Fandom

Gromogrzmot

1533strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze266 Udostępnij

Artykuł
Wodna klasa box.png Gromogrzmot
Gromogrzmot png.png
Informacje podstawowe
Klasa wodna klasa
Typ ognia fala dźwiękowa
Tresura tak
Sposób tresury pomoc i zdobycie zaufania
Wygląd
Barwa niebieska
zielona
fioletowa
Główne cechy lejkowaty lub płaski kształt ciała;
trójkątne skrzydła;
białe plamki;
Rozpiętość skrzydeł 15 metrów
Długość ciała 21 metrów
Waga 410 kilogramów
Grzmot.png
Ryk
Thornado.ogg
Statystyki
Stats icon attack.png Atak 12
Stats icon speed.png Szybkość 14
Stats icon armor.png Obrona 10
Stats icon fire.png Moc ognia 16
Stats icon shot.png Liczba splunięć 6
Stats icon venom.png Trucizna 0
Stats icon jaw.png Zacisk szczęk 7
Stats icon stealth.png Spryt 8

Smok - samotnik zamieszkujący morskie jaskinie i podwodne rowy. Niepokojony wytwarza potężną falę dźwiękową zdolną zatopić statek lub zabić dorosłego mężczyznę.

Smoczy Podręcznik

Gromogrzmot (ang. Thunderdrum) — dość pospolity gatunek smoka, przedstawiciel wodnej klasy. Charakteryzuje go umiejętność wydawania potężnych dźwięków. Wielokrotnie pojawia się w serii.

Wygląd

Ciało Gromogrzmota jest szerokie i płaskie, jednak kiedy zwierzę otworzy swoje szczęki, kształtem przypomina stożek. Skóra ma dość ciemny kolor, jedynie podbrzusze jest w jaśniejszych tonach. Stanowi to kamuflaż w wodzie - smok płynąc, widziany od spodu zlewa się z barwą nieba nad powierzchnią, zaś widziany z góry, zdaje nie odróżniać się niczym od mętnego dna. Pozwala to ukrywać się przed większymi drapieżnikami oraz czaić się na ofiary. 

Zęby są długie i ostre, i przy zamkniętych szczękach zasłaniają smokowi oczy. Szpikulce ciągnące się wzdłuż grzbietu także są ostre i długie i mają nieregularne, powyginane kształty. Łapy natomiast są bardzo krótkie i wydaje się, że ledwo utrzymują ciężar smoka.

Gromogrzmot posiada dwie pary trójkątnych, dużych skrzydeł, dzięki którym może latać. Gdy pływa, są one płasko złożone wzdłuż ciała.

Barwy ciała Gromogrzmota mogą być dowolne, jednak najpopularniejsze są odcienie zimnych kolorów, takich jak fiolet czy błękit.

Zachowanie

Gromogrzmot żyje samotnie, łącząc się w pary jedynie w okresie godowym, choć czasami można spotkać grupy gromogrzmotów na pełnym morzu. Te smoki są niezwykle agresywne, lecz są także czułe w stosunku do swych partnerów. Potrafią dbać o siebie nawzajem. Są one bardzo opiekuńczymi, a także stanowczymi rodzicami.

Tresura

Gromogrzmota można wytresować, pomagając mu oraz pokazując, że nie ma się złych zamiarów co do niego.

Moce i umiejętności

Ryk

Thunds 4.JPG

Ryk Gromogrzmota

Gromogrzmot potrafi wytwarzać głośny, odbijający się echem dźwięk przypominający swym brzmieniem grzmot. Wielu ludzi, słyszących smoka, błędnie uznaje dźwięk za zwiastun burzy. Fala dźwiękowa jest tak silna, że może odrzucić wielu uzbrojonych i opancerzonych ludzi o kilka metrów, może także rozbić pocisk Nocnej Furii na wiele małych ładunków.

Sprawność

Prócz tego, smok niezwykle szybko i sprawnie porusza się zarówno w wodzie, jak i w powietrzu. Jest także bardzo silny - jest w stanie ciągnąć za sobą na linie dwa statki wikingów.

Ogień

Gromogrzmot potrafi ziać falą dźwiękową, jednak wykorzystuje to tak wiele energii, że smok sporadycznie korzysta ze zwykłego prawie tak samo potężnego jak fala dźwiękowa ryku

Smok ten jest jedynym, któremu nie straszny jest śpiew Śmiercipieśnia. Jest to spowodowane nieco osłabionym słuchem Gromogrzmota, dzięki czemu nie słyszy on pięknego śpiewu Śmiercipieśnia i nie ulega jego hipnozytzującemu działaniu.

Smok potrafi połknąć w całości dorosłego człowieka i strawić całe jego ciało.

Etapy rozwoju

  • Jajo
  • Pisklę
  • Dorosły osobnik
  • Tytan

Jajo

Jaja Gromogrzmota pojawiają się w krótkometrażówce Księga smoków oraz w grach. Kształt jaja jest owalny, zwężony na górze i nieco kanciasty. Skorupa jest gładka, ozdobiona jaśniejszymi plamkami. Jej barwa uzależniona jest od barwy skóry smoka, mającego się z niego wykluć. W School of Dragons jajo jest okrągłe, jasnoniebieskie, skorupa jest półprzezroczysta, w środku widać jasny przebłysk.

Pisklę

Pisklę po raz pierwszy pojawia się w Obrońcach Berk w odcinku Bim! Bam! Bom! oraz w odcinku Harmonia nieidealna trzeciego sezonu. Jest podobne do formy dorosłej, choć znacznie mniejsze. Bardzo wyraziste są kolce na grzbiecie, z kolei zęby są krótkie.

Tytan

Tytaniczny Gromogrzmot pojawia się tylko w grach. Jego wygląd niewiele się zmienia. Barwa ulega nieznacznemu rozjaśnieniu, a kolce ulegają wydłużeniu.

Siedlisko

Gromogrzmoty zamieszkują morskie jaskinie i podwodne rowy, jednak dużo czasu spędzają poza wodą. W przeciwieństwie do na przykład Wrzeńców, Gromogrzmoty mogą swobodnie poruszać się po lądzie i nie wysychają.

Dieta

Jako smok morski, Gromogrzmot odżywia się rybami, lecz także i krabami lub innymi stworzeniami morskimi.

Słabości

  • Nieco gorszy słuch od innych gatunków, co jest spowodowane głośnymi wrzaskami, jakie wydaje smok, jednak dzięki temu jest mniej podatny na odgłosy, które normalnie dezorientują inne smoki.
  • Słabością Gromogrzmota nie jest śpiew Śmiercipieśnia.

Symbol.png Osobny artykuł: Słabości smoków

Pojawienie się

Księga smoków

W krótkometrażówce Gromogrzmot jest przedstawicielem wodnej klasy smoków, zaraz po Wrzeńcu. Bork Pechowiec, bohater historii, wędrując po lodowym pustkowiu, natyka się na jajo Gromogrzmota - nie wie jednak, że podczas wyklucia się pisklęcia jajo eksploduje. Nieporozumienie ma fatalne skutki.

Jeźdźcy smoków

Gromogrzmot pojawia się w odcinku odcinku Jak sobie wybrać smoka. Stoick, chcąc znaleźć odpowiedniego dla siebie smoka, początkowo trenuje na Szczerbatku. Kilka dni później, lecąc nad oceanem, zauważa Gromogrzmota atakującego statek. Udaje mu się go złapać. Smok zostaje zamknięty w klatce w Smoczej Akademii, a na jego paszczę zostaje założony kaganiec, uniemożliwiający ryczenie. Później jednak Gromogrzmot ucieka do jaskini w lesie.

Stoick postanawia go ponownie odnaleźć. Zauważa go chowającego w jaskini, gdzie, jak się okazuje, broni innego osobnika, prawdopodobnie swojej samicy, która ma uszkodzone skrzydło. Kiedy atakują ich dziki, Stoick jest zmuszony ułaskawić smoka. Ostatecznie zwierzę daje się dosiąść Stoickowi, który zdejmuje mu kaganiec, i razem przeganiają stado dzików.

Od tej pory Thornado, jak nazwał go Stoick, zostaje jego smokiem.

Jeźdźcy smoków: Obrońcy Berk

W odcinku Bim! Bam! Bom! jeźdźcy odkrywają trzy pisklęta Gromogrzmota. Ponieważ nie chcą wziąć ich ze sobą na Berk, smoczki przylatują same i powodują chaos w wiosce. Okazuje się, że to Thornado jest ojcem maluchów i on jeden może - i musi - się nimi zaopiekować. Kiedy Stoick zaczyna rozumieć, że jego smok jest ojcem młodych, żegna się z nim i zostawia rodzinę w dziczy. 

Jeźdźcy smoków: Na końcu świata

W odcinku Harmonia nieidealna, dziki Gromogrzmot przebywa na Melodyjnej Wyspie. Jego (lub jej) młode zostało uwięzione przez Śmiercipieśnia w bursztynie i smok próbuje je ratować. Aby tego dokonać, smok łączy siły z Czkawką, razem pokonują drapieżnika i uwalniają pozostałe smoki i jeźdźców.

Jak wytresować smoka 2

Kilka Gromogrzmotów pojawia się na początku filmu Jak wytresować smoka 2, przemierzając ocean, towarzysząc przy tym Czkawce i Szczerbatkowi podczas ich wspólnego lotu.

W grach

DreamWorks Dragons: Wild Skies

W internetowej grze DreamWorks Dragons: Wild Skies, Gromogrzmot jest szóstym do wytresowania smokiem. Jego kryjówka znajduje się w Wrecker's Reef. Aby go wytresować, należy dać mu kraby, które najbardziej lubi. Można dać mu także ryby.

Gromogrzmot

Wild Skies Book Thunderdrum.JPG

Wild Skies.png
Informacje o tresurze
Siedlisko Wrecker's Reef
Jedzenie Ryby (Fish)
Kraby (Crabs)
Statystyki
Szybkość 14
Moc ognia 14
Liczba splunięć 6

School of Dragons

Thunderdrum

ZstrzałGromka.png

BabyThndrDrm.gif

Jajka (4).png

WarThndrDrm.gif

Sod-gra.png
Cena Diamenty.png 300
Czas wyklucia 12h
Szybkość 7.5
Zwrotność 6.3
Góra-dół 5
Przyspieszenie 3.2
Siła ognia 8.3
Liczba splunięć 6

Gromogrzmota można zdobyć kupując membera i wtedy jego jajo można zabrać z wylęgarni lub kupić go za 300 gemsów.Wykluwa się 12 godzin. Posiada własną animacje.

Rise of Berk

Thunderdrum

GromRoB.png

GromTytanRoB.png

GromjajoRoB.png

Rob.png
Niektóre dane mogą zmieniać się wraz z aktualizacjami gry
Typ pospolity
Poziom Szczerbatka 28
Dostępność zawsze
Główne siedlisko Black Heart Bay
Czas poszukiwania jaja 4 godziny
Czas wyklucia 17 godzin
Cena RoB-runa.png 750
Opis z gry
At home on land or sea, this Tidal Class big mouth has a Sonic Blast strong enough to kill a Viking... or at least soil his britches.
Tłumaczenie
Jego domem jest ląd lub morze, ten wielkousty przedstawiciel Klasy Wodnej ma wystarczająco silne uderzenie dźwiękowe, aby zabić Wikinga... lub przynajmniej pobrudzić jego portki.

Ciekawostki

  • Gromogrzmot, w przeciwieństwie do Wrzeńca, może żyć na lądzie i nie wysychać.
  • Wygląd Gromogrzmota może być oparty na wyglądzie rekina wielorybiego.
  • "Prawdopodobnie czerpie moc od samego Thora" - te słowa zostały wypowiedziane w odcinku, w którym Stoick zaprzyjaźnił się z Gromogrzmotem.
  • W odcinku Żyj i pozwól latać Czkawka nazwał go Piorunogrzmot.
  • Jest jednym z nielicznych smoków, które nie potrafią ziać ogniem.
  • Smok z tego gatunku był pierwszym smokiem Stoicka Ważkiego.
  • W książce dla dzieci "Jak wytresować smoka 2 : Zadanie naklejanie" Gromogrzmot został nazwany jako Głosowiec.
  • Wydyma się, by nabrać jak najwięcej powietrza, co daje potężniejszy ryk.
  • Podczas pływania jego ciało ma spłaszczony kształt, co podwyższa hydrodynamikę jego ciała. Rzadko ryczy pod wodą.
  • Choć według Smoczego Podręcznika Gromogrzmoty są samotnikami, w filmie Jak wytresować smoka 2 podróżują one w stadach.
  • Ze względu na głośny wrzask, jaki potrafi wydobyć, jego słuch jest słabszy niż u innych gatunków.
  • Jest to jedyny znany smok, który nie ulega hipnozie Śmiercipieśnia.
  • Gromogrzmot jest jedynym znanym smokiem trzyśrodowiskowym.

Przypisy

Zobacz też

Gatunki smoków z filmów, serialu i gier
Inne GobsuckerStingerNiezidentyfikowane gatunki smoków
Pojęcia związane ze smokami
Ogólne SmokiTresura smokówSłabości smokówAlfa
Etapy rozwoju Smocze jajaSmocze pisklętaTytaniczne smoki
Postacie i smoki w grze School of Dragons
Dragon Trainers
(Smoczy Trenerzy)
Hiccup (Czkawka)AstridSnotlout (Sączysmark)Fishlegs (Śledzik)Tuffnutt (Mieczyk)Ruffnutt (Szpadka)
Viking Leaders
(Liderzy wikingów)
Gobber (Pyskacz)Stoick the Vast (Stoick Ważki)Heather (Heathera)PhlegmaBotanistHeadmaster (Dyrektor)Skulder
Dragons (Smoki) Toothless (Szczerbatek)Stormfly (Wichura)Hookfang (Hakokieł)Meatlug (Sztukamięs)Barf&Belch (Jot i Wym)StokeheadGroundsplitter
Dragon species
(Gatunki smoków)
Night Fury (Nocna Furia)Monstrous Nightmare (Koszmar Ponocnik)Deadly Nadder (Śmiertnik Zębacz)Hideous Zippleback (Zębiróg Zamkogłowy)Gronckle (Gronkiel)Thunderdrum (Gromogrzmot)Whispering Death (Szepcząca Śmierć)Skrill (Wandersmok)Scauldron (Wrzeniec)Rumblehorn {Gruchotnik}PrickleboggleFlightmare (Marazmor)Hobblegrunt (Koślawy Mruk)Smothering Smokebreath (Zaduśny Zdech)Typhoomerang (Tajfumerang)Raincutter (Kroplowij)Boneknapper (Gnatochrup)HotburpleStormcutterSnafflefang (Ostrykieł)Terrible Terror (Straszliwiec Straszliwy)

Inne Wiki

Losowa wiki