Fandom

Gruchotnik

1525stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze96 Share

Artykuł
Klasa tropicieli box.png Gruchotnik
Rumblehorn png.png
Informacje podstawowe
Klasa klasa tropicieli
Typ ognia ogniste, eksplodujące pociski
Tresura tak
Sposób tresury położyć dłoń między nozdrza smoka,
zdobycie zaufania
Wygląd
Barwa zielono - czerwona
Główne cechy rogi,
masywne ciało,
silne skrzydła
Rozpiętość skrzydeł 9 metrów
Długość ciała 3 metry
Waga 5 ton
Dragons silo SKULLCRUSHER STOICK.png
Ryk
Skullcrusher.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 11
Stats icon speed.png Szybkość 7
Stats icon armor.png Obrona 18
Stats icon fire.png Moc ognia 11
Stats icon shot.png Liczba splunięć 4
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 5
Stats icon stealth.png Spryt 6

Gruchotnik (ang. Rumblehorn) — rzadki gatunek smoka, po raz pierwszy pojawiający się w filmie Jak wytresować smoka 2. Należy do klasy tropicieli i słynie z doskonałego węchu, a także potężnego pancerza. Znanym przedstawicielem jest Czaszkochrup.

Wygląd

Anatomicznie Gruchotnik przypomina skrzyżowanie żuka z nosorożcem. Charakteryzuje go bardzo mocny, twardy pancerz, składający się z licznych, zachodzących na siebie płyt. Barwa skóry może być różna, znane osobniki były zielono-czerwone bądź granatowo-czerwone (czerwony kolor ma zazwyczaj głowa). 

Głowa jest bardzo mała w stosunku do reszty ciała, zaś sam pysk, dzięki dwóm rogom na górze i na spodzie, przypomina kształtem topór bojowy. Smok ma relatywnie małe oczy. 

Jego ciało jest bardzo masywne, a krótkie i niezbyt masywne łapy wyglądają zaskakująco nieproporcjonalnie. Niewielkie w stosunku do reszty ciała, ale silne, kończyny umożliwiają atak szarżą. Smok ma stosunkowo duże skrzydła i podłużny tułów zakończony ogonem w kształcie maczugi.

Zachowanie

Gruchotniki są niezwykle uparcie zdeterminowanymi smokami i za wszelką cenę próbują odnaleźć rzecz, której znalazły trop. Sądząc po wyglądzie są bardzo niebezpieczne, a jednocześnie doskonale radzą sobie w boju.

Smok ten sprawnie lata, jednak pewniej czuje się na ziemi. Szybko i sprawnie kłusuje na swoich czterech mocnych łapach, co upodabnia go do nosorożca. Preferuje tereny leśne, gdzie sprawnie kamufluje się w zaroślach.

Walcząc, Gruchotnik stosuje podobną taktykę zarówno na ziemi jak w powietrzu - preferuje rozpędzenie się i taranowanie przeciwnika, co skutkuje zmiażdżeniem go masą smoka.

Gruchotnik jest niezwykle pomocnym i troskliwym gatunkiem. W obliczu zagrożenia najpierw podejmuje wszelkie wysiłki, by ostrzec inne smoki i ludzi przed nim, a także uciec.

Tresura

Gruchotnika można wytresować. Trzeba zdobyć jego zaufanie, najlepiej ułatwiając mu osiągnięcie celu, do którego dążył ze swoim wielkim uporem. Czynnikiem, który może znacznie ułatwić tresurę, jest przejawianie cech, które okazuje smok.

Moce i umiejętności

Węch

Gruchotnik posiada niezwykły zmysł powonienia i potrafi wywęszyć każdego, nawet osobę znajdującą się kilka mil dalej. Był w stanie znaleźć Czkawkę, ukrywającego się w Smoczym Sanktuarium, dzięki zapachowi ze zgubionego hełmu chłopaka.

Ogień

Skullcrusher fire.png

Ogień Gruchotnika

Smok potrafi strzelać na dalekie odległości ognistymi pociskami, które eksplodują przy uderzeniu. Ogień ten jest tak potężny, że wystrzelony jest w stanie lecieć przed siebie na odległość kilku mil, zanim się wypali.

Smok wykształcił przydatny trik, który zaobserwował kiedyś Eret  - smok strzela przed siebie kulą ognia, w którą sam wlatuje. Manewr ten pozwala tymczasowo usunąć zapach smoka z powierzchni jego ciała, dzięki czemu nie są w stanie go wyczuć żadne inne smoki, wliczając w to innych przedstawicieli klasy tropicieli. Pozwala to Gruchotnikowi zakraść się niezauważonym do przeciwnika albo mu uciec.

Siła

Smok potrafi z rozpędu taranować budynki lub statki, co sugeruje że ma bardzo mocną czaszkę i kręgosłup, szczególnie czubek głowy w kształcie topora powinien być bardzo twardy.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo smoka pojawia się tylko w grach. Ma owalny kształt i gładką skorupę o jednolitej barwie, zależnej od barwy smoka. Naznaczona jest niewielkimi dziurkami. Przez całą długość jaja przebiega szczelina przywodząca na myśl przerwę w pancerzu dorosłego smoka.

Pisklę

Pisklę pojawia się tylko w grach. Jest małe i krępe, ma stosunkowo dużą głowę, oczy oraz grube, choć krótkie nogi. Skrzydła sa bardzo krótkie.

Tytan

Tytaniczna forma smoka pojawia się tylko w grach. Smok zmienia barwę na jaskrawą, a kolce ulegają znacznemu wydłużeniu.

Siedlisko

Jedyny poznany przedstawiciel gatunku, Czaszkochrup, jako dziki smok mieszkał na wyspie zwaną Końcem Świata. Gdy został wytresowany, przeniósł się na wyspę Berk.

Słabości

  • Jedną z poznanych słabości smoka są smocze jagody - sok tego owocu jest jedyną substancją, którego zapachu Gruchotnik nie jest w stanie wyczuć. Stąd jeśli nie chce się zostać zauważonym przez smoka, dobrze jest natrzeć się sokiem ze smoczych jagód.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Co by tu schrupać, dziki Gruchotnik nawiedza Koniec Świata. Jeźdźcy sądzą, że jest on niebezpieczny i chce ich zabić, jednak okazuje się, że smok pragnie ostrzec ich przed zbliżającym się do wyspy tsunami. W ujarzmieniu smoka pomaga Stoick Ważki, który tresuje smoka i nadaje mu imię Czaszkochrup.

Jak wytresować smoka 2

Gruchotnik o imieniu Czaszkochrup jest smokiem należącym do Stoicka Ważkiego. Po śmierci mężczyzny smok zostaje przekazany w ręce Ereta.

Znani przedstawiciele

W grach

Rise of Berk

Rumblehorn

RumbelRoB.png

Rumblehorn Titan.png

RumbeljajoRoB.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ rzadki
Poziom Szczerbatka 42
Dostępność zawsze
Główne siedlisko The Woods that Howled
Czas poszukiwania jaja 12 godzin
Czas wyklucia 1 dzień 12 godzin
Cena RoB-runa.png 1 400
Opis z gry
A Rumblehorn’s nose knows! From the Tracker Class, it can follow the faintest scent anywhere. There is nowhere to hide from this Dragon!
Tłumaczenie
Nos Gruchotnika wie! Należący do klasy tropicieli, może podążać wszędzie, nawet za najsłabszym zapachem. Nigdzie nie da się schować przed tym smokiem!

School of Dragons

Rumblehorn

AdlutRH.gif

BabyRumblehorn.gif

Jajka (10).png

WarRH.gif

Sod-gra.png
Cena 750
Czas wyklucia 12h
Szybkość 5
Zwrotność 7
Góra-dół 7
Przyspieszenie 6
Siła ognia 5.6
Liczba splunięć 4

W internetowej grze School of Dragons Gruchotnik jest jednym z gatunków dostępnych do kupienia, wyklucia i wytresowania. Jego jajo kosztuje 750 gemsów i wykluwa się 12 godzin. Smok po odnowieniu posiada własną animację.

Ciekawostki

  • Smok ten jest bardzo podobny do triceratopsa, dinozaura żyjącego w okresie późnej kredy.
  • Smok ten ma bardzo czuły węch.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki

Inne Wiki

Losowa wiki