FANDOM

Gruby
Gruby (ang. Mulch) — wiking, pojawiający się w serialu Jeźdźcy smoków. Jest rybakiem i najlepszym przyjacielem Wiadra. Jest również jednym z wikingów odpowiadających za żywność w wiosce.

Wygląd

Gruby, jak sama nazwa wskazuje, to niski i otyły wiking. Ma bujne, rude włosy i brodę tego samego koloru. Nosi zieloną koszulę i spodnie w paski. Jego prawą rękę zastępuje hak, a lewą nogę, drewniany kij. Nosi hełm z czterema rogami - dwoma małymi i dwoma dużymi.

Charakter

Gruby jest dość zrównoważonym wikingiem. Ma dobre serce i często pomaga niezbyt inteligentnemu przyjacielowi - Wiadru. Jest od niego o wiele mądrzejszy i rozsądniejszy.

W odcinku Kiedy uderza piorun okazuje się, że Gruby, podobnie jak Wiadro i Pyskacz, jest bardzo oddany swojemu wodzowi. Tylko oni stanęli po stronie Stoicka, by bronić Szczerbatka.

Zdolności

  • Łowienie: Gruby jako jeden z nielicznych znanych wikingów jest rybakiem. Łowi ryby dla ludzi z wioski.
  • Walka: pomimo swojego niegroźnego wyglądu, wiking potrafi bardzo dobrze walczyć.
  • Mądrość: pomimo zdolności walki, Gruby ma łagodne usposobienie i problemy rozwiązuje dyplomatycznie.

Historia

Gruby i Wiadro

Gruby i Wiadro

Jeźdźcy smoków

Gruby zadebiutował w odcinku Jak się zakłada Smoczą Akademię. Razem z Wiadrem skończył właśnie zbieranie ryb na zimę, ale smoki zjadły owe zapasy. Później Sączysmark i Hakokieł pomogli im złapać nowe pożywienie.

W odcinku Wiking do wynajęcia kupił od Wiadra owce, ale nie zapłacił za nie. Pyskacz, wyręczając Stoicka z negocjacji między nimi, dał im broń, przez co mężczyźni zaczęli ze sobą walczyć.

W odcinku Folwark zwierzęcy próbuje on nauczyć Wiadra, które zwierzęta dają mleko, które jaja, itp. Odkrywa także, że zwierzęta hodowlane boją się smoków na tyle, że niczego nie produkują.

W odcinku Albrecht i Łupieżcy zostaje pojmany przez Łupieżców, razem z Wiadrem i innymi mieszkańcami Berk. Ostatecznie zostają odbici, gdy Albrecht zostaje pokonany.

Gruby i Wiadro pojawiają się ponownie w odcinku Jak sobie wybrać smoka. Łowią ryby na statku, gdy nagle atakuje ich Gromogrzmot (później wytresowany przez Stoicka). Jednak dzięki interwencji wodza, Czkawki i Szczerbatka nic im się nie staje, a smok zostaje schwytany.

W odcinku Festiwal Roztopów Gruby jest komentatorem i spikerem tytułowego wydarzenia, podczas gdy Wiadro odpowiedzialny jest za przyznawanie punktów uczestnikom zawodów. Gruby daje też sygnał do rozpoczęcia rywalizacji, uderzając swoim hakiem w wiadro Wiadra.

Gruby Ponocnik

Gruby wścieka się na Koszmara Ponocnika

W odcinku Kiedy uderza piorun, Stoick, Pyskacz, Gruby i Wiadro bronią zaciekle Szczerbatka przed zwolennikami Pleśniaka.

W odcinku Wandersmok (część 1) Czkawka, Astrid i Sączysmark poszukują Grubego i Wiadra, gdyż od dwóch dni nie wrócili na Berk. Znajdują ich zaatakowanych przez Berserków. Po ratowaniu mężczyzn, Gruby mówi nastolatkom, że przybyli oni po coś, co zostało uwięzione w lodzie.

W Kto mgłą wojuje... Pyskacz informuje Stoicka, że Gruby i Wiadro toczą walkę na ryby. Wódz idzie zająć się walką przyjaciół.

Gruby pojawia się także w wielu innych odcinkach, gdzie nie odgrywa znaczącej roli. Pojawia się zazwyczaj w tle, np. w odcinkach Krótka historia pewnego portretu, Co kryją smoki, Dziwnobarwny klejnot czy Jesteśmy rodziną (część 1).

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcink Smocze Oko pana tuczy (część 1) Wiadro i Gruby stają się celem jednego z żartów bliźniaków.

W odcinku Kto pod kim dołki kopie (część 1) to Wiadro i Gruby w czasie połowu zauważają zamaskowanego smoczego jeźdźca atakującego statek.

W odcinku Drużyna Astrid Wiadro i Gruby tresują Zębiroga o imieniu Whip i Lash.

School of Dragons

Gruby pojawia się również w grze School of Dragons. Stoi nad jeziorem w szkole i rozdaje różne misje, między innymi, by zebrać kurze jaja. Podczas misji można go spotkać w Wilderness.

Ciekawostki

  • Gruby przypomina R2-D2 z Gwiezdnych Wojen i Pintela z Piratów z Karaibów - jest niski, ale silny, oraz ma niemądrego i wysokiego towarzysza.
  • Razem z Pyskaczem i Wiadrem jest najbardziej lojalnym wikingiem wobec Stoicka.
  • Jego imię, podobnie jak Wiadra, wzięło się od cechy jego wyglądu - otyłości.
  • Gruby i Wiadro są najlepszymi przyjaciółmi lecz mimo to często się kłócą.
  • Przyjaciele swoje kłótnie rozwiązuję maczugami, kiedy Zaduśne Zdechy porwały całą broń z Berk mężczyźni spór rozwiązywali rybami.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier