FANDOM

Artykuł

Groundsplitter (brak polskiego tłumaczenia) - smoczyca z gatunku Szeptozgon, matka Krzykozgona. To także pierwszy smok wytresowany przez Albrechta Perfidnego. Pojawia się w pierwszy raz w odcinku Jesteśmy rodziną (część 2).

Wygląd

Anatomią czy ogólnym rozmiarem nie różni się od innych przedstawicieli jej gatunku.

Smoczyca ta posiada jedne z najpospolitszych ubarwień Szeptozgonów, mieszankę brudnej zieleni i szarości. Jedynie podbrzusze jest, jak w przypadku niemal każdego smoka, kremowe, na końce kolców na całym ciele krwistoczerwone.

Charakter

Była więziona przez Albrechta razem z trzema innymi Szeptozgonami (jej dziećmi), a kiedy wyspa została zajęta przez Dagura, na rozkaz Albrechta w podziemiach opiekował się nimi Pleśniak. Smok ten wytresowany został podstępem przez Albrechta, który dzięki wiedzy zdobytej przez Pleśniaka od Czkawki.

Mimo wszystko, samica jest jednym z najłagodniejszych (o ile nie jedynym łagodnym) Szeptozgonem, jakie występują w całej serii.

Historia

Jeźdźcy smoków

Po raz pierwszy Grounsplitter zostaje pokazana pod koniec Jesteśmy rodziną (część 2), kiedy Albrecht tresuje ją, przykładając dłoń do jej pyska. 

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

Smoczyca pojawia się ponownie w odcinku Wyrzutki (część 2), kiedy razem z innymi Szeptozgonami została uwolniona przez Albrechta i walczyła z Berserkami. Gdy zobaczył ją Krzykozgon, od razu rozpoznał w niej swoją matkę. Kiedy odpowiadała mu rykiem, została złapana przez Dagura i Berserków. Po chwili została uwolniona przez Sączysmarka i Hakokła. Razem z pozostałymi dziećmi "podziękowała" Czkawce, a następnie poleciała przywitać się ze swoim dzieckiem, który podziękował Czkawce głośno rycząc na niego.

Na koniec cała piątka smoków poleciała w dal, nie wiadomo co się z nimi potem stało.

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

Groundsplitter zjawia się w tunelach pod wyspą Szeptozgonów w odcinku Noc łowców (część 2). Zatrzymuje tam swojego syna przed skrzywdzeniem Czkawki i Sączysmarka oraz przepędza go, po czym pozwala Czkawce i Smarkowi na zabranie starych łusek należących do Krzykozgona.

W grach

School of Dragons

Smok pojawia się w minigrze Flight Club. Ujeżdżając ją, można poruszać się podziemnymi tunelami pod wyspą Berk, jednak jego odblokowanie kosztuje 250 diamentów. Można też kupić membera (vip) co odblokuje wszystkie smoki w Flight Club'ie.

Rise of Berk

Ciekawostki

  • Jest matką Krzykozgona.
  • Jest najbardziej przyjazna ze wszystkich Szeptozgonów.
  • Jest to pierwszy smok wytresowany przez Albrechta, i z pewnością najgroźniejszy.
  • Jest to pierwszy wytresowany smok z tego gatunku.
  • To ona zniosła wszystkie jaja jakie zostały podłożone pod Berk.
  • W School of Dragons, dokładniej we Flight Club, możemy zakupić Groundsplitter jako smoka wierzchowego.

Zobacz też

Humans icon HICCUP
Dragon icon TOOTHLESS
Humans icon DRAGO
Humans icon GOTHI
Humans icon HEATHER
Scifim 2
Główni
bohaterowie
z filmów
Bohaterowie
z serialu
Bohaterowie
z gier