Fandom

Hotburple

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze50 Udostępnij

Artykuł
Kamienna klasa box.png Hotburple
Hotburple.png
Informacje podstawowe
Klasa kamienna klasa
Typ ognia heptan/tlen + skała = atak lawą
Tresura tak
Sposób tresury okazanie zainteresowania
Wygląd
Barwa brązowo - pomarańczowa
zielonkawa
Główne cechy płaska głowa;
segmentowane ciało;
ogon w kształcie maczugi
Rozpiętość skrzydeł 5,5 metra
Długość ciała 4,2 metra
Waga 2,6 tony
Dragons silo GOBBER GRUMP.png
Ryk
Maruda.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 8
Stats icon speed.png Szybkość 4
Stats icon armor.png Obrona 20
Stats icon fire.png Moc ognia 14
Stats icon shot.png Liczba splunięć 6
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 8
Stats icon stealth.png Spryt 5

Hotburple (brak polskiego tłumaczenia)— gatunek smoka, będący odmianą gatunku Gronkiel. Pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2, a także w serialu. Należy do kamiennej klasy.

Wygląd

Hotburple bardzo przypomina Gronkiela, ponieważ jest jego odmianą, choć ma większe ciało i skrzydła, a jego oczy osadzone są bardzo nisko.

Jego ciało jest szerokie i masywne, złożone z czterech segmentów przypominających spłaszczone kule. Gdy leży (co robi przez większość czasu), rozpłaszcza się, przypominając placka. Również jego głowa ma okrągły, spłaszczony kształt. Bardzo krótkie i słabe nogi pozwalając ledwie stanąć smokowi, nie mówiąc o bieganiu czy nawet chodzeniu. Smok porusza się z miejsca na miejsce dzięki dość dużym skrzydłom. Unosi się w powietrze, dźwigając ciężkie ciało z ziemi, po czym ląduje, po prostu opadając płasko na ląd.

Barwa skóry może być rozmaita, lecz poznane osobniki były brązowe lub zielono-brązowe. Inne kolorystyki są nieznane. Ponadto ciało pokrywają twarde, bąblowate wypustki o nieco ciemniejszym kolorze. Co ciekawe, grzbiet smoka jest jaśniejszy, a spód ciemniejszy, w przeciwieństwie do wszystkich smoków i ogólnie zwierząt. W grze Rise of Berk, wytresowany do tytanicznych rozmiarów Hotburple ma niebieską barwę ciała z licznymi granatowymi wzorami na skórze.

Smok ma obszerną i głęboką paszczę, wyposażoną w krótkie i niezbyt ostre zęby. Małe żółte oczy osadzone są po bokach głowy. Nozdrza są duże.

Zachowanie

Smoki te niemal całe swoje życie spędzają, śpiąc. Potrafią spać nawet podczas latania lub pożywiania się. Znajdując się na lądzie, są zbyt leniwe, by się poruszać, a jedyne ruchy wykonują głową, niezgranie odpychając się przednimi łapami. Niechętnie biorą udział w walce, która wymaga od każdego wojownika energii i zaangażowania. Jak było w przypadku Marudy, ich rola ogranicza się do ogłuszania przeciwników poprzez potrącenie ogonem-maczugą.

Smok ten jest również bardzo melancholijny, a ponieważ jest spokojny i niekonfliktowy, łatwo ulega silniejszym od siebie. Cieszy się każdym okazanym mu zainteresowaniem.

Wytresowane osobniki, choć wciąż leniwe, są bardzo lojalne, pomocne i darzą szacunkiem oraz zaufaniem swojego właściciela. W jego obronie potrafią stać się agresywne i zaatakować, choć zdarza się to niezwykle rzadko.

Tresura

Jest to gatunek łatwy do wytresowania ze względu na spokojną naturę. Wystarczy zainteresować się smokiem i okazać mu przyjazne nastawienie. Smok nie atakuje kogoś, kto odnosi się do niego z wrogością, ale bardzo szybko zawiązuje się nić porozumienia z kimś, kto rzeczywiście jest wobec niego przyjaźnie nastawiony.

Moce i umiejętności

Ogień

Pyskacz i Grump.gif

potężny ogień Hotburple'a

Ogień Hotburple'a jest niemal identyczny, co ogień Gronkiela. Wytwarzany jest z połkniętych kamieni topionych w brzuchu dzięki podpaleniu go za pomocą tlenu lub heptanu. Smok potrafi strzelać jedynie kulami ognia, które potrafią być bardzo potężne i gwałtowne. Ze względu na duże rozmiary tułowia, smok potrafi zjeść dużą ilość kamieni i zgromadzić spory zapas lawy.  Hotburple, zjadając materiały skalne, takie jak kamienie, potrafi wytworzyć lawę oraz strzelać płonącymi kawałkami kamieni.

Ogon

Podobnie jak Gronkiel, Hotburple posiada ogon w kształcie maczugi, którym potrafi zadać poważne obrażenia przeciwnikowi, mianowicie powalić ich na ziemię, trącając ich ogonem w czasie lotu.

Umiejętności bojowe

Bardzo rzadko okazywane, zdolności bojowe tego smoka są niezwykłe. Rozjuszony, walczący w czyjejś obronie smok jest w stanie ogłuszyć kilku ludzi naraz.

Inne umiejętności

Jego silne łapy i szczęki potrafią wyrwać wielką kratę ze skalnej ściany.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo zostało pokazane tylko w grach. Ma regularny, owalny kształt. Skorupa ma barwę uzależnioną od barwy skóry smoka mającego się z niego wykluć, najczęściej jest więc brązowa lub zielona. Całą skorupę pokrywają twarde zrogowacenia w kształcie pęcherzy o brązowym kolorze.

Pisklę

Pisklę smoka pojawia się tylko w grach. W przeciwieństwie do większości piskląt, młode tego smoka ma głowe dość małą w stosunku do reszty ciała, skrzydła zaś są nienaturalnie duże. Skóra nie jest pokryta tak wieloma wypustkami, jak w przypadku osobnika dorosłego.

Tytan

Tytaniczny Hotburple pojawia się tylko w grach. Jego skóra zmienia barwę na jasną, niebieskawą, z ciemnymi lub jasnymi plamami. Jego wypustki ulegają powiększeniu, a na grzbiecie wyrasta rząd kolców, których smok normalnie nie posiada.

Siedlisko

Nie wiadomo, jakie terytoria naturalnie zamieszkują smoki z gatunku Hotburple. Jedyny znany przedstawiciel tego gatunku - Maruda - mieszka w wiosce Berk, razem ze swoim właścicielem. Naturalnym środowiskiem tych smoków może być las, a przede wszystkim miejsca, w których mają dobry dostęp do kamieni i złóż metali.

Dieta

Hotburple zjada kamienie, rudy metali oraz minerały, które, przetopione w brzuchu, pozwalają na tworzenie lawy, którą potem atakują. Preferuje żelazo ponad kamienie.

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jak wytresować smoka 2

Hotburple pojawia się po raz pierwszy w filmie Jak wytresować smoka 2. Jedynym znanym i zauważonym przedstawicielem tego gatunku jest Maruda - smok Pyskacza. W większości scen towarzyszy on swojemu właścicielowi, lecz przeważnie śpi. Budzi się tylko wówczas, gdy słyszy wrzask Pyskacza, wydającego jakieś komendy, lub gdy mężczyzna zirytuje go swoim zachowaniem.

Maruda walczy w bitwie pod Smoczym Sanktuarium, gdzie jego rola ogranicza się do powalenia łuczników swoim ogonem, a przez część walk Pyskacz biega na własnych nogach, gdyż jego smok prawdopodobnie okazuje się zbyt leniwy. Później Hotburple zostaje zabrany przez Oszołomostracha Drago, a podczas bitwy o Berk, razem z innymi smokami, przechodzi na stronę Szczerbatka i ostrzela wielką bestię ogniem. 

Maruda wita się ze swoim właścicielem, opadając na niego całym swoim ciałem.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Last Auction Hero opowiedziana jest historia wytresowania Marudy. Smok jest początkowo zniewolony przez Łowców Smoków, jednak ze względu na swój bardzo spokojny charakter nie jest nawet trzymany w klatce, wędruje jedynie po lasach i obozowiskach, szukając kamieni, które pożera. Jest źle traktowany przez Łowców, którzy go wyśmiewają i kopią. Gdy zauważa go Pyskacz, od razu wpadają sobie ze smokiem w oko, a gdy mężczyzna zostaje później uwięziony, Marudę dopada szał bojowy i powala kilku strażników oraz uwalnia swojego nowego przyjaciela. Chwilę później Pyskacz dosiada już Marudy i od tej pory żyją razem.

W grach

Rise of Berk

Hotburple

Hotburpletransparent.png

Hotburple Titan.png

Hotburple Egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 36
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Caliban Caves
Czas poszukiwania jaja 8 godzin
Czas wyklucia 1 dzień 4 godziny
Cena RoB-runa.png 1 100
Opis z gry
The Hotburple can be a hot mess. Literally! A louder, fussier and lazier Boulder Class cousin to the Gronckle. A nap is never too far away.
Tłumaczenie
Hotburple może być gorącą udręką. Dosłownie! Bardziej głośny, wybredny i leniwy kuzyn Gronkla z kamiennej klasy. Na drzemkę nigdy nie trzeba czekać.

School of Dragons

Hotburple

Hotburplelazy.png

BabyHB.gif

SMOK2354Sod.png

Hotburple warpaint.png

Sod-gra.png
Cena 375
Czas wyklucia 12h
Szybkość 5.8
Zwrotność 8
Góra-dół 8.8
Przyspieszenie 8.1
Siła ognia 7.2
Liczba splunięć 6

Smok został dodany. Posiada on własną animacje chodzenia a podczas lotu jego animacja przypomina animacje Gronkla. Można było go kupić za 750 gemsów. Wykluwa się 12 godzin. Gdy jest szczęśliwy z jego pyska leci para. Aktualnie kosztuje 375 gemów.

Wikingowie opisują tego smoka jako połączenie morsa, buldoga i ogromnego kosza, ale niech nie zwiecie cię jego wygląd! Hotburple to smoki z uderzającą mocą niczym jak u Nocnej Furii. Podobnie jak Gronkle, Hotburple jako smoki kamienne mają zamiłowanie do minerałów oraz posiadają zdolność przemienienia ich w płynną lawę

—Część opisu ze strony gry

Ciekawostki

  • Podczas gdy Gronkiel lubi jeść każdy rodzaj skał, Hotburple preferuje zjadać rudy metali.
  • Smok przesypia większość życia. Śpi nawet podczas lotu lub zjadania posiłku.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki