaleńców Śledzik z powodzeniem zbiera pięć garnków miodu, ale zostaje schwytany przez tubylców. Podobnie jest z Czkawką. Śledzik mówi im o swoich przypuszczeniach i pragnie przyjęcia do klanu, oni jednak wyśmiewają go. On i Czkawka zostają uwięzieni w klatkach jako Zaręczeni, którzy wkrótce mają zostać poświęceni "Bestii". Jednym z więźniów okazuje się być Potężny Cwaniak Bohater.

Wkrótce więźniów odwiedza Alfons, pomocnik wodza Szaleńców. Okazuje się, że Alfons jest to w rzeczywistości Alvin Przechera (któremu udało się uciec z brzucha Ognistego Smoka), ukrywający się, by móc znów złapać Czkawkę i spokojnie go zabić. Umieszcza chłopca w ciemnej celi, w której przebywa matka Alvina, Ekscelina. Tam Czkawka poznaje historię swojego imiennika, Czkawki Drugiego, i prawie zostaje zabity przez matkę Alvina. Udaje mu się jednak uciec dzięki Oseskowi, który do tej pory leżał nieprzytomny, później otworzył oczy i rozświetlił ciemną celę, oślepiając kobietę.

Czkawka ucieka i odnajduje Kamikazię, również uwięzioną w jednej z cel. Później wracają do klatek Zaręczonych, gdyż zbliża się Ceremonia Martwej Nocy. Początkowo chłopak chce uwolnić pozostałych więźniów, jednak nie ma czasu. Alvin postanawia poświęcić Czkawkę jako pierwszego i rzuca go na pożarcie "Bestii".

Dzięki swojej umiejętności rozmawiania po Smokońskiemu Czkawce udaje się ujść z życiem. Przemawia do "Bestii", która okazuje się być Wściekłym, niegdysiejszym przyjacielem Czkawki Drugiego, którego zabito. Smok bardzo przeżył jego śmierć i postanowił się zemścić, jednak został zniewolony przez klan Szaleńców. Czkawka Trzeci obiecuje uwolnić Wściekłego, pod warunkiem, że obieca nie mścić się na ludziach i odleci na północ. Smok zgadza się, jednak wkrótce po uwolnieniu podpala las wyspy, zabijając jednocześnie wielu wikingów.

Czkawka zdaje sobie sprawę z zagrożenia i postanawia uciekać. W międzyczasie Alvin i jego matka spadają z mostu prosto w płomienie, w ostatniej chwili Ekscelina przekazuje synowi miecz.

Potężnemu Cwaniakowi Bohaterowi udało się zebrać pięć kubełków miodu i poślubił Księżniczkę Tantrum, w której się zakochał, i wysłał Czkawce list, informując o swoim nowym życiu. Oddaje także chłopakowi zdobyty przez niego klucz, otwierający wszystkie zamki.

Od tej pory ludzie nie mogą już żyć spokojnie, obawiając się zemsty Wściekłego i jego smoczej armii.

Uff, koniec spoilera.

Ciekawostki

Zobacz też

Inne Wiki

Losowa wiki