Fandom

Halibut Straszliwa Czkawka Drugi

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Halibut Straszliwa Czkawka Drugi (ang. Hiccup Horrendous Haddock the Second) — nieżyjący już dziadek wujeczny Czkawki i Smarka Świńskiego Ryja. Pojawia się w książkach Cressidy Cowell.

Czkawka Drugi był najmłodszym synem Siwobrodego Upiora i Chinhildy, a także bratem Zbira i Śmieszka.

Wygląd i charakter

Według opisu czarownicy, Czkawka Drugi był delikatnie zbudowany i słaby fizycznie. Jednak niczego się nie bał, zadawał mnóstwo trudnych pytań, był ciekawski i odważny. Wychował się na doskonałego charyzmatycznego przywódcę, doskonale wprawił się w walce mieczem. Chłopak potrafił także doskonale grać w szachy.

Historia

Młodość

W książce How to Break a Dragon's Heart czarownica Ekscelina opowiada Czkawce Trzeciemu historię jego imiennika.

Halibut Straszliwa Czkawka Drugi był jednym z synów Siwobrodego Upiora i jego żony Chinhildy, bratem Zbira oraz Śmieszka. Urodził się 29 lutego (tak jak Halibut Straszliwa Czkawka Trzeci). Jego matka kochała go najbardziej ze wszystkich dzieci, chociaż był jednocześnie najsłabszy i najmniej obiecujący wśród wszystkich dzieci. Jego ojciec pragnął się go pozbyć, i pewnej nocy, w tajemnicy przed żoną, uprowadził w góry i tam porzucił. Zrozpaczona matka, gdy zorientowała się w sytuacji, podjęła walkę z Upiorem, a potem udała się na swojej łódce na ocean i przez długie lata poszukiwała synka - bezskutecznie. Od tej historii swoje imię wzięła Plaża Złamanego Serca.

Podczas gdy wszyscy uważali chłopca za martwego, on został odnaleziony w lesie przez samca Ponuraka, który, zamiast zabić dziecko, zabrał je ze sobą do swojej partnerki, która straciła swoje pisklę. Początkowo smoczyca jest wściekła, jednak lituje się nad chłopcem i postanawia go przygarnąć. Wychowuje go. 

Czkawka Drugi wkrótce poznaje swojego przybranego brata, smoka również przygarniętego przez smoczycę, o imieniu Wściekły. Przez długie lata dorastali razem i dzięki życiu wśród smoków Czkawka nauczył się rozmawiać po Smokońsku

W końcu doszło do tragedii. Czkawka postanowił zorganizować pokojową petycję między smokami i wikingami, ponieważ głęboko wierzył, że między tymi dwoma rasami może zapanować pokój. Przeliczył się jednak - wikingowie uznali to za atak i doszło do walki. Czkawka Drugi zmierzył się w pojedynku na miecze ze swoim ojcem, który go pokonał. Umierając w rękach Siwobrodego Upiora, powiedział ostatnie słowa: że nie kłamał i że naprawdę przybył ze smokami w celach pokojowych. 

W książkach

W szóstym tomie cyklu, Czkawka Trzeci znajduje przewodnik pod tym samym tytułem, napisany przez Halibuta Straszliwego Czkawkę Drugiego. Jest to sprzeczne ze słowami Słoicka, który twierdził, że "Halibuty Straszliwe nie piszą książek". Jako pierwszy Zaklinacz Smoków, Czkawka Drugi sporządził swoisty przewodnik po znanych mu smoczych gatunkach. 

Halibut Straszliwa Czkawka Drugi został również wspomniany przez czarownicę, matkę Alvina, w książce How to Break a Dragon's Heart.

Ciekawostki

Zobacz też

Bohaterowie z książek

Inne Wiki

Losowa wiki