Fandom

Histerycy

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Histerycy
Informacje podstawowe
Byli wodzowie
Siedziba
Wrogowie

Histerycy (ang. Hysterics) - jeden z klanów pojawiających się w cyklu powieściowym Cressidy Cowell.

Siedziba

Siedzibą klanu Histeryków jest wyspa o takiej samej nazwie - Histeria. Ponieważ plemię znajduje się w konflikcie praktycznie ze wszystkimi klanami wikingów, wyspa ta stanowi rodzaj ich naturalnej bariery odgradzającej ich od reszty świata. Od południa, wschodu i zachodu wyspa kończy się stromymi klifami, uniemożliwiającymi jej opuszczenie, zaś od północy graniczy z morzem o nazwie Gniew Thora, zamieszkanego przez ogromnego potwora morskiego o nazwie Klątwokieł. Jedyną okazją dostania się na wyspę jest Zima Stulecia, podczas której południowe morze jest zamarznięte.

Charakter

Choć nazwa klanu może sugerować, iż należący do niego wikingowie są słabi i strachliwi, w rzeczywistości są oni jednymi z najniebezpieczniejszych i budzących największą grozę klanów. Toczą wojny praktycznie ze wszystkimi innymi klanami, a intruzów na swojej wyspie natychmiast łapią, więżą i zabijają lub biorą do niewoli. 

Jednocześnie Histerycy są ludźmi ambitnymi i odważnymi. Jako pierwsi (do czasu, jedyni) dopłynęli do Ameryki, legendarnego lądu znanego dotychczas wyłącznie z bajek i mitów. Ich celem było opanowanie wielkiego lądu, by stworzyć najpotężniejsze mocarstwo.

Znani członkowie

Historia

Odkrycie Ameryki

Bigjob, dawny wódz Histeryków, poprowadził swój klan na daleką wyprawę w poszukiwaniu Ameryki. Zapisał się w historii jako pierwszy wiking, który dopłynął do legendarnego kontynentu i zdobył rosnącego wyłącznie tam Ziemniaka

Lata później syn Bigjoba, Zakręcony Norbert, podejmował próby powtórzenia sukcesu ojca i także organizował wyprawy do Ameryki na pokładzie statku Amerykański Sen.

Jak mówić po smoczemu

Histerycy zostają po raz pierwszy wspomniani w trzecim tomie cyklu, w którym przedstawiona była mapa relacji pomiędzy poszczególnymi klanami wikingów.

How to Cheat a Dragon's Curse

Znacznie lepiej poznajemy plemię dopero w czwartym tomie. Wtedy to Czkawka, chcąc ratować chorego na Żmijaczkę Śledzika, postanawia wyruszyć na poszukiwania jedynego antidotum na tę chorobę, Ziemniaka. Według legend, warzywo to ma znajdować się w posiadaniu właśnie Histeryków, którzy jako pierwsi dopłynęli do Ameryki i zdobyli warzywo.

Czkawka dociera więc na Histerię, gdzie zostaje zauważony i schwytany przez Histeryków. Zakręcony Norbert, wódz klanu, więzi go w klatce w Wielkiej Sali. Dzięki pomocy Oseska, Kamikazi oraz Jednookiego chłopak uwalnia się i kradnie śpiącym Histerykom Ziemniaka. Norbert wszczyna pościg przez zamarznięty Gniew Thora, jednak Czkawce i jego przyjaciołom udaje się uciec. 

How to Ride a Dragon's Storm

W siódmym tomie Histerycy pojawiają się po raz drugi i ostatni. Znów płyną do Ameryki, na statku o nazwie Amerykański Sen 2, i w pewnym momencie spotykają na morzu Czkawkę, Kamikazię oraz Śledzika, którzy zabłądzili podczas Międzyplemiennych Zawodach Pływackich. Porywają ich i biorą do niewoli, ponieważ Czkawka posiada Tykającą Rzecz - przedmiot, który umożliwia dotarcie do Ameryki. Będąc uwięzionym pod pokładem statku, chłopiec odkrywa uwięzionych Północnych Wędrowców, którym obiecuje wolność.

W trakcie podróży Histerycy i ich niewolnicy zostają zaatakowani przez Lewiathorgana, który niszczy ich statek. W wyniku ataku wszyscy Histerycy toną, a z katastrofy morskiej z życiem uchodzą jedynie Czkawka, Kamikazia, Śledzik oraz uwolnieni przez nich Północni Wędrowcy.

Dalsze losy klanu są nieznane. Być może przestał istnieć.

Konflikty

Ciekawostki

  • Członkowie tego klanu jako pierwsi odkryli Amerykę.

Inne Wiki

Losowa wiki