Fandom

Halibut Straszliwa Czkawka Pierwszy

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Halibut Straszliwa Czkawka Pierwszy (ang. Hiccup Horrendous Haddock the First) - pra-pra-pradziadek Czkawki Trzeciego oraz Smarka Świńskiego Ryja i syn Farmera Halibuta. Był drugim w kolejności panowania wodzem klanu Kudłatych Chuliganów. Bohater pojawiający się w książkach.

Historia

W młodości, Czkawka był poszukiwany przez smoka (który później wyrósł na Zieloną Śmierć w całej swej okazałości), który otrzymał niegdyś informacje, że zginie z ręki chłopca o imieniu Czkawka. Smokiem, którego wysłała późniejsza Zielona Śmierć, był Kieł Wodena, którego zresztą ofiara pościgu później znalazła, uratowała i z którym zaprzyjaźniła się. Kieł Wodena nauczył Czkawkę języka Smokońskiego, zaś w zamian on nauczył go Nordyckiego. 

Czkawka był pierwszym Wikingiem, który kiedykolwiek dosiadł grzbietu smoka. Otrzymał smoczą biżuterię i obiecał nie używać jej w złych zamiarach. Dzięki niej tresował smoki, które: były wykorzystywane podczas polowań, na roli, towarzyszyły wikingom podczas ich codziennych prac i były traktowane niemal na równi z ludźmi.

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki