Fandom

Gustaw Larsen

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze61 Udostępnij

Artykuł
Humans ico.png Gustaw Larsen
GLRttE.png
Podstawowe informacje
Imię Gustaw Larsen
Płeć Mężczyzna
Smok Kiełohak
Przyjaciele Sączysmark
Klan Wandale
Status Żyje
Lokalizacja Wyspa Berk
Wygląd
Oczy oliwkowe
Włosy czarne
Rodzina
Ojciec Pan Larsen
Matka Pani Larsen
Rodzeństwo Hildegarda
Pozostałe informacje
Głos ANG Lucas Grabeel
Dubbing PL Beniamin Lewandowski
Franciszek Dziduch
Marek Moryc
Debiut Dziwnobarwny klejnot

Ej nie lej go tą wodą bo się nam nasz mini Sączysmark skurczy... jeszcze.

Szpadka o Gustawie

Gustaw Larsen (ang. Gustav Larsen) — jeden z bohaterów występujących w serialu Jeźdźcy smoków. To młody chłopak należący do plemienia Wandali.

Wygląd

Jest to drobnej budowy chłopiec liczący sobie około 13 lat (w pierwszym i drugim sezonie), a później około 16 lat (w trzecim sezonie). Ma czarne włosy, duże, zielone oczy, a na głowie nosi taki sam hełm jak Sączysmark.

Charakter

Gustaw jest prawdopodobnie spokrewniony z Sączysmarkiem. Bardzo go wielbi i chce w przyszłości stać się taki jak on. W wielu sprawach bezwzględnie się go słucha, jednak Jorgenson często go wykorzystuje. Chłopiec podziwia jego zdolność do trenowania smoków i bardzo często go naśladuje.

Chociaż młody duchem, Gustaw jest lojalny i wierny swojej matce, mimo że ta wymieniła go raz na "Kamień Wielkiego Szczęścia" (czyli jajo Zmiennoskrzydłego).

Gustaw chce zostać smoczym treserem i często zakrada się do Smoczej Akademii, aby trenować. Za wszelką cenę pragnie udowodnić jeźdźcom swoją wartość, jednak za każdym razem kończy się to niepowodzeniem. W akcie zemsty za nie przyłączenie go do grupy jest w stanie ich nawet zdradzić na rzecz Dagura, jednak w ostatecznym starciu pozostaje wierny swojemu klanowi oraz smoczym jeźdźcom.

Mimo że początek znajomości Gustawa z jego smokiem, Kiełohakiem, nie był zbyt ciekawy, obecnie zarówno smok jak i jego pan wykazują ścisłą więź ze sobą.

Historia

Jeźdźcy smoków

Gustaw pojawia się po raz pierwszy w odcinku Dziwnobarwny klejnot, kiedy Sączysmark licytuje się z grupą wikingów o swoje klejnoty. Wtedy to jego matka oddaje go Jorgensonowi w zamian za "Kamień Wielkiego Szczęścia". Po ataku Zmiennoskrzydłych chłopak wraca do swojej matki.

Obrońcy Berk

W odcinku Zemsta Gustaw pojawia się ponownie, kiedy Mieczyk i Szpadka otwierają schron dla wikingów przed atakiem smoka o nazwie Marazmor. Gustaw zostaje wpuszczony do schronu ku zazdrości Sączysmarka, z którym jeźdźcy przez długi czas - aż do przeminięcia niebezpieczeństwa - droczą się.

W odcinku Pięć drogowskazów przez prawie cały czas akcja kręci się wokół niego. Gustaw na początku jest trenowany przez Sączysmarka do przejęcia Hakokła. Kiedy Czkawka się sprzeciwia przyjęciu Gustawa do Akademii, ten postanawia sam wytresować smoka. Wykorzystując wiadomości z początkowych lekcji z Hakokłem i Sączysmarkiem, oswaja Koszmara Ponocnika i nazywa go Kiełohak. Kiedy razem przybywają do Akademii. Jeźdźcy, aby dopiec Sączysmarkowi, wystawiają go na szereg prób i przesadnie go chwalą. Gdy jednak pomimo to nie zostaje treserem smoków, postanawia odkryć, co planuje Dagur i tym sposobem zmusić Czkawkę do przyjęcia go do Akademii. Niestety, Gustaw z Kiełohakiem zostają złapani przez Berserków. Kiedy Czkawka pomaga mu się uwolnić, sam pada ofiarą pułapki. Spanikowany chłopiec chce uciec, ale zostaje zatrzymany przez Sączysmarka i razem ratują Czkawkę. Później, już na arenie Czkawka mianuje Gustawa "pierwszym najmłodszym uczniem i rezerwowym pomocniczym zastępcą jeźdźca, w trakcie przyuczania, czwartej klasy". Jednocześnie Gustaw musi wypuścić swojego smoka. Jednak kiedy obecni przy tym Czkawka i Sączysmark odlatują, okazuje się, że Kiełohak jest szkolony potajemnie przez Gustawa.

Gustaw pojawia się także w odcinku Wielki lód. Pomaga on Sączysmarkowi, który został porażony jadem Szybkiego Szpica. Kieruje jego rękami i nogami tak, aby Sączysmark mógł pomagać przyjaciołom w pozbyciu się Szybkich Szpicy z wyspy.

Gustaw występuje też w kilku odcinkach w tle, gdzie nie odgrywa znaczącej roli, np. w odcinku Wyrzutki (część 2).

Na końcu świata

Gustaw powraca w szóstym odcinku trzeciego sezonu. Chłopak czuje się już gotowy, aby przyłączyć się do grupy smoczych jeźdźców i stać się jednym z nich. Odwiedza więc ich siedzibę na Końcu Świata, chcąc udowodnić swoją wartość, i od razu daje się jeźdźcom we znaki. Kiełohak także jest uczestnikiem licznych gaf swojego jeźdźca, na przykład podpalając ogony Szczerbatka w chatce Czkawki. Gustaw jest niezwykle zainteresowany Smoczym Okiem, jednak spogląda w środek uruchomionego przedmiotu i później przez długi czas ma zwidy. Czuje zauroczenie Astrid i w jego oczach surowa, gardząca nim wojowniczka staje się piękną uwodzicielką. 

Jeźdźcy postanawiają przeprowadzić Gustawowi szkolenie, m.in. Śledzik uczy go medytacji, zaś Astrid walki i orientacji w terenie. Chłopak jednak nie wydaje się być dostatecznie dojrzały, aby stać się jednym z jeźdźców smoków. Czkawka otwarcie mu to mówi, czym wprawia Gustawa we wściekłość. Chłopak obraża się na jeźdźców.

Wkrótce Gustaw i jego smok zostają porwani przez Dagura. Czkawka wyrusza im na pomoc, jednak w zamian za parę przyjaciół Dagur żąda oddania Smoczego Oka. Po przekazaniu przedmiotu w ręce Dagura, Gustaw, mogąc uciec Berserkom, postanawia zostać, czym zdradza jeźdźców. W rzeczywistości jest to jednak podstęp, o czym świadczą słowa Gustawa dotyczące skarbu wypowiedziane do Czkawki. Wabi Dagura samotnie do niebezpiecznych jaskiń i wykorzystuje światło ze Smoczego Oka, aby oślepić go, mimo to bez pomocy Czkawki nie udałoby mu się ujść z życiem. Po wspólnym powrocie na Koniec Świata, chłopak zyskuje szacunek Jeźdźców, jednak sam decyduje się wrócić na Berk, tłumacząc, że od trzech dni był poza domem i jego mama na pewno jest już na niego wściekła.

Powraca ponownie w odcinku Drużyna Astrid, gdzie zostaje członkiem drużyny trenowanej przez Astrid do obrony Berk (gdzie jest jedynym dzieckiem), a pod koniec odcinka - przywódcą owej drużyny, nazwanej Drużyną A (od imienia Astrid).

Relacje

Kiełohak

Kiełohak i Gustaw.JPG

Pierwsze spotkanie Gustawa i Kiełohaka

Gustaw po raz pierwszy spotyka Kiełohaka kiedy to smok poluje na dzika w celu zdobycia pożywienia. Kiedy Gustaw próbuje zwrócić jego uwagę Kiełohak atakuje go, jednak po chwili Gustawowi udaje się dosiąść smoka. Kiedy Czkawka dowiaduje się o zwierzęciu każe wypuścić je na wolność, co zasmuca nie tylko Gustawa, ale i smoka. Chłopak jednak nie respektuje poleceń Czkawki i potajemnie tresuje smoka. Mimo że ten go gryzie okazuje tym swoją przyjaźń.

Sączysmark

Gustaw Sączysmarka traktuje jak swojego przywódcę i mentora.

Astrid

Ich relacja ujawnia się w trzecim sezonie. Widać że dziewczyna nie jest nim zainteresowana i nie chce go "niańczyć" lecz w oczach Gustawa za sprawą Smoczego Oka groźna wojowniczka staję się piękną uwodzicielką. Jest nią zauroczony.

Czkawka

Czkawkę traktuje bardzo różnie. Z jednej strony bardzo go szanuje i podziwia, ale z drugiej jest w stanie mu dokuczyć, jeśli robi to Sączysmark. W 3 sezonie ich relacje są trochę lepsze. Nadal prosi go o przyłączenie do drużyny, ale rezygnuje, kiedy zostaje liderem Drużyny A.

Ciekawostki

  • Gustaw przed wytresowaniem Kiełohaka ujeżdżał owcę z miotaczem ognia prawdopodobnie podkradzionym Pyskaczowi.
  • Sączysmark kupił go za jajo Zmiennoskrzydłego.
  • Jest zauroczony Astrid.

Błędy

  • W krótkometrażówce Świt jeźdźców jest niewiele starszy od siebie z serialu (pierwszych dwóch sezonów) natomiast w 3 sezonie jest już nastolatkiem, mimo że krótkometrażówka a trzeci sezon, dzieją się mniej więcej w tym samym przedziale czasu.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki