FANDOM

Artykuł
Groncicle (brak polskiego tłumaczenia) - gatunek smoka pojawiający się w grach DreamWorks Dragons: Rise of Berk i School of Dragons. Jest przedstawicielem kamiennej klasy

Wygląd

Sama nazwa tego gatunku nawiązuje do Gronkiela, z którym smok ten jest bardzo blisko spokrewniony. Barwą swojej skóry przypomina Marazmora

W przeciwieństwie do kuzyna z kamiennej klasy, smok ten nie ma segmentowanego ciała. Jego tułów jest masywny, a ogon dość długi. Na grzbiecie wyrastają twarde, trójkątne wypustki. Skrzydła są dość małe i możliwe, że zwierzę by latać musi poruszać nimi tak szybko jak Gronkiel. Pysk jest duży, pozbawiony zębów, zamiast nich jednak smok ma zębatą krawędź szczęki.

Łapy są dość krótkie, zakończone czterema palcami, umożliwiają one smokowi poruszanie się po lądzie.

Moce i umiejętności

Zamrażanie

Choć smok ten należy do kamiennej klasy, wykazuje również umiejętność zamrażania wszelakich przedmiotów znajdujących się w jego najbliższym otoczeniu. Groncicle posiada bardzo niską temperaturę ciała, tudzież np. kiedy pływa w wodzie, ta natychmiastowo zamarza.

Ogień

Groncicle, podobnie jak Shivertooth lub Woolly Howl zieje niezwykle zimnym, lodowym "ogniem" (prawdopodobnie azotowym), który ma bardzo niską temperaturę. Smok zwyczajnie zamraża swoje ofiary, względnie te mniejsze od niego.

Słabości

Symbol Osobny artykuł: Słabości smoków

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jajo Groncicle'a, w przeciwieństwie do większości smoczych jaj, ma okrągły kształt i przypomina kolczastą kostkę lodu. Skorupa jest półprzeźroczysta i pokryta twardymi, ostrymi, stożkowymi wypustkami, które zapewne mają za zadanie odstraszać potencjalne drapieżniki.

Pisklę

Młody smok nieco różni się od dorosłego gada, choć i tak jest niezwykle podobny. Cechuje je niezwykle małe łapy, równie niewielkie skrzydła oraz jeszcze w pełni nierozwinięte, soplopodobne kolce znajdujące się na brodzie. Oczy małego Groncicle są duże, inaczej jak ma się to w przypadku dorosłego.

Tytan

Na pierwszy rzut oka tytaniczny Groncicle wygląda jak zmieniona kolorystycznie wersja tytanicznego Gronkla. Podobnie jak on, jego skóra zdaje się być zrobiona z, w tym przypadku, niebieskiej lawy. Poza tym, na czubku głowy pojawiają się charakterystyczne dla tegoż smoka "skrzydła", podobne struktury występują na końcach skrzydeł.

Znane Groncicle

W grach

Rise of Berk

School of Dragons

Smok został dodany 24 kwietnia 2015 roku. Kosztuje 750 gemsów. Jajo tego smoka można również zdobyć za darmo wykonując misje na Icestorm Island w rozszerzeniu

Ciekawostki

  • W grze School of Dragons, podczas przyspieszenia, zwężają mu się źrenice.
  • Ze względu na nazwę, anatomię oraz przynależność do głazożernych smoków, jest niezwykle podobny do Gronkla. Być może gatunki te są ze sobą w jakiś sposób spokrewione.

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki