Fandom

Gruff

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze40 Udostępnij

Artykuł
Dragon icon.png Gruff
Gruff.jpg
Valka oraz Gruff
Podstawowe informacje
Imię Gruff
Gatunek Koślawy Mruk
Płeć Samiec
Treser Valka
Status Żyje
Lokalizacja Smocze Sanktuarium
Pozostałe informacje
Debiut Jak wytresować smoka 2

Gruff (brak polskiego tłumaczenia) - jest jednym ze smoków ocalonych przez Valkę z gatunku Koślawy Mruk. Po raz pierwszy pojawia się w filmie Jak wytresować smoka 2. Mieszkał wraz z tysiącami innych smoków w Smoczym Sanktuarium, by później przenieść się na Berk.

Wygląd

Smok ten jest średniej wielkości, niewiele wyższy od człowieka. Ma długi ogon oraz szyję. Charakterystyczny jest dla niego błoniasty kołnierz z tyłu głowy, kształtem przypominający wachlarz. Służy on przechwytywaniu nawet najcichszych dźwięków, dzięki czemu smok odbiera bodźce z zewnątrz, nawet mimo swojej ślepoty. Barwa skóry może się zmieniać. Co ciekawe, każda część ciała może przybrać inny kolor. Prawdopodobnie jednak smok nie potrafi całkowicie dopasować swojej barwy do otoczenia, jak np. Zmiennoskrzydły, by stać się niewidzialnym. Niewidzące oczy smoka są błękitne i pozbawione źrenic. Na dolnej szczęce posiada rząd długich, cienkich i ostrych zębów. Posiada także niewielki róg.

Charakter

Pomimo swojego kalectwa, smok wciąż jest wesoły i energiczny. Mimo swojej ślepoty, jest czujny i spostrzegawczy, dzięki wachlarzowi wyrastającemu z tyłu głowy, który odbiera bodźce z zewnątrz. Jest ufny wobec ludzi, zarówno znanych, jak i nowych, a także wobec smoków.

Zdolności

  • Kameleon: gatunek ten należy do rodzaju kameleonów. Gruff potrafi więc zmieniać barwę swojej skóry w zależności od otoczenia oraz nastroju. Dwie poznane kolorystyki tego osobnika to zielony oraz fioletowy.
  • Zmysły: dzięki wachlarzowi wyrastającemu z tyłu głowy, Gruff doskonale odbiera wszelkie bodźce dźwiękowe z otoczenia, nawet pomimo swojej ślepoty. 

Historia

Jak wytresować smoka 2

Smok ten został schwytany przez łowców smoków wysłanych przez Drago Krwawdonia. Przez przypadek, jedna z pułapek zraniła go w oczy i oślepiła, a oczy smoka stały się puste, zamglone. Smok został ocalony przez Valkę i zamieszkał w Smoczym Sanktuarium.

Po raz pierwszy Czkawka spotyka go, gdy Valka opowiada o okaleczonych smokach i jako przykłady wskazuje właśnie Gruffa, a także Lumpa oraz Thump.  

Gdy Smocze Sanktuarium zostaje zaatakowane przez Drago Krwawdonia i jego Oszołomostracha, wszystkie smoki, w tym także Gruff, uciekają z Sanktuarium, by go bronić. Gdy alfa zostaje pokonany, a przeciwnik przejmuję kontrolę nad smokami, opanowuje także Gruffa, który, posłuszny nowemu alfie, walczy u jego boku i leci na Berk

Smok odzyskuje nad sobą panowanie, gdy Szczerbatek pokonuje Oszołomostracha i sam zostaje nowym alfą. Wraz z innymi smokami na stałe osiada na wyspie Berk.

Relacje

Valka

Ponieważ kobieta uratowała mu życie, Gruff jest jej dozgonnie wdzięczny. Darzy ją głębokim szacunkiem oraz zaufaniem, a oboje są dla siebie bliskimi przyjaciółmi. Dzięki oswojeniu z człowiekiem Gruff jest także ufny i ciekawski wobec nowych ludzi i smoków.

Alfa

Podobnie jak wszystkie smoki w Smoczym Sanktuarium, Gruff znajduje się pod opieką i rozkazami wielkiego Oszołomostracha. Chociaż nie zostało to pokazane w filmie, smok z pewnością kłania się alfie i wysłuchuje jego rozkazów.

W grach

Rise of Berk

Gruff

Gruff-NQ.png

Gruff-NQ.png

Gruff egg.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ unikatowy legendarny
Poziom Szczerbatka dowolny
Dostępność specjalna okazja
Główne siedlisko zależy od promocji
Czas poszukiwania jaja zależy od promocji
Czas wyklucia 12 godzin
Cena RoB-runa.png 1 200
Opis z gry
Rescued by Valka, this poor Hobblegrunt was blinded by a trapper's tree snare, but this intelligent creature can still be trained to find its way around Berk!
Tłumaczenie
Uratowany przez Valkę, ten biedny Koślawy Mruk został oślepiony przez nadrzewne sidła, ale ta inteligentna istota nadal może zostać wytresowana i odnaleźć się na Berk!

Ciekawostki

  • Smok potrafi zmieniać kolory skóry.
  • Został oślepiony przez jedną z pułapek Drago Krwawdonia.
  • Chociaż w grze Rise of Berk nie widać oczu smoka, możliwe, że tak jak w przypadku Thump i Lumpa, jego kalectwo nie zostało uwzględnione i jego oczy nie są pozbawione źrenic.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki