Fandom

Hackatoo

1557stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze35 Udostępnij
Artykuł
Ostra klasa box.png Hackatoo
RoB-hackatoo.png
Informacje podstawowe
Klasa Ostra klasa
Typ ognia nieznany
Tresura tak
Wygląd
Barwa brązowo-pomarańczowa
Główne cechy 3 pary łap
toporopodobne rogi
kolce na ogonie
Statystyki

Hackatoo (brak polskiego tłumaczenia) - nowy gatunek smoka, pojawiający się w grze DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Należy do ostrej klasy. Jego siedziba znajduje się na Urwisku Dzikich Smoków.

Wygląd

Ciało smoka jest wąskie i wydłużone. Dokładna wielkość smoka nie jest znana, prawdopodobnie jest ona średnia. Skóra ma barwę brązową, pokrytą jaśniejszymi, pomarańczowymi paskami. Po wytresowaniu smoka do tytanicznego rozmiaru smok zmienia barwę na zielono-niebieską z domieszką purpurowego. 

Cechą wyróżniającą ten gatunek jest obecność aż trzech par kończyn (prócz skrzydeł), co upodabnia go do Ognioglisty. Nogi są dość długie, by smok mógł swobodnie i szybko poruszać się po lądzie. Jedna para skrzydeł, wyrastająca z grzbietu zwierzęcia, umożliwia mu latanie.

Wzdłuż grzbietu i bardzo długiego ogona, a także po jego bokach, ciągnie się rząd długich i ostrych szpikulców, odstających prostopadle od ciała.

Głowa smoka jest niewielka w stosunku do reszty ciała. Paszcza ma wydłużony, charakterystyczny kształt. W jej przedniej części znajdują się aż dwa duże, spłaszczone rogi - jeden w części nosowej, drugi na spodzie dolnej szczęki. Razem przypominają kształtem topór i mają takie samo zastosowanie, bowiem dzięki nim smok potrafi dosłownie rąbać drewno.

Siedlisko

Ze względu na swoją charakterystyczną umiejętność rąbania drewna, Hackatoo zamieszkuje środowisko lądowe, prawdopodobnie zalesione. Według gry Rise of Berk, jego głównym siedliskiem jest Urwisko Dzikich Smoków, lecz można spotkać go także na Wyspie Węgorzy.

Dieta

Smok ten, podobnie jak wiele innych gatunków, najprawdopodobniej żywi się głównie rybami oraz innymi rodzajami mięsa.

Moce i umiejętności

Rąbanie drzewna

Specyficzną umiejętnością tego smoka jest rąbanie drewna - umożliwiają to dwa ostre rogi znajdujące się na górze oraz spodzie paszczy, kształtem przypominające topór. Hackatoo uderza swoją głową prostopadle w drzewo i ścina je bez problemu, dopóki jego głowa po prostu nie utknie w pniu.

Ogień

To, czym zieje Hackatoo, zostało pokazane jedynie w DreamWorks Dragons: Rise of Berk. Jest to zwykły smoczy ogień, o pospolitej, czerwono-złotej, barwie. 

Słabości

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Hackatoo zostało pokazane w grze Rise of Berk. Ma kształt jaja kurzego i wielkość zbliżoną do jaj innych smoków. Skorupa jest twarda, pokryta wzorkiem przypominający smoczą skórę. Wzdłuż skorupy ciągną się cztery rzędy wypustek, przypominających płaskie, niegroźne kolce. Barwa jaja jest brązowa w jasnobrązowe pasy.

Pisklę

Młody Hackatoo o wiele bardziej przypomina Ognioglistę, niż dorosły osobnik. Od tego natomiast nie różni się za wiele. Wszystkie proporcje są dość dobrze zachowane (poza dużą głową). Kolce na grzbiecie nie są jeszcze w pełni rozwinięte, pisklęciu brak z kolei tych ciągnących się wzdłuż ogona.

Tytan

Tak jak w przypadku większości innych tytanów, ten posiada większy rozmiar oraz nieco powiększone kolce oraz pazury. Barwa smoka z brązowo-pomarańczowych zmienia się na mieszankę granatu, błękitu oraz różu, na skrzydłach również i żółci. Oczy natomiast przybierają jaskrawofioletowy odcień.

W grach

Rise of Berk

Hackatoo

290px-Hackatoo-RoB.png

Hackatoo Titan-RoB.png

Hackatoo (2).png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 22
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Wild Dragon Cliff
Czas poszukiwania jaja 3 godziny
Czas wyklucia 11 godzin
Cena RoB-runa.png 550
Opis z gry
This impulsive and reckless member of the Sharp Class is a master at collecting wood… so long as its axe-like snout doesn’t get stuck in the tree it’s cutting!
Tłumaczenie
Ten impulsywny i lekkomyślny członek klasy ostrej jest mistrzem w zbieraniu drewna... tak długo, dopóki jego przypominający topór pysk nie utknie w pniu podczas cięcia!

Ciekawostki

  • Swoją charakterystyczną umiejętnością ścinania drzew przypomina Drzewokosa, zaś ogólnym wyglądem - Królową Ognioglist.
  • Jest jednym z z trzech poznanych gatunków, które posiadają aż trzy pary kończyń (nie wliczając do tego skrzydeł).
  • Nazwa Hackatoo prawdopodobnie wzięła się z języka maoryskiego.
  • Hackatoo swym wyglądem przypomina patyczaka.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Ognista klasa.png Czerwona ŚmierćEgg BiterKoszmar PonocnikKoślawy MrukKrólowa OgnioglistKsiężniczka OgnioglistMoldruffleNocny KoszmarOgnioglistaPaszczogonSrebrny UpiórStraszliwiec StraszliwyTajfumerang
Tajemnicza klasa.png BawoleńForeverwingGnatochrupJaskiniowy RabuśMarazmorSidlarzSlithersongSweet DeathSword StealerŚmiercipieśńWilkoskrzydłyZaduśny ZdechZbrojoskrzydłyZębiróg ZamkogłowyZmiennoskrzydły
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki