Fandom

Gronkielowe żelazo (odcinek)

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Share

Artykuł
Poprzedni odcinek
Żyj i pozwól latać
Gronkielowe żelazo (odcinek) Następny odcinek
Noc i wrzask
Gronkielowe żelazo
The Iron Gronckle
Lawa Sztukamięs.png
Premiera 20px-Flag_of_Poland.svg.png 10 lutego 2014
20px-Flag_of_the_United_States.svg.png 26 września 2013
Szczegóły
Sezon Obrońcy Berk
Numer odcinka 2
Ogólny nr odcinka 22

Gronkielowe żelazo (ang. The Iron Gronckle) — tytuł drugiego odcinka serialu Jeźdźcy smoków. Jego premiera odbyła się 26 września 2013 roku w USA i 10 lutego 2014 roku w Polsce na kanale Cartoon Network.

Opis

Śledzik nie może odnaleźć się w grupie jako jeździec najwolniejszego smoka. Przypadkowo odkrywa gronkielowe zdolności. Gdy smok z tego gatunku zje pewną mieszankę głazów, może wytwarzać lawę, z której wykuwa się broń doskonałą! Niestety, sprawa komplikuje się, gdy Sztukamięs zjada nieodpowiednie kamienie...

Streszczenie

Jeźdźcy smoków ścigają łódź Łupieżców, lecz ta znika im z oczu. Po nieudanym pościgu wszyscy lądują na klifie, tam Sączysmark zaczyna zrzucać winę na Śledzika, gdyż jego smok jest za wolny. Czkawka i Astrid bronią kolegi, jednak Śledzik bierze słowa jeźdźca do serca i rezygnuje z dalszych poszukiwań.

Razem z smokiem Śledzik udaje się w miejsce pełne przeróżnych skał i roślin (podobnych do malin). Sztukamięs zajmuje się jedzeniem skał, natomiast jeździec szuka zalet u swojego smoka. Na myśl przychodzi mu tylko zawisanie, przez co zaczyna jeść coraz więcej owoców. Na pocieszenie smoka, rzuca mu bryłkę skały. Z czasem przyjaciele zaczynają zjadać coraz więcej smakołyków.

Jeździec wraz z Sztukamięs wracają pieszo do wioski z ogromnymi bólami brzucha. Po pomoc dla smoka udaje się do Pyskacza, ten szybko orientuję się, że to z przejedzenia. W swoim warsztacie szuka pióra, którym łaskocze Gronkiela. W wyniku tego smok wypluwa lawę o dziwnej barwie.

Podczas gdy Śledzik czyścił smoka, do wioski wracają jeźdźcy. Młodzieniec od razu udaje się do nich, by dowiedzieć się, że poszukiwania nic nie dały. W tym czasie przychodzi do nich Pyskacz. Prezentuje jeźdźcom miecz wykuty z lawy wyplutej przez Sztukamięs. Jest on dużo lżejszy, a zarazem mocniejszy. Astrid twierdzi, że jest zbyt lekki i nie będzie dobry w walce. Pyskacz prosi Sączysmarka, aby wyjął swój miecz i uderza w niego mieczem z żelaza wyplutego przez Sztukamięs. Ku zdziwieniu wszystkich, miecz Sączysmarka się łamie. Wszystkim przypadł do gustu nowy stop i pragną mieć coś wykutego z niego. Pyskacz proponuje im stanąć w takim razie w kolejce, bo cała wioska dowiedziała się o tym. Śledzik, widząc, że jest potrzebny, staje się bardzo szczęśliwy i postanawia pracować z kowalem.

W kuźni młodzieniec pozyskiwał lawę Sztukamięs, a Pyskacz wyrabiał z niej przedmioty. Również był z nimi Czkawka, który  dzięki gronkielowej stali ulepszył swoją tarczę. Po jakimś czasie treser spytał Śledzika o to, z jakich kamieni powstała ta stal, ale kolega nie chciał wyjawić tajemnicy. Gdy Astrid przylatuje po Czkawkę, by ruszyć na dalsze poszukiwania Łupieżców, chłopak pyta się Śledzika czy chce z nimi polecieć. Ten wykręca się pomocą w kuźni. Po odlocie jeźdźców Pyskacz prosi młodzieńca o więcej materiału, jednak smok wypluwa tylko dwie metalowe kulki. Kowal, widząc to, razem z jeźdźcem udają się po kamienie. Śledzik zaprowadził Pyskacza w miejsce, gdzie Gronkiel najadł się kamieni. Kowal chce zabrać potrzebne kamienie, ale młodzieniec nie wie jakie. Pyskacz postanawia zabrać wszystkie kamienie.

W kuźni próbują odtworzyć gronkielowe żelazo, ale bezskutecznie. Gdy do tłumu przychodzą jeźdźcy i chcą zawołać Śledzika, ludzie zaczynają z nimi krzyczeć imię młodzieńca. Pyskacz daje do zrozumienia, że tłum coraz bardziej się złości i jak nic nie zrobi to będzie po nim. W wyniku presji wpada na pomysł, że to musi być mieszanka różnych skał, karmi nimi smoka i czeka na efekt. Nagle metalowa łopatka Pyskacza zostaje przyciągnięta do skóry smoka, kowal próbuje ją oderwać, ale bezskutecznie. Z czasem smok przyciąga pozostałe metalowe przedmioty. Przestraszona Sztukamięs ucieka z wioski. Czkawka i Sączysmark chcą pomóc Gronkielowi, jednak gdy Śledzik nakazuje smokowi się zatrzymać, widzi to Hakokieł i siada przed młodzieńcem. Gdy Gronkiel znajduje się nad przepaścią, Czkawka chce podejść i uspokoić smoka, lecz Śledzik radzi mu tego nie robić. Metalowa noga Czkawki zostaje przyciągnięta przez Sztukamięs. Po tym zajściu smok odlatuje z Czkawką. Śledzik dosiada Szczerbatka i lecą im na pomoc.

Czkawka zauważa na wodzie łódź Łupieżców. Kiedy Łupieżcy też ich dostrzegają, Bestial każe swoim ludziom atakować Nocną Furię. Czkawka, znając tymczasową zdolność Sztukamięs przelatuje z nim obok łodzi, wszystkie bronie łupieżców lecą za smokiem. Śledzik wpada na pomysł, jak pomóc Sztukamięs i podlatuje pod nią. Łaskocząc po brzuchu, zmuszą ją do wyplucia lawy. Smok pozbywa się nadbagażu akurat nad łodzią wrogów, dzięki czemu ją zatapia.

Następnego dnia Śledzik udaje się do kuźni, Pyskacz pyta się młodzieńca, czy dalej będą działać z gronkielowym żelazem, ale chłopak tłumaczy mu, że ma zbyt wiele obowiązków w akademii. Pyskacz zrozumiał chłopaka i za jego ostatni czyn oddał mu pierwszy wykuty miecz ze stali Sztukamięs. Natomiast smokowi podarował kolczyki. Nagle przylatują jeźdźcy, by zabrać Śledzika na kolejną misję.

Uff, koniec spoilera.

Najważniejsze wydarzenia

Postacie

Ludzie

Smoki

Scenariusz

Symbol.png Osobny artykuł: Gronkielowe żelazo (scenariusz)

Ciekawostki

Link do odcinka

Hiccup-toothless-how-to-train-your-dragon-2.png

Plikkreskoweczkifavikon.png — Zobacz odcinek na Kreskóweczki.pl: Link

Ikonkabajepl.jpg — Zobacz odcinek na Baje.pl: Link

Zobacz też

Odcinki serialu Jeźdźcy smoków

Inne Wiki

Losowa wiki