Fandom

Gruby

1534strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Gruby
Humans ico.png Gruby
Gruby.png
Podstawowe informacje
Imię Gruby
Płeć mężczyzna
Smok Whip i Lash
Przyjaciele Wiadro, Stoick, Pyskacz, Czkawka, Sączyślin
Klan Wandale
Status żyje
Lokalizacja Wyspa Berk
Wygląd
Oczy niebieskie
Włosy rude
Pozostałe informacje
Głos ANG Tim Conway
Dubbing PL Sławomir Pacek
Debiut Jak się zakłada Smoczą Akademię

Gruby (ang. Mulch) — wiking, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków. Jest rybakiem i najlepszym przyjacielem Wiadra. Jest również jednym z wikingów odpowiadających za żywność w wiosce.

Wygląd

Gruby, jak sama nazwa wskazuje, to niski i otyły wiking. Ma bujne, rude włosy i brodę tego samego koloru. Nosi zieloną koszulę i spodnie w paski. Jego prawą rękę zastępuje hak, a lewą nogę, drewniany kij. Nosi hełm z czterema rogami - dwoma małymi i dwoma dużymi.

Charakter

Gruby jest dość zrównoważonym wikingiem. Ma dobre serce i często pomaga niezbyt inteligentnemu przyjacielowi - Wiadru. Jest od niego o wiele mądrzejszy i rozsądniejszy.

W odcinku Kiedy uderza piorun okazuje się, że Gruby, podobnie jak Wiadro i Pyskacz, jest bardzo oddany swojemu wodzowi. Tylko oni stanęli po stronie Stoicka, by bronić Szczerbatka.

Zdolności

  • Łowienie: Gruby jako jeden z nielicznych znanych wikingów jest rybakiem. Łowi ryby dla ludzi z wioski.
  • Walka: pomimo swojego niegroźnego wyglądu, wiking potrafi bardzo dobrze walczyć.
  • Mądrość: pomimo zdolności walki, Gruby ma łagodne usposobienie i problemy rozwiązuje dyplomatycznie.

Historia

Gruby i Wiadro.png

Gruby i Wiadro

Jeźdźcy smoków

Gruby zadebiutował w odcinku Jak się zakłada Smoczą Akademię. Razem z Wiadrem skończył właśnie zbieranie ryb na zimę, ale smoki zjadły owe zapasy. Później Sączysmark i Hakokieł pomogli im złapać nowe pożywienie.

W odcinku Wiking do wynajęcia kupił od Wiadra owce, ale nie zapłacił za nie. Pyskacz, wyręczając Stoicka z negocjacji między nimi, dał im broń, przez co mężczyźni zaczęli ze sobą walczyć.

W odcinku Folwark zwierzęcy próbuje on nauczyć Wiadra, które zwierzęta dają mleko, które jaja, itp. Odkrywa także, że zwierzęta hodowlane boją się smoków na tyle, że niczego nie produkują.

W odcinku Albrecht i Łupieżcy zostaje pojmany przez Łupieżców, razem z Wiadrem i innymi mieszkańcami Berk. Ostatecznie zostają odbici, gdy Albrecht zostaje pokonany.

Gruby i Wiadro pojawiają się ponownie w odcinku Jak sobie wybrać smoka. Łowią ryby na statku, gdy nagle atakuje ich Gromogrzmot (później wytresowany przez Stoicka). Jednak dzięki interwencji wodza, Czkawki i Szczerbatka nic im się nie staje, a smok zostaje schwytany.

W odcinku Festiwal Roztopów Gruby jest komentatorem i spikerem tytułowego wydarzenia, podczas gdy Wiadro odpowiedzialny jest za przyznawanie punktów uczestnikom zawodów. Gruby daje też sygnał do rozpoczęcia rywalizacji, uderzając swoim hakiem w wiadro Wiadra.

Gruby Ponocnik.png

Gruby wścieka się na Koszmara Ponocnika

W odcinku Kiedy uderza piorun, Stoick, Pyskacz, Gruby i Wiadro bronią zaciekle Szczerbatka przed zwolennikami Pleśniaka.

W odcinku Wandersmok (część 1) Czkawka, Astrid i Sączysmark poszukują Grubego i Wiadra, gdyż od dwóch dni nie wrócili na Berk. Znajdują ich zaatakowanych przez Berserków. Po ratowaniu mężczyzn, Gruby mówi nastolatkom, że przybyli oni po coś, co zostało uwięzione w lodzie.

W Kto mgłą wojuje... Pyskacz informuje Stoicka, że Gruby i Wiadro toczą walkę na ryby. Wódz idzie zająć się walką przyjaciół.

Gruby pojawia się także w wielu innych odcinkach, gdzie nie odgrywa znaczącej roli. Pojawia się zazwyczaj w tle, np. w odcinkach Krótka historia pewnego portretu, Co kryją smoki, Dziwnobarwny klejnot czy Jesteśmy rodziną (część 1).

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcink Smocze Oko pana tuczy (część 1) Wiadro i Gruby stają się celem jednego z żartów bliźniaków.

W odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 1) to Wiadro i Gruby w czasie połowu zauważają zamaskowanego smoczego jeźdźca atakującego statek.

W odcinku Drużyna Astrid Wiadro i Gruby tresują Zębiroga o imieniu Whip i Lash.

School of Dragons

Gruby pojawia się również w grze School of Dragons. Stoi nad jeziorem w szkole i rozdaje różne misje, między innymi, by zebrać kurze jaja. Podczas misji można go spotkać w Wilderness.

Ciekawostki

  • Gruby przypomina R2-D2 z Gwiezdnych Wojen i Pintela z Piratów z Karaibów - jest niski, ale silny, oraz ma niemądrego i wysokiego towarzysza.
  • Razem z Pyskaczem i Wiadrem jest najbardziej lojalnym wikingiem wobec Stoicka.
  • Jego imię, podobnie jak Wiadra, wzięło się od cechy jego wyglądu - otyłości.
  • Gruby i Wiadro są najlepszymi przyjaciółmi lecz mimo to często się kłócą.
  • Przyjaciele swoje kłótnie rozwiązuję maczugami, kiedy Zaduśne Zdechy porwały całą broń z Berk mężczyźni spór rozwiązywali rybami.

Zobacz też

Humans icon HICCUP.png
Dragon icon TOOTHLESS.png
Humans icon DRAGO.png
Humans icon GOTHI.png
Humans icon HEATHER.png
Scifim 2.png
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier

Inne Wiki

Losowa wiki