Fandom

Hakokieł

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze111 Udostępnij

Snaptrapper transparent.png
Artykuł dotyczy postaci z filmów. Być może szukasz postaci z książek, Ognistej Glisty.
Artykuł
Dragon icon.png Hakokieł
Hakokieł jws2.jpg
Podstawowe informacje
Imię Hakokieł
Przezwiska Złośliwy piekarnik (Mieczyk)
Hakogrill (Astrid)
Hakuś (Sączysmark)
Kiełek (Sączysmark)
Gad (Sączysmark)
Gatunek Koszmar Ponocnik
Płeć samiec
Treser Sączysmark Jorgenson
Przyjaciele Jot i Wym
Szczerbatek i Czkawka
Sztukamięs
Wichura
Pyskacz Gbur
Królowa Ognioglist
Wrogowie Łowcy Smoków
Przynależność Smoki Czerwonej Śmierci (dawniej)
Smocza Akademia
Status żyje
Lokalizacja wyspa Berk
Rodzina
Żona partnerka Hakokła
Dzieci potomek Hakokła
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka

Koszmar Ponocnik to kandydat idealny. Co za postura, a muskulatura jaka... A w zimowe, mroźne noce całe jego ciało płonie ogniem i cudownie ogrzewa swego pana.

Sączysmark, Jak sobie wybrać smoka

Hakokieł (ang. Hookfang) — jeden z głównych, smoczych bohaterów filmów z serii Jak wytresować smoka i serialu Jeźdźcy smoków. Jego właścicielem i jeźdźcem jest Sączysmark Jorgenson

Wygląd

Hakokieł to typowy Koszmar Ponocnik. Jego skóra pokryta jest czerwonymi łuskami, z domieszką barwy pomarańczowej i brązowej. Według Sączysmarka, waży on ponad 5.000 funtów (w przybliżeniu 2,2 tony). Długość ciała Hakokła wynosi 60 stóp (ok. 18 m), natomiast rozpiętość skrzydeł - 65 stóp (ok. 19 m).

Charakter

Hakokieł5.jpg

Hakokieł "zjada" Sączysmarka

Przyjaciel Sączysmarka, lubi mu płatać figle i niekiedy, bywa agresywny. Wydaje się, że nie zawsze się ze sobą dogadują, a Sączysmark nie potrafi zbyt dobrze latać na smoku. Hakokieł, podobnie jak jego właściciel, ma waleczny charakter i niezależny temperament. Gdy jego pan wyda mu jakieś polecenie, jest niemal pewne, że ten go nie wykona. Notorycznie ignoruje prośby o pomoc Sączysmarka i zwykle trzeba mu przypomnieć, że powinien polecieć za spadającym chłopcem. Mimo to w sytuacji realnego zagrożenia do jakiego np. doszło na Wyspie Ognioglist, jest gotów poświęcić własne życie dla ratowania swojego pana.

Zdolności

  • Ogień: smok potrafi zionąć potężnym strumieniem ognia, zdolnym doszczętnie spopielić drzewo. Także tak jak każdy inny Koszmar Ponocnik ma zdolność samozapłonu.
  • Zwinność: smok potrafi wykonywać w powietrzu różne akrobacje lub lecieć pod belkami drewna bez przewracania ich.
  • Uderzenie skrzydłami: smok potrafi wykonać potężne uderzenie skrzydłami, którymi może przewracać drzewa, o czym po raz pierwszy dowiedziała się Astrid.
  • Inteligencja: smok bez problemu rozumie wszystko co mówi do niego jego pan. Smok czasem udaje, że nie rozumie  poleceń Sączysmarka lecz może być to spowodowane tym, że najzwyczajniej lubi mu dokuczać.
  • Siła: w odcinku Smarkaty smarkacz, pod koniec Hakokieł przewoził na swoim grzbiecie Pyskacza i Sączysmarka bez objawów zmęczenia. W odcinku Wiking do wynajęcia, gdy Szczerbatek zaatakował Hakokła, Ponocnik złapał go w paszczę i odrzucił na kilka metrów od siebie.
  • Wytrzymałość: kiedy smok walczył z Wichurą, osłonił się swoim skrzydłem przed potężnym snopem iskier Zębacza nie odnosząc najmniejszych ran.
  • Pływanie: w pierwszym odcinku Hakokieł bez obaw przed utonięciem zanurkował w oceanie, ponieważ chciał podokuczać swojemu właścicielowi.
  • Gestykulacja: kiedy smok się cieszy "uśmiecha się", a gdy jest niezadowolony robi "smutną minę".
  • Fala ognia: smok zionąc ogniem w jedno miejsce oraz wykorzystując uderzenie skrzydłami, może pchnąć falę ognia w stronę przeciwnika.

Historia

Jak wytresować smoka

Ponocnik i Czkawka.png

Koszmar Ponocnik siejący postrach w wiosce

Hakokieł pojawia się na początku filmu jako dziki Koszmar Ponocnik, siejący spustoszenie w wiosce. Próbował zaatakować Czkawkę, ale Stoickowi udało się go obezwładnić i został uwięziony na Smoczej Arenie.

Podobnie jak Wichura, Sztukamięs czy Jot i Wym , Hakokieł jest trzymany na Smoczej Arenie i na nim młodzi Wikingowie uczą się walki ze smokami. Czkawka ma z nim do czynienia, kiedy przechodzi ostatni etap Smoczego Szkolenia i ma za zadanie zabić Koszmara Ponocnika. Chłopak próbuje go uspokoić i zdobyć jego zaufanie, ale po interwencji wściekłego ojca, Stoicka, Hakokieł staje w ogniu, atakuje i usiłuje zabić Czkawkę. Ratuje go wtedy Szczerbatek, który w ostatniej chwili przybył na arenę i rzuca się na Hakokła, który w końcu odpuszcza i ucieka.

Tresura Ponocnika.png

Czkawka tresuje Ponocnika

Smok jest wytresowany i uwolniony dopiero przed walką z Czerwoną Śmiercią, kiedy Czkawka wraz z przyjaciółmi są zmuszeni pokonać smoka i uwolnić Szczerbatka. Dosiada go właśnie Sączysmark, który jednak na początku bał się zbliżyć do smoka, jednak w końcu się przekonał i polubił gada.

Hakokieł był pierwszym smokiem (zaraz po Szczerbatku), którego zobaczył Czkawka, gdy obudził się po walce i wyszedł z nową protezą nogi z domu. Na końcu filmu Sączysmark latał na swoim nowym smoku, razem z innymi bohaterami.

Prezent Nocnej Furii

W krótkometrażówce po raz pierwszy zostaje ujawnione imię smoka.

Podczas okresu godowego Hakokieł wraz z innymi smokami opuszcza wyspę Berk, by założyć rodzinę i być przy swojej nieznanej partnerce, gdy składa jaja. Kiedy Czkawka na grzbiecie Sztukamięs dociera na wyspę smoków, zastaje tam Hakokła, który został ojcem kilku małych Ponocników. Z jego pomocą przewozi na statku młode smoki na Berk.

Jeźdźcy smoków

Sączysmark uchodzi za jedynego wikinga w drużynie treserów smoków, który nie potrafi zapanować nad swoim smokiem. Hakokieł jest bowiem agresywny, ponadto lubi płatać figle i nie znosi, gdy narusza się jego smoczą godność.

W odcinku Wiking do wynajęcia, Hakokieł nagle staje się bardzo agresywny. Sieje zniszczenia w wiosce i nikt nie może nad nim zapanować, w związku z czym Pyskacz postanawia go zabić. Sączysmark jednak błaga go, by tego nie robił, i zamiast tego spróbował dowiedzieć się, co mu jest. Okazało się, że smoka boli ząb. Pyskacz usuwa go, a smok z powrotem staje się potulny.

W piątym odcinku przyjaciele udają się na smoczą wyspę, Hakokieł jednak ucieka, jako jedyny ze smoków przyjaciół.

Jws855.png

Sączysmark opiekuje się chorym Hakokłem

W odcinku Gdzie zimują Ognioglisty Hakokieł ciężko choruje z przemęczenia, jako że w ostatnich dniach Sączysmark nieustannie na nim trenował i nie pozwalał smokowi odpocząć. Traci kolor oraz zdolność samozapłonu i siłę. Leczy go dopiero Królowa Ognioglist z użyciem swojego jadu.

Na końcu świata

W odcinku Koszmarny koszmar Hakokieł słyszy ryk dzikiej samicy Koszmara Ponocnika i przestaje być posłuszny wobec swojego jeźdźca. Wkrótce ucieka ze stajni, by odnaleźć smoczycę. Okazuje się, że wołała ona o pomoc w obronie jej jaj przed atakiem Skrzydłoolbrzyma, który pragnął je zniszczyć. Wspólnymi siłami Hakokieł i Sączysmark pokonują wielkiego Ponocnika, a Hakokieł staje się dominatorem na dawnym terytorium Tytanicznego Skrzydła.

Jak wytresować smoka 2

Sączysmark F2 1.png

Sączysmark i Hakokieł podczas wyścigów smoków

Hakokieł pojawia się na początku filmu razem ze swoim jeźdźcem, biorąc udział w wyścigach smoków.

Smok pojawia się później z Sączysmarkiem, gdy razem ze Stoickiem i innymi jeźdźcami trafiają na statek Ereta, poszukując Czkawki i Astrid. Po pokonaniu wroga wracają na Berk.

Później Sączysmark na smoku, razem z innymi jeźdźcami, towarzyszą Astrid w ponownym poszukiwaniu Ereta i zmuszają go do zaprowadzenia ich do Drago. Tam Hakokieł zostaje wcielony do armii Krwawdonia, razem z innymi smokami. Kiedy Eret przechodzi na stronę Wandali, pomaga w uwolnieniu smoków i ich jeźdźców.

Podczas walki o obronę Smoczego Sanktuarium, Sączysmark pomaga Czkawce w walce z Krwawdoniem. Gdy Oszołomostrach Drago pokonuje alfę i przejmuje kontrolę nad smokami w okolicy, ulega mu również Hakokieł. Wraca on dopiero do swojego właściciela pod koniec filmu, gdy Oszołomostrach zostaje pokonany przez Szczerbatka.

Relacje

Sączysmark

Sączysmark i jego smok są dobrymi przyjaciółmi, chociaż nieustannie dokuczają sobie nawzajem. Smok bardzo często płata figle swojemu jeźdźcowi, zrzucając go ze swojego grzbietu albo chwytając w paszczę, Sączysmark zaś usiłuje być wymagającym i surowym właścicielem, ale kocha swojego smoka, martwi się o niego i jak zostało ukazane w odcinku Gdzie zimują Ognioglisty jest w stanie wiele dla niego zaryzykować, także własne życie. Obu natomiast cechuje wojowniczy charakter, siła, upór i temperament.

Czkawka

Smok sprawia pozorne wrażenie, jakby wolał mieć za jeźdźca Czkawkę, niż Sączysmarka. Słucha się go, i nie płata mu figli.

Hakokieł 11.jpg

Czkawka znajduje Hakokła na Wyspie Smoków.

Gdy smok po złożeniu jaj, wraca z Czkawką na Berk, spokojnie leci, nie wykonując niemiłych dla jeźdźca akrobacji oraz wykonuje jego polecenia. Jest wobec niego posłuszny i lojalny.

Szczerbatek

Pierwszą styczność ze sobą Szczerbatek i Hakokieł mieli na Arenie, na której z Ponocnikiem walczył Czkawka. Ponieważ Nocna Furia jest typem samotnika, w naturze prawdopodobnie unikałaby obecności innych smoków, nie wiadomo więc, czy konflikt między Hakokłem a Szczerbatkiem wynika wyłącznie z faktu, iż ratował Czkawkę, czy również z powodu naturalnej wrogości między smokami. Walczyli ze sobą zaciekle i wyraźnie zaznaczała się przewaga Szczerbatka nad Hakokłem, który przestraszył się i uciekł. Późniejsze relacje między smokami, gdy zwierzęta zostały już wytresowane, można określić jako neutralne.

W książkach

Symbol.png Osobny artykuł: Ognista Glista
Hakokieł pojawia się także w książkach z serii Jak wytresować sobie smoka autorstwa Cressidy Cowell. Jest smokiem Smarka Świńskiego Ryja, jednak - w przeciwieństwie do filmu - jest samicą, a imię smoka brzmi zupełnie inaczej.

W grach

School of Dragons

Hakokieł jest jednym ze smoków dostępnych w Flight Club. Można na nim latać na trzech poziomach, dostępna jest też opcja samozapłonu. Obecnie jest dostępny za darmo, ale wcześniej trzeba było kupić go za gemsy (250 gemsów) lub kupić membera (vip). Jego skórkę można kupić w sklepie za gemsy.

Rise of Berk

Hookfang

Hookfang-RoB.png

Hookfang-RoB.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność wyłącznie poprzez zakup (po wybudowaniu domu Sączysmarka)
Główne siedlisko Berk
Czas poszukiwania jaja nie dotyczy
Czas wyklucia nie dotyczy
Cena RoB-runa.png 2000
Opis z gry
This Monstrous Nightmare seems uniquely trained... to do the exact opposite of whatever Snotlout says! But they still make a great team.
Tłumaczenie
Ten Koszmar Ponocnik zdaje się być specyficznie wytresowany... by czynić odwrotnie, niż każe mu Sączysmark! Lecz wciąż pozostają zgranym zespołem.

Ciekawostki

  • Sączysmark nazwał go tak ze względu na jego kły, które wyglądem przypominają haki.
  • Hakokieł ma zwyczaj wystawiania języka w czasie lotu.
  • Podobnie jak Czkawka i Sączysmark, Hakokieł rywalizuje ze Szczerbatkiem.
  • Hakokieł bez problemu potrafi wspinać się po ścianach.
  • Mimo, że smok ten jest niesforny wobec Sączysmarka, to jest posłuszny innym jak np. Czkawce i Stoickowi
  • Często podpala swojego biednego jeźdźca.
  • Smok potrafi chodzić na tylnych łapach.
  • Przez czas trwania pierwszego filmu i serialu Hakokieł jest młodym osobnikiem. Świadczy o tym brak charakterystycznej koziej bródki (sztywnych pręcików) pod szczęką, która wyrasta starszym osobnikom. Jednak w drugiej części filmu smok wyraźnie jest starszy. Pojawia się "kozia bródka", kolor łusek staje się wyraźniejszy. (widać więcej odcieni pomarańczowego i żółtego, a całe ciało jest jaśniejsze) Smok również przebywał więcej czasu ze swoim panem, a jego akrobacje powietrzne są bardziej udane, niż z czasu pierwszej części filmu.
  • Gdy smok jest rozgniewany na swojego pana czasami bucha na niego dymem z nosa.
  • Razem ze swym jeźdźcem przepędzili Skrzydłoolbrzyma zagrażającego młodym pewnej samicy Koszmara Ponocnika.
  • Hakokieł był prawdopodobnie pierwszym Ponocnikiem ,który przeżył Smocze szkolenie.
  • Hakokieł jest drugim smokiem który dotknął węgorza w odcinku Koszmarny koszmar

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier
Postacie i smoki w grze School of Dragons
Dragon Trainers
(Smoczy Trenerzy)
Hiccup (Czkawka)AstridSnotlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Tuffnutt (Mieczyk)Ruffnutt (Szpadka)
Viking Leaders
(Liderzy wikingów)
Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoick Ważki)Heather (Heathera)PhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)Skulder
Dragons (Smoki) Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species
(Gatunki smoków)
Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunderdrum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca Śmierć)Skrill (Wandersmok)Scauldron (Wrzeniec)Rumblehorn {Gruchotnik}PrickleboggleFlightmare (Marazmor)Hobblegrunt (Koślawy Mruk)Smothering Smokebreath (Zaduśny Zdech)Typhoomerang (Tajfumerang)Raincutter (Kroplowij)Boneknapper (Gnatochrup)HotburpleStormcutterSnafflefang (Ostrykieł)Terrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)

Inne Wiki

Losowa wiki